به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۱۹۱۱۴
مرعشی: روحانی شروع نکرده بدهکار شده؟

با پول شهرداری سیاست خارجی کشور را به چالش می‌کشند

گروه سياسي: معاون رییس‌جمهور در دولت اصلاحات گفت: دولت نهم و دهم با 650 میلیارد دلار درآمد نفتی اقتصادی با تورم 40 درصد و رشد اقتصادی منفی 5 درصد تحویل داد.
با پول شهرداری سیاست خارجی کشور را به چالش می‌کشند
به گزارش انصاف نیوز، سید حسین مرعشی که به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد کرمان در این دانشگاه سخنرانی می‌کرد گفت: خدا را شاکریم برای نعمت‌هایش و نعمت پیروزی ملت ایران در عرصه سیاسی و فراهم شدن فضایی که دانشجویان، اساتید و سیاسیون در کنار هم باشند و با هم دیدار داشته باشند. این فعال سیاسی گفت: از خداوند بزرگ نیز مسئلت می‌کنم که قلب مسوولان محترم قوه قضاییه و قوه مققنه را نرم کند تا با همراهی‌شان با جناب آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر وامید در زمینه باقی مانده مشکلات سیاسی کشور و از جمله رفع محدودیت‌ها گام بردارد. حیف است که دو قوه تاثیرگذار به دولت برآمده از رای مردم در این مهم کمک نکنند و با مردم همراه نشوند.

وی بیان کرد: دولت منتخب ملت به لطف خداوند گام به گام برای حل مشکلات کشور و معضلات کشور در حال گام برداشتن است و مهمترین عرصه کار دولت سیاست خارجی است.مرعشی عنوان کرد: امروز خوشحالیم کسی را انتخاب کردیم که در طراز یک رئیس جمهور و رئیس برای ملت ایران ظاهر می‌شود و امروز صلابت، وقار، متانت و سیاستمداری روحانی جهان را تحت تاثیر قرار داده و گره‌های بزرگی در حال باز شدن است و این گره‌ها با حمایت سخاوتمندانه رهبر معظم انقلاب از دولت و تدابیرش باز می‌شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امروز دو گروه واضح با این سیاستگذاری‌های دولت مخالفند، تصریح کرد: نتانیاهو از رژیم صهیونیستی یکی از مخالفان سیاست‌های دولت ایران است. مرعشی بیان داشت: صهیونیست‌ها سخت آشفته شده‌اند، زیرا ظرفیت و توانمندی ایران را خوب می‌شناسند و می‌دانند، بازگشت مقتدرانه ایران به صحنه جهانی چه انزوایی را برای صهیونیست‌ها به دنبال دارد.

وی گفت: جمعی از دوستان عزیز ما در ایران نه با ابزارهای منطقی و بیان دلسوزانه بلکه با جسارت و توهین این سیاست‌ها را به چالش می‌کشند. مرعشی با تاکید بر اینکه دولت از هیچ مخالفی نمی‌هراسند، گفت: اما باید در کشور نزاکت، ادب، عقل و تدبیر باشد. وی بیان داشت: دوستان عزیز چرا عجله دارید، هنوز دو ماه از آغاز به کار دولت نگذشته، چرا این قدر عجول در اظهار نظرها هستید، چرا از پول شهرداری تهران سیاست خارجی کشور را به چالش می‌کشید.

مرعشی ابراز داشت: ما که نشستیم با حوصله نگاه کردیم و مشفقانه تذکر و توضیح دادیم، سیاست‌های دولت نهم و دهم کشور را به بحران و نقطه بدی می‌کشد، شما چرا اجازه نمی‌دهید یک عده عاقل تدبیرشان را انجام دهند، نجات ایران نجات نظام و نجات همه شما است، بگذارید دولت با تدبیر و حوصله کارش را انجام دهد. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه همچنین از عملکرد رسانه ملی انتقاد کرد و افزود: چرا صدا و سیما این طور با خست با این دولت برخورد می‌کند، چرا نباید پیام دولت به مردم برسد، از بین بردن امید مردم به نفع کیست.

