به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۱۹۱۰۴۹

اعظم طالقانی راه پدر را زنده کرد

گروه سیاسی: اعظم طالقانی، دختر آیت الله طالقانی و نماینده دوره اول مجلس درگذشت.
اعظم طالقانی راه پدر را زنده کرد
اعظم طالقانی، فرزند آیت الله طالقانی و از بانوان مبارز انقلاب اسلامی که در یکی از بیمارستان های تهران بستری بود شامگاه چهارشنبه 8 آبان دار فانی را وداع گفت. محمدرضا اعلایی طالقانی برادر اعظم طالقانی خبر درگذشت وی را تایید کرد.سطح هوشیاری این بانوی مبارز در روزهای اخیر به پایین ترین حد خود رسیده بود.دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی از بامداد پنجشنبه (دوم آبان) به علت عارضه مغزی در بخش آی.سی.یو بیمارستان پارس بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت.اعظم طالقانی فعال سیاسی، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی بود.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پیامی درگذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفت و تاکید کرد: او تحت تربیت پدری روحانی و آزادی‌خواه رشد یافته بود و در همراهی با پدر زندان طاغوت را کشید و طعم شکنجه جلادان را چشید و‌ صبورانه تحمل کرد. در ادامه پیام این حزب آمده است: او تحت تربیت پدری روحانی و آزادی‌خواه رشد یافته بود و در همراهی با پدر زندان طاغوت را کشید و طعم شکنجه جلادان را چشید و‌ صبورانه تحمل کرد. او به عنوان یک زن مبارز در قبل و بعد از انقلاب نقش بی بدیلی در ترسیم چهره زن در جایگاه اصیل آن در جامعه ایران داشت و الگوی برجسته‌ای برجای گذاشت.

در بخش دیگر این پیام آمده است: او در تلاشی مکرر و خستگی ناپذیر حتی اگر مجبور بود با واکر در صحنه حاضر شود، این پیام را به زنان و‌ مردان ایران می‌رساند که دین رحمانی اسلام و آموزه‌های آن در ایفای مسئولیت انسانی، دینی و اجتماعی هیچ تفاوتی بین زن و‌ مرد قائل نیست و به همین دلیل هم مکرر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کرد که بگوید : « در اسلامی که من به آن باور دارم زن هم رجل سیاسی است.» و گفته بود؛ تا زنده است این راه را ادامه خواهد داد. اعظم طالقانی سعی داشت که بگوید ؛«هیچ جامعه‌ای با خانه‌نشین کردن زنان به رشد و تعالی نخواهد رسید.» در پیام حزب اتحاد ملت تاکید شده است: او هم راه پدر را زنده نگاه داشت و هم تصویری از زن مسلمان که پدر به آن باور داشت را به جامعه امروز ایران ارائه کرد.
برچسب ها: اعظم طالقانی