به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۹۱۱۵۲

اپل در ۲۰۱۹ بهترین فصل مالی خود را سپری کرد

گروه فناوری: اپل در سال ۲۰۱۹ بهترین فصل مالی چهارم تاریخ خود را سپری کرد.
اپل در ۲۰۱۹ بهترین فصل مالی خود را سپری کرد
اپل گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۱۹ منتهی به ۲۸ سپتامبر را منتشر کرد.کوپرتینشین‌ها با تجربه‌کردن رشدی ۲ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته و کسب درآمدی ۶۴ میلیارد دلاری، بهترین فصل چهارم تاریخ خود را رقم زدند. بدین ترتیب درآمد فصل‌به‌فصل به ازای هرسهم نیز با جهشی ۴ درصدی به ۳.۰۳ دلار رسید. فروش بین‌المللی اپل ۶۰ درصد از درآمد فصل چهارم آن را حاصل کرده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل می‌گوید:
ما در سال ۲۰۱۹ سال مالی شگفت‌انگیزی را با بالاترین درآمد فصل چهارم تاریخ خود به‌لطف افزایش نرخ فروش سرویس‌ها، پوشیدنی‌ها و آیپد سپری کردیم. باتوجه به تحسین نسل جدید آیفون از سوی کاربران و منتقدان، از راه رسیدن هدفون‌های مبتنی بر حذف نویز ایرپاد پرو و سرویس موردانتظار اپل تی‌وی پلاس در کنار بهترین خانواده از محصولات و سرویس‌ها، درباره‌ی فصل تعطیلات بسیار خوش‌بین هستیم.از سوی دیگر، لوکا مائستری، مدیرمالی ارشد اپل می‌گوید: «عملکرد قدرتمند کسب‌وکارمان درآمد به‌ازای هرسهم تاریخی ۳.۰۳ دلار و جریان نقدینگی رکوردشکن ۱۹.۹ میلیارد دلاری برای فصل چهارم رقم زد. در مسیر رسیدن به نقدینگی خالص خنثی در طول زمان، بیش از ۲۱ میلیارد دلار شامل حدود ۱۸ میلیارد دلاری خریداری مجدد سهم و ۳.۵ میلیارد دلار سود سهم را به سهام‌داران بازگرداندیم».

درحالی‌که فروش گوشی آیفون نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته کاهش یافته، درآمد حاصل از سرویس‌ها به بالاترین مقدار تاریخ اپل رسیده است. به‌بیانی دیگر به‌نظر می‌رسد که استراتژی اپل برای اتکای کمتر به سخت‌افزار و تمرکز بیشتر روی سرویس‌های اشتراکی، کارگذار بوده باشد.در هر صورت نباید فراموش کرد که فروش گوشی آیفون به‌عنوان پولسازترین محصول اپل، باز هم کاهش یافته است؛ درآمد حاصل از آیفون در فصل چهارم ۲۰۱۹ به ۳۳.۳۶ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال سال ۲۰۱۸، کاهشی ۹.۲ درصدی را تجربه می‌کند. از سویی دیگر سران کوپرتینو می‌گویند با کسب درآمد ۱۲.۵ میلیارد دلاری از سرویس‌های خود در فصل چهارم نسبت به آمار ۱۱.۴۶ فصل گذشته و ۱۰.۶ میلیارد دلاری سال گذشته، رکوردشکنی کرده‌اند. اپل اکنون ۴۵۰ میلیون کاربر سرویس‌های پولی دارد که نسبت به آمار ۳۳۰ میلیون نفری سال گذشته، رشدی ۲۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.درآمد حاصل از فروش کامپیوترهای مک نیز با کاهش حدود ۵ درصد به ۶.۹۹ میلیارد دلار می‌رسد؛ هرچند که آیپدها با درآمد ۴.۶۵ میلیارد دلاری و واحد پوشیدنی‌ها/خانه/لوازم جانبی اپل با درآمد ۶.۵۲ میلیارد دلاری، هر دو جهشی چشمگیر را نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ تجربه می‌کنند.

اپل برای فصل نخست سال مالی ۲۰۲۰ شرایط زیر را پیش‌بینی می‌کنند:
درآمد بین ۸۵.۵ تا ۸۹.۵ میلیارد دلار نسبت به درآمد ۸۴.۳ میلیارد دلاری فصل نخست ۲۰۱۹
حاشیه‌ی سود ناخالص بین ۳۷.۵ تا ۳۸.۵ درصد
هزینه‌های عملیاتی بین ۹.۶ تا ۹.۸ میلیارد دلار
درآمد/(هزینه) دیگر بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار
نرخ مالیات تقریبا ۱۶.۵ درصد
فصل مالی بعدی اپل از این حیث که فروش ایرپاد پرو، سرویس جدید اپل تی‌وی پلاس و احتمالا محصولی همچون مک پرو را شامل می‌شود و فصل تعطیلات سال نوی میلادی را نیز دربرمی‌گیرد، احتمالا بسیار جالب‌توجه خواهد بود.
مرجع : زومیت
برچسب ها: اپل