به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۹۱۳۰

هکر11‌ساله‌‌ مسئول‌حمله‌به‌سایت‌های‌دولتی

گروه علمی وفناوری: یک پسربچه 12 ساله کانادایی اخیراً به دست داشتن در هک سایت‌های دولت کانادا در طول اعتراضات دانشجویی سال 2012 در این کشور اعتراف کرد.


اين پسربچه 12 ساله کانادایی در دادگاه کانادا به سه مرتبه اقدام به هک اعتراف کرد. این دانش‌آموز کلاس پنجمی که در زمان ارتکاب جرم 11 سال داشته، به گروه هکر «ناشناس» کمک کرده تا همزمان با اعتراضات دانشجویی سال 2012 در شهر «کبک» کانادا به شبکه سایت‌های دولتی حمله کنند. مجرم با اقدامات خود سایت‌های دولتی را با مشکل مواجه کرده و اطلاعات کاربران و حتی مدیران سرورهای پایگاه داده دولت را به سرقت برده بود. وی همچنین به مخدوش کردن صفحه اصلی برخی وبسایت‌ها نیز متهم شده است.

روزنامه «تورنتو سان» می‌نویسد که سایت‌های هک شده به مدت دو روز با مشکل مواجه بوده‌اند و در این مدت 60 هزار دلار خسارت به دولت وارد شده است. گزارشی قرار است تا ماه آینده میزان خسارت‌ها به پلیس شهر مونت‌رئال و همچنین دولت شیلی را ارزیابی نماید. گفته می‌شود گروه «ناشناس» با بازی‌های ویدیویی دستمزد این دانش‌آموز را پرداخت می‌کرده‌اند.

این هکر حرفه‌ای می‌گوید: «هک کردن آسان است؛ اما نباید در این کار خیلی جلو بروید. بالأخره رد شما را پیدا می‌کنند.»پسربچه 12 ساله عضو افرادی بود که در جریان اعتراضات سال 2012 دستگیر شدند. وکیل وی می‌گوید که موکلش این کار را به عنوان یک مسابقه می‌دیده و «هیچ هدف سیاسی نداشته است.» حکم قطعی درباره این پرونده ماه آینده صادر و اجرا خواهد شد.
مرجع : خبرگزاری دانشجو