به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۹۱۰۳۸

پرسپولیس امیدوار به امتیازگیری استقلال!

گروه ورزشی: هفته نهم لیگ برتر از امروز با انجام 5 بازی آغاز می‌شود و 3 بازی باقیمانده در روز جمعه برگزار می‌شود.
پرسپولیس امیدوار به امتیازگیری استقلال!
هفته نهم لیگ برتر از امروز با انجام 5 بازی آغاز می‌شود و 3 بازی باقیمانده در روز جمعه برگزار می‌شود. نتایج رقابت‌های این هفته می‌تواند تغییراتی را در جدول و به‌خصوص رده‌های بالایی جدول ایجاد کند. در زیر بازی‌های این هفته از لیگ برتر را مرور می‌کنیم:

سایپا- شهرخودرو؛ شاگردان صادقی یقه دومین مدعی را می‌گیرند؟
در اولین بازی هفته نهم سایپا میزبان تیم پدیده‌ای است که به گواه اکثر کارشناسان یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌رود. سایپا پس از اینکه در هفته هفتم با 4 گل در خانه از استقلال شکست خورد، خیلی‌ها جدال هفته هشتم این تیم برابر سپاهان در اصفهان را یک نبرد آسان برای شاگردان امیر قلعه‌نویی قلمداد می‌کردند، اما شاگردان صادقی تمام تصورات را بر هم زدند و موفق شدند در اصفهان یک امتیاز باارزش کسب کنند تا به این ترتیب یکی از خط تیره‌های سپاهان در جدول رده‌بندی برداشته شود.
از طرف دیگر پدیده شهرخودرو که این روزها شایعاتی درخصوص اختلاف یحیی گل‌محمدی با مالک باشگاه را در اطراف خود می‌بیند، هفته هشتم لیگ برتر را با استراحت پشت سرگذاشت تا بازی آنها برابر گل‌گهر سیرجان در زمان دیگری برگزار شود، در هفته هفتم توانست ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دهد و حالا با یک بازی کمتر و 2 امتیاز کمتر نسبت به صدر جدول، در رتبه سوم قرار بگیرد. آنها این فرصت را دارند که با پیروزی در هفته نهم به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سپاهان تبدیل شوند. گفتنی است 2 تیم در این بازی هیچ بازیکن محرومی ندارند.

نساجی مازندران- صنعت نفت آبادان؛ غول‌کش به مازندران رسید
صنعت نفت آبادان در هفته هشتم لیگ برتر دست به کار بزرگی زد و موفق شد تراکتوری را شکست بدهد که تا این بازی هیچ شکستی را تجربه نکرده بود و گلی هم وارد دروازه‌اش نشده بود. نفتی‌های آبادان که فصل خوبی را تا به اینجا تجربه کرده‌اند و با 15 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارند، باید این هفته را در زمین نساجی به میدان بروند که با توجه به شرایط آب‌وهوایی شاید کار سختی در پیش داشته باشند.از طرف دیگر نساجی هفته قبل را با شکست به پایان رساند و این شانس را که بتواند یکی، دو رتبه در جدول بالاتر بیاید از دست داد. آنها هفته قبل را مقابل جواد نکونام، سرمربی سابق خود واگذار کردند و این هفته برای جبران این نتیجه در خانه به میدان می‌آیند. در این بازی نساجی امید سینگ و صنعت نفت سیروان قربانی را به‌دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت.

