کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وردپرس، انتخابی ایده آل برای طراحی سایت‌های خبری و مجله‌های الکترونیکی

18 آبان 1398 ساعت 7:17

گروه فناوری: در دنیای سئو و طراحی سایت واژه وردپرس یکی از پر کاربردترین مفاهیمی است که متخصصین هرروز با آن سروکار دارند. ابزاری برای طراحی سایت و سیستم مدیریت محتوا که نوعی از CMS‌ها است. ابزاری که اولین نمونه آن در سال 2003 و توسط فردی به نام مت مولنوگ طