به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۹۱۱۷

هر سهام توئیتر ۱۷ تا ۲۰دلار عرضه می‌شود

گروه علمی وفناوری: کمیسیون بورس و مبادلات آمریکا نرخ سهام توئیتر را تعیین کرد.
هر سهام توئیتر ۱۷ تا ۲۰دلار عرضه می‌شود
برآورد آن‌ها نشان می‌دهد که ارزش مجموع سهام این شرکت از پیش‌بینی قبلی کارشناسان کمتر است. توئیتر بعد از فیس‌بوک، گران‌ترین سهام شرکت‌های اینترنتی را دارد.شبکه‌ی اجتماعی "توئیتر" اعلام کرد که در آستانه‌ی ورود سهام عمومی این شرکت به بازار بورس و سهام، برآورد اولیه این است که یک میلیارد یورو سهام به بازار عرضه کند.

کمیسیون بورس و مبادلات آمریکا همچنین برآورد کرد که این کمپانی نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار آمریکا ارزش داشته باشد. این کمیسیون همچنین اعلام کرد که توئیتر قصد دارد ۷۰ میلیون سهام را به نرخ ۱۷ تا ۲۰ دلار برای هر سهم عرضه کند.بر اساس نظر کمیسیون اگر همه‌ی سهام عرضه‌شده در اولین مرحله به فروش رود، توئیتر می‌تواند ۱۰ میلیون و نیم سهم دیگر را به بازار بورس ارائه کند. پیش‌بینی شده که در این صورت این شبکه‌ی اجتماعی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار دلار دیگر کسب خواهد کرد.

برآورد کمیسیون بورس و مبادلات آمریکا میزان ارزش سهام و نرخ این کمپانی را کمتر از نرخی که برخی کارشناسان پیش‌بینی کردند، ارزیابی کرده است. پیش از این برخی کارشناسان پیش‌بینی کردند که توئیتر دست‌کم ۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد.شبکه‌ی اجتماعی توئیتر هفته‌ی گذشته اعلام کرد که در بازار سهام و بورس نیویورک با شناسه‌ی اختصاری "TWTR" عرضه خواهد شد.سهام توئیتر در حال حاضر بعد از سهام "فیس‌بوک"، باارزش‌ترین سهام در میان شرکت‌های اینترنتی و فن‌آوری محسوب می‌شود.

توئیتر اعلام کرد که ۲۳۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. این در حالی است که فیس‌بوک بیش از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.توئیتر روز ۳ اکتبر بیلان مالی خود را به شکل عمومی منتشر کرد. این اسناد نشان داد که اگر چه توئیتر در رشد تعداد کاربر و درآمد روند فزاینده‌ای داشته، با این‌حال هنوز آن‌قدر که انتظار می‌رفت سودآوری ندارد.اسناد رسمی توئیتر حاکی از آن است که توئیتر از سال ۲۰۱۰ تا الان در روندی مداوم بخشی از سود خود را از دست داده است. این کاهش سود در سال ۲۰۱۲ دست‌کم ۸۰ میلیون دلار و در شش ماه اول سال جاری میلادی نیز ۶۹ میلیون دلار بوده است.
مرجع : سیتنا