مرعشی با اشاره باینکه در حال حاضر تورم کشور حدود 40 درصد است تصریح کرد: اگر همه ظرفیت‌های کشور به کار گرفته شود، تحریم‌ها لغو شود و همه به میدان بیایند حداقل 4 سال زمان نیاز دارد تا تورم به 20 درصد برسد. این فعال سیاسی گفت: واقعیت این است که ما حداقل تا 4 سال دیگر با موجی از گرانی مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت قبل با یک سیاست، 70 میلیون جمعیت ایران را مستمری‌بگیر دولت کرده است گفت: دولت الان برای پرداخت یارانه با مشکل مواجه شده است. در حالی که کل درآمد ناشی از افزایش قیمت هدفمندی یارانه ماهانه 2 هزار و 100 میلیارد تومان بوده و هزینه واریزی به حساب خانوارها بر خلاف نصح صریح قانون 3 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است. مرعشی با بیان اینکه دولت هر ماه یک‌هزار و 500 میلیارد تومان و هر سال 18 هزار میلیارد تومان برای پرداخت برای یارانه‌ها هزینه کرده است، افزود: بودجه عمرانی کشور 15 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به بدهکاری دولت به تمام پیمانکاران تصریح کرد: دولت به پیمانکار بدهکار باشد، پیمانکار به کارگر و مصالح فروش بدهکار است و اقتصاد به رکود می‌رود. مرعشی گفت: به یقین می‌گویم، اگر انسان دوستدار این مملکت و مردم نبود و اگر اصلاح طلبان و اعتدال گرایان برای این کشور مسئولیت نداشتند و نگران کشور نبودند، انسان آرزو می‌کرد، می‌گذاشتیم، بروند و این کشور را در آن دره خطرناک ببرند.

وی با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم در هشت سال به اندازه طول تاریخ ایران درآمد نفتی داشته است، گفت: دولت نهم و دهم با 650 میلیارد دلار درآمد نفتی کشوری با رشد اقتصادی منفی 5 و تورمی چهل درصدی تحویل داده؛ درآمد نفتی ایران تا سال 57 ، 120 میلیارد دلار بوده است، این درآمد در دهه اول انقلاب 95 میلیارد دلار و در 8 سال سازندگی 105 میلیارد دلار، در 8 سال اصلاحات 150 میلیارد دلار و در دولت نهم و دهم بالغ بر 650 میلیارد دلار بوده است. مرعشی با بیان اینکه دولت روحانی هنوز شروع نکرده انگار بدهکار شده، خطاب به مخالفان روحانی گفت: این چه رفتاری است که شما با مردم دارید؟