پرسپولیس- ماشین‌سازی؛ ... و بالاخره کاپ سوپرجام!
پرسپولیسی‌ها بعد از یک هفته خیلی خوب در بوشهر باید برای دومین بار در این فصل و این بار در لیگ برتر به مصاف ماشین‌سازی بروند. سرخ‌ها که حالا علیپور را در قامت یک گلزن در کنار خود می‌بینند، با اعتمادبه‌نفس بیشتری در زمین مسابقه حاضر می‌شوند و خیلی‌ها منتظرند ببینند روند خوب تیم کالدرون در این بازی هم ادامه خواهد داشت یا سرخ‌ها باز هم فراز و نشیب این فصل را ادامه خواهند داد.ماشین‌سازان هم بعد از شکست در جام حذفی و در خانه برابر پرسپولیس حالا با ‌انگیزه‌های زیادی پا به میدان آزادی می‌گذارند تا بتوانند انتقام آن دیدار را در آزادی و در برابر هواداران سرخ از این تیم بگیرند. اما نکته مهم این بازی اهدای کاپ سوپرجام فصل گذشته به پرسپولیسی‌هاست که بالاخره سازمان لیگ تصمیم دارد در این بازی و در مقابل هواداران به صورت رسمی این کاپ را به پرسپولیسی‌ها تحویل بدهد.در این بازی فرشاد احمدزاده (که دیروز از سوی باشگاه با جریمه مالی هم مواجه شد) به‌دلیل محرومیت و عبدی به‌دلیل مصدومیت در لیست پرسپولیس حضور ندارند و عادل باباپور از ماشین‌سازی به‌دلیل محرومیت غایب این دیدار است.

نفت مسجد سلیمان- فولاد؛ نفت به‌دنبال فولاد، فولاد دنبال صدر!
نفتی‌های مسجد سلیمان در حالی هفته نهم از فولاد میزبانی می‌کنند که هفته هشتم را در تبریز با یک امتیاز از ماشین‌سازی ترک کردند. آنها که تا این هفته امتیازات خوبی را جمع‌آوری کرده‌اند، حالا به مصاف فولادی می‌روند که اتفاقا آنها هم فصل خوبی را با جواد نکونام سپری می‌کنند و این فرصت برای نفت وجود دارد که با پیروزی در این بازی جای فولاد را در جدول بگیرد.فولاد هم با نکونام رفته‌رفته نقاب یک تیم مدعی را بر چهره می‌زند و به یک لقمه گلوگیر برای رقبایش تبدیل شده است. فولاد حالا نیم‌نگاهی هم به صدر جدول و رتبه‌های بالاتر دارد و با توجه به ظرفیت اهواز بعید نیست در هفته‌های آتی از تیم سرخپوش خوزستان به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نام ببریم. فولادی‌ها فعلا با 15 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارند و در هفته نهم دو بازیکن خود را به‌دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت.وحید حیدریه و علی حمیدی‌نیا محرومان فولاد هستند و نفت مسجد سلیمان نیز سعید آهنی را به‌دلیل محرومیت در کنار خود نمی‌بیند.

پارس جنوبی جم- سپاهان؛ عملیات حفظ صدر در جم
آخرین بازی روز نخست رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر را پارس جنوبی در جم برگزار می‌کند و شاگردان فراز کمالوند باید از صدرنشین فعلی لیگ برتر میزبانی کنند. پارسی‌ها در فصل جاری روزهای خوبی را تجربه نکرده‌اند و در 8 بازی گذشته تنها موفق به کسب 7 امتیاز شده‌اند و در رتبه‌های پایین جدول دست‌وپا می‌زنند، اما نتیجه سایپا مقابل سپاهان در هفته گذشته آنها را امیدوار کرده که بتوانند از این بازی خانگی با امتیاز از زمین خارج شوند.اما امیر قلعه‌نویی که بیش از پیش سایه چند تیم را پشت سر خود احساس می‌کند، دلش نمی‌خواهد با امتیازدهی در بازی‌های نسبتا آسان‌تر خیلی زود صدر جدول را به رقبای خود بفرما بزند و مطمئنا شاگردانش را با آمادگی روحی و روانی خوبی به این میدان می‌فرستد. هرچند حاشیه‌هایی که قلعه‌نویی در کنفرانس خبری بعد از بازی برابر سایپا ایجاد کرد، می‌تواند روی روند این تیم تاثیر منفی بگذارد. دو تیم در این بازی بدون هیچ محرومی به میدان می‌روند.

