به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۹۱۴۱۶

دستگیری خواهر، همسر و عروس بغدادی

گروه بین الملل: یک مقام ارشد ترکیه به رویترز اعلام کرد که این کشور رسمیه عواد ۶۵ ساله، خواهر رهبر کشته شده داعش را در شهر اعزاز در شمال سوریه بازداشت کرده است. این شهر در کنترل نیروهای ترکیه است.
دستگیری خواهر، همسر و عروس بغدادی
به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز، طبق گفته این مقام ترکیه که نامی از او در گزارش رویترز ذکر نشده است، همراه با خواهر ابوبکر بغدادی، همسر و عروسش نیز بازداشت شدند و بازجویی از آن‌ها آغاز شده است. به هنگام بازداشت خانم عواد پنج کودک نیز همراه او بوده‌اند.  این مقام تصریح کرد: «امیدواریم گنجینه‌ای از اطلاعات را از خواهر بغدادی درباره فعالیت‌های داخلی داعش به دست بیاوریم.»
رویترز در عین حال نوشته است اطلاعات مستقل اندکی درباره خواهر رهبر سابق داعش در دسترس است و این رسانه‌ بلافاصله نمی‌تواند هویت فرد بازداشت شده و اینکه خواهر بغدادی است یا نه را تایید کند. رهبر سابق داعش ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در یورش نیروهای آمریکایی به محل اختفای وی در شمال سوریه، خود را با جلیقه انفجاری کشت. مدیر ارتباطات، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که بازداشت این زن، گواه عزم این کشور در نبرد علیه داعش است.
فخرالدین آلتون در توئیتی نوشت: «دستگیری خواهر البغدادی نمونه دیگری از موفقیت عملیات ضد تروریسم ما است.» وی در این رشته توئیت همچنین گفت: «تبلیغات بسیار سیاه علیه ترکیه در جریان است تا نسبت به عزم ما علیه داعش شک و تردید ایجاد کنند.»
این مقام ترکیه افزود: «همکاری جدی ضد تروریسم ما با شرکای همفکر نباید هرگز مورد تردید قرار گیرد.»