N@VID
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۰:۲۶
قالیباف رییس جمهور نشده حالا میخاد تلافی کنه (156179)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۰:۵۰
اندازه شهرداری هم نیست .... وزارت کشور مقصر اصلیه که حکم غیر قانونی شهردار را تایید میکنه ... کاش از حرکت سال قبل انتخابات قالی باف درس بگیره مثل تغییر مدیریت مترو از کسی مثل مهندس هاشمی تا درویش .... واسه چند رای بیشتر که حاصلم نشد .... آقای قالی باف از نظر مردم مردود هستید به چه سرابی دوباره امیدوارتون کردند .... مهندس هاشمی ها رو برگردون تا بلکه بارقه های امید زنده بشه (مدیریت گازمبوری نه تدبیر و امید ................. (156295)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۳۵
یعنی ما هم میتونیم یه بنر با شعار "درود بر ایران زنده باد زندگی" بزنیم......... (156565)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۱:۴۵
معلوم نیست چقدر پول بی زبون سر این پوسترها حیف و میل شده! (156208)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۸:۱۶
مرعشی کاملا درست میگوییدو این آقایان از این هراس دارند که در مقایسه نحوه عملکرد قافیه را باخته اند. (156245)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۸:۲۳
مرعشي جان، فقط پول شهرداري!!؟ کل مملکت رو به تاراج بردند و غارت کردند و شخم زدند! نه فقط پول مملکت رو، که دين مردم رو هم کن فيکون کردند! . . . . (156248)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۸:۵۰
اینا واسه اینکه در همه زمینه ها بازی رو نبازن پا روی اصول انتخابات و قانون اساسی گذاشتن! کدوم رئیسی تا حالا بیشتر از 8 سال سر کار بوده که قالیباف واسه 1 دوره دیگه شهردار شد؟؟؟
بله دوستان...زمانی که پای منافع در میون باشه قانون و دین و اخلاقیات معنی ندارند. (156258)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۸:۵۰
دکتر روحانی، رئیس جمهور محبوب و برخاسته از بطن مردم محکم بایستید و مردم از شما حمایت خواهندکرد. (156259)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۹:۰۴
مخالفان مردم فقط فكر جيب خودشونن، اينا دلشون براي ما نمي سوزه، دلشون براي قدرت از دست رفتشون مي سوزه، من هر روز از خدا به حق 5 تن ال ابا مي خوام جزا تو اين دنيا و اون دنيا بهشون بده كه اينقدر ما رو اذيت ميكنن. در ضمن صداو سيما رو جداگونه دعا مي كنم تا سرنگون بشه (156261)
هامان
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۹:۰۹
معروف است که اگر نزنی خوردی وقتی که چشمها به روی شهردارشدن غیر قانونی این اقا بسته میشه و حکم اقا امضا میشه و هر چه صاحب نظران و کارشناسان داد میزنند کسی محل نمیکنه که شما با کی هستید و چی میگید همینه دیگه (156262)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۱:۳۵
افراطیونی که کارهای ضدملی می کنند و می خواهند دولت آقای روحانی شکست بخورد؛مگر نمی دانند شکست دولت روحانی یعنی تضعیف نظام جمهوری اسلامی و زمین ماندن سخنان رهبرانقلاب،زیراکه ایشان از این دولت حمایت کرده اند.
این افراطیون اصلاً به نظام و رهبری اعتقاد دارند؟ (156310)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۰۷
قالیباف بیت المال و بودجه شهری را صرف اهداف سیاسی خودش میکنه و با پنبه سر میبره!
ایشون خودش را خیلی دست بالا گرفته. مطمئن باشید بازهم از این رفتارها ازش خواهید دید. روزی را میبینم که علنا جلوی پای دولت سنگ بندازه تا خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنه! (156338)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۱۴
اقایان اشتباه کردند بایدبرای قاتلان سربازان ومردم بیگناه ایران فرش قرمزپهن می کردند نه صداقتشان رابه رخ انها می کشندند از المان وفرانسه که متحد ترباامریکانبود حالا انهاهم می گویند مرگ برامریکا (156341)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۳۶
ای بز دلای ترسو زمان دولت احمدی نژاد جرات واژه بازرسی را امریکاییا به خودشون نمی دادن حالا میگن میخوان از مراکز نظامی بازدید کنن واقعا فقط باید به خاطر شکم این قدر تحقیر بشیم (156363)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۴۷
نرود میخ آهنی درسنگ (156380)
خطه ی جنو پایتخت طبیعت
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۵۸
گروه های خودسری که درکرمانشاه اوباشانه ظاهرشدند برای هتک حرمت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ناصبان بیلدبوردها همه در راستای یک ناهنجاری اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی حرکت می کنند اما تلاش مذبوحانه آنها به جایی نخواهد رسید. اینها جایی درقلب ملت ندارند بلکه قلب ملت را ازاد میدهند،مردم ازاردیده از رنج مشکلات اقتصادی/ اینها سر انجامشان به شکست است. (156395)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۴۰
من خودم کرمانشاه هستم. افرادی که سعی در تخریب داشتند خیلی قلیل بودند. حرکت افراطی ها در کرمانشاه کاملا سازماندهی شده بود و با پاسخ قاطع مردم خاموش شد.
درود بر ایران زنده باد زندگی........... (156570)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۰۲
این را باید خانم دروغگو بخواند (156403)
اسرافیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۰۲
اگه چوب لا چرخ دولت بزارن میتونن بگن دیدین که اینا هم کاری نکردن!!!
پس به ما تندروها رای بدین.!
هدفشون اینه برادر...!!!
خیلی نامردن. (156404)
arash
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۰۷
باتوجه به اینکه مجری نصب بنرهای ضدمردمی وضددولتی درمعابرتهران ازسوی یک سازمان مردمی انجام شده است وزارت کشوربه عنوان مرجع صدورپروانه فعالیت بایدپاسخگوباشد.ضمن آنکه تاسیس این نوع موسسات ازدستاوردهای جناب افشاردروزارت کشوراست. (156416)
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۵۱
واقعا آمريكايي ها بايد خيلي خوشحال باشن كه چنين طرفداراني در ايران دارند كه اينچنين سينه چاك هستند براشون...... (156461)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۴۲
بیاید با صدای بلند فریاد بزنیم: درود بر ایران زنده باد زندگی.......... (156572)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۴:۰۹
منافع ای دوستان با منافع ملی و منافع عمومی منافات دارد ابزارهای قدرت واستفاده از روشهایی چون بد گویی، عوام فریبی، هتک حرمت چهرهای برجسته نظام، وام گیری از مقدسات، سوء استفاده از متانت رقیب، توسل به دروغ وریا، حتی برخوردهای (خودسرانه!!!!) با خواص( خانواده های شهید رجایی، باکری ، جهان آرا، بهشتی و آقای رفسنجانی....) شیوه ی شناخته شده ی اینان است (156478)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۲۵
والله از نظر اینا همون روز که روحانی کاندید شد بدهکار بودچه برسه حالا که 6ماه گذشته.......عاقلان دادند (156551)