گل‌گهر سیرجان- پیکان؛ فرکی به دنبال خروج از بحران
تیم سیرجانی که شایعاتی درخصوص حضور مرزبان به‌عنوان سرمربی در این تیم شنیده می‌شد و به جایی هم نرسید، پس از اینکه بازی هفته هشتمش مقابل پدیده به تعویق افتاد، در هفته نهم میزبان پیکانی است که هفته قبل موفق شد مقابل شاگردان علی‌منصور با پیروزی زمین بازی را ترک کند و با روحیه‌ای خوب پای به دیدار سیرجان می‌گذارد.گل‌گهر با شرایط نابسامان خود با تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و ذوب‌آهن برای فرار از قعرنشینی رقابت می‌کند و اگر مسئولان این تیم زودتر فکری به حال این تیم نکنند، کار برای آنها در ادامه این فصل سخت‌تر می‌شود. پیکانی‌ها اما با حسین فرکی رفته‌رفته به روزهای خوب نزدیک می‌شوند و با یک پیروزی دیگر می‌توانند به‌صورت کامل از بحران خارج شوند. پیکان در این بازی حجت حق‌وردی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و گل‌گهر سیرجان نیز محسن طرهانی را در لیست محرومان می‌بیند.

تراکتورسازی- استقلال؛ استرا به زمین سفت رسید
تراکتور که در فصل‌جاری اسب خود را برای کسب قهرمانی زین کرده، هفته هشتم و در کمال ناباوری هوادارانش مقابل صنعت نفت تن به اولین شکست فصل خود داد. شاگردان دنیزلی که در بازی‌های بزرگی در این فصل پیروز شده بودند، در هفته هشتم رکورد گل نخوردن را از دست دادند تا سپاهان به تنهایی این عنوان را یدک بکشد. تراکتوری‌ها که در تبریز موفق شده بودند پرسپولیس کالدرون را زمین‌گیر کنند، حالا برای اینکه از سپاهان عقب نمانند، چشم به شکست دیگر تیم مطرح پایتخت دارند، اما شاید این کار برای شاگردان دنیزلی خیلی هم ساده نباشد.

استقلال که چندهفته‌ای است با پیروزی‌های متوالی و پرگل موفق شده از بحران خارج شود، دوست دارد به منتقدان خود ثابت کند که موفقیت‌هایش به تیم‌های ضعیف‌تر منتهی نمی‌شود و آنها می‌توانند برخلاف پرسپولیس مقابل بالانشینان هم موفق ظاهر شوند. مهدی ببری آقجه، محروم تراکتور در این بازی حساس است. باید دید استقلال که به جز پرسپولیس با هیچ‌کدام از تیم‌های بالای جدول بازی نکرده است، در روزهای خوب می‌تواند در تبریز یقه افندی را بگیرد یا خیر. تساوی این بازی نتیجه باب میل دیگر مدعیان ازجمله پرسپولیس است.

ذوب‌آهن- شاهین شهرداری بوشهر؛ گودبای‌پارتی علی‌منصور؟
شاید این بازی را بتوانیم حساس‌ترین بازی هفته نهم برای قعرنشینان جدول رده‌بندی بدانیم. شاهین شهرداری بدون پیروزی و تنها با یک امتیاز با اختلاف در رتبه انتهایی جدول قرار دارد و هفته قبل هم در خانه 5 گل از پرسپولیس خورد تا مشکلات این تیم دوچندان شود، اما ذوب‌آهن هم روزهای بدی را سپری می‌کند و با نگاه به امتیازات این تیم می‌توان فهمید که علی‌منصور هم روی لبه تیغ قرار دارد و شاید آخرین بازی‌اش در این تیم را تجربه کند! ذوب می‌خواهد با یک پیروزی خانگی به ناکامی‌هایش در لیگ خاتمه بدهد و نیاز مبرمی به این پیروزی دارد، اما شاهین هم برای اینکه امیدش به بقا در لیگ را زنده نگه دارد، بدش نمی‌آید با امتیاز اصفهان را ترک کند و چشم به هفته‌های آتی داشته باشد. امیرحسین موسی‌زاده محروم شاهین در این بازی است و ذوب‌آهن محرومی ندارد.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: پرسپولیس