به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۱۹۱۰۶۱

آمریکا:اختصاص بودجه برای مقابله با اقدامات ایران

گروه بین‌الملل: وزارت امور خارجه آمریکا بر آن است تا با اقدامات "تحریک‌آمیز و مخرب" ایران در منطقه مقابله کند و دیوید شنکر، یکی از معاونان مایک پمپئو در امور خاورمیانه از اختصاص بودجه‌ای برای تقویت ارتش لبنان سخن گفته است.
آمریکا:اختصاص بودجه برای مقابله با اقدامات ایران
دیوید شنکر، معاون مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه خواستار اختصاص بخشی از بودجه سال ۲۰۲۰ آمریکا به مقابله با اقدامات "مخرب و تحریک‌آمیز" ایران شده است. سخنان دیوید شنکر در برابر نمایندگان کنگره آمریکا پیرامون بودجه سال آینده آمریکا عمدتا مربوط به نقش ایران و نیروهای وابسته به این کشور در یمن، عراق، سوریه و لبنان بود. شنکر نقش ایران در منطقه را "مخرب" توصیف کرد و این کشور را متهم به "مداخله" در امور داخلی کشورهای عراق، لبنان، یمن و سوریه نمود. او تاکید کرد که وزارت امور خارجه آمریکا با اختصاص بودجه خاصی در این رابطه باید اقدام به خنثی کردن فعالیت‌های ایران در زمینه حمایت از تروریسم و نیروهای شبه‌نظامی و جهادگرایان در منطقه بکند.

حمایت از متحدان آمریکا در منطقه
معاون مایک پمپئو در امور خاور میانه گفته است که آمریکا باید از طریق اقدامات دیپلماتیک و در پیش گرفتن سیاست‌های ناظر بر همکاری‌های امنیتی و اقتصادی از متحدان اصلی خود در منطقه پشتیبانی کرده و مانع از گسترش نفوذ ایران و متحدانش در خاورمیانه شود. شنکر در این رابطه همکاری با متحدان آمریکا در منطقه را امری الزامی دانسته است. افزون بر آن، شنکر تاکید کرده است که آمریکا باید برای مقابله با نفوذ و فعالیت‌های ایران در لبنان و متحدش در این کشور، حزب‌الله، از ارتش لبنان حمایت کند.
در همین رابطه قرار شده است که در بودجه سال ۲۰۲۰ وزارت امور خارجه آمریکا مبلغی معادل ۵۰ میلیون دلار برای کمک به ارتش لبنان پیش بینی شود. افزون بر آن، آمریکا در برنامه سال آینده خود برای منطقه خاورمیانه بر آن است تا بر دامنه پشتیبانی خود از مردم ایران بیافزاید و امکان دسترسی مردم ایران به اطلاعات را تقویت کند.  لازم به یادآوری است که وزارت امور خارجه آمریکا برای منطقه خاورمیانه در بودجه سال آینده مبلغی حدود شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تقاضا کرده است. بخشی از این پول باید صرف ایجاد ثبات در منطقه و مبارزه با داعش و نیروهای افراطی گردد.