به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۹۱۱۲۰

۵ برداشت از بازی بزرگ هفته نهم

گروه ورزشی: وقتی در روز اول هفته نهم همه بازی‌ها مساوی شد و 4 تایش هیچ گلی نداشت، خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند بزرگترین بازی هفته هم به همین سرنوشت دچار می‌شود.
۵ برداشت از بازی بزرگ هفته نهم
تیم‌های ایرانی اساساً در بازی‌های بزرگ با احتیاط وارد زمین می‌شوند و همین باعث می‌شود تا جذابیت بازی کشته شود اما بازی دیروز استقلال و تراکتور اصلاً شبیه بازی‌های بزرگ قبلی نبود. دو تیم از ابتدا برای برد در زمین حاضر شده بودند. بازی سرعت بالایی داشت و موقعیت‌های فراوانی خلق شد.نتیجه‌اش هم شد زیباترین بازی لیگ تا به اینجا؛ تراکتور 2 - استقلال 4.اولین باری که استراماچونی پا به تبریز گذاشت، دنیا برایش رنگ و بوی دیگری داشت. قرار بود اولین تجربه‌اش در فوتبال ایران را مقابل ماشین‌سازی به دست بیاورد و شرایط اصلاً آنطوری که باید برایش پیش نرفت. استقلال در لحظات تلف شده بازی به تیم رسول خطیبی باخت. استراماچونی که مترجمی در کنارش نداشت، از زمین و زمان شاکی بود. کنفرانس پر تنشی را برگزار کرد و چهره عصبانی‌اش به جلد همه روزنامه‌ها تبدیل شد.

او که اصلاً با شرایط فوتبال ایران آشنایی نداشت، چند روز بعد سعی کرد به کمک دوستان روزنامه‌نگارش در رم، خبرهایی را جهت جدا شدنش از استقلال منتشر کند اما حالا در فاصله 2 ماه از آن روزها، شرایط برای مرد ایتالیایی کاملاً تغییر کرده.تیم او 6 هفته پیاپی است که -‌در لیگ و جام حذفی‌- همه مسابقاتش را برده. استقلالی‌ها دیگر تردیدی درباره او ندارند و مهم‌تر از همه، بازیکنان تیمش هم در زمین بازی خوبی ارائه می‌دهند.بازی دیروز در تبریز نشان داد که باید استقلال را جدی گرفت. اگر تا دیروز خیلی‌ها اعتقاد داشتند نباید پسران آبی را هم در جمع مدعیان قهرمانی جای داد، احتمالاً حالا با طرفداران تیم استراماچونی هم نظر شده‌اند که در کنار تیم‌هایی مثل سپاهان، تراکتور، شهر خودرو و پرسپولیس، باید استقلال را هم در زمره مدعیان اصلی جام نوزدهم قرار داد.آنها جمعه‌شب یکی از مدعیان اصلی جام را شکست دادند تا برای سایر مدعیان هم خط و نشان بکشند. این هفته همه به نفع استقلال بازی کردند و هیچ‌کدام از تیم‌های بالای سر استقلال موفق به کسب 3 امتیاز نشدند. در عوض استقلال بعد از 8 سال تراکتور را در تبریز برد.

شیخ دیاباته یکی از خریدهای پر حرف و حدیث استقلال در این فصل بود.شاید اگر ضعف عجیب و غریب جونیور، مهاجم خارجی پرسپولیس نبود، این دیباته بود که از سوی کارشناسان به‌عنوان یک خرید بد به هواداران فوتبال معرفی می‌شد. او که فیزیکش با تمام بازیکنان دیگر لیگ فرق دارد، تا همین هفته پایش به گلزنی باز نشده بود اما در ورزشگاه یادگار نشان داد که می‌تواند یکی از بازیکنان کلیدی استقلال در این فصل باشد. او هت‌تریک کرد و با زدن گل‌هایی زیبا نشان داد که استراماچونی باید خیالش از مهاجم نوک این فصل راحت باشد. شیخ دیروز محبوب‌ترین بازیکن برای هواداران استقلال بود.بازی برای تراکتور بد شروع نشد. آنها بازی خوبی ارائه دادند و گل اول بازی را هم به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر رساندند. تبریزی‌ها در آن لحظات سر از پا نمی‌شناختند. تیم‌شان نه تنها موفق شده بود استقلال را شکست دهد بلکه با این پیروزی به صدر جدول هم رفته بود.سپاهان، رقیب مستقیم‌شان پنجشنبه در جم امتیاز از دست داده بود و گرفتن این 3 امتیاز برای‌شان از هر چیزی مهم‌تر بود اما ادامه بازی نشان داد که دنیزلی باید فکری اساسی بابت خط دفاعی تیمش بکند. تیمی که در 7 هفته اول هیچ گلی دریافت نکرده بود و بدون باخت بود، در دو هفته دو بار باخته و 6 گل دریافت کرده است.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال