به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۱۹۱۰۶۸

۲۵۰ نفر از معترضان عراقی در یكماه كشته شدند

گروه بین‌الملل: کمیته حقوق بشر پارلمان عراق اعلام کرد طی یكماه كه از زمان آغاز اعتراضات در این کشور، می‌گذرد ۲۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
۲۵۰ نفر از معترضان عراقی در یكماه كشته شدند
به گزارش فارس، کمیته حقوق بشر در پارلمان عراق امروز آماری رسمی از جان باختگان حوادث و اعتراض‌های خیابانی که از اول ماه اکتبر آغاز شده، ارائه کرد.
ارشد الصالحی رئیس این کمیته امروز پنجشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که شمار جان باختگان از اول اکتبر تا امروز به ۲۵۰ نفر رسیده است. ارشد الصالحی با بیان اینکه هزار و پانصد نفر نیز بازداشت اما تاکنون آزاد شده‌اند و هنوز برخی بازداشت هستند، اعلام کرد که یازده هزار نفر نیز در این حوادث مجروح شده‌اند. به گفته این مقام عراقی، مردم عراق خواستار اصلاح قانون انتخابات هستند که صرفا طبق دیدگاه چند فراکسیون و حزب سیاسی تدوین شده... «باید به حرف و اراده مردم گوش داد».
او همچنین خواستار عدم دخالت احزاب سیاسی در امور قضا شد و گفت، باید به شورای قضا فرصت داد تا روی این موضوع (تدوین قانون انتخابات) کار کند و با تشکیل دادن کمیته‌های بی‌طرف در خصوص نقض قانون در طول اعتراضات نیز تحقیق و تحفص به عمل آورد. اعتراضات در عراق که از اول ماه اکتبر آغاز شد و به دلیل اربعین حسینی متوقف و سرانجام از ۲۵ ماه اکتبر از سر گرفته شد. استان‌هایی مثل بغداد، نجف، کربلا، بصره و شماری دیگر، شاهد اعتراض مردمی هستند. پارلمان عراق در هفته جاری چند جلسه برای بررسی موضوعات مرتبط با اعتراضات تشکیل داد و در قانونی جدید، امتیازات رؤسای سه گانه و مدیران عالی‌رتبه دولتی را لغو کرد. 
برچسب ها: اعتراضات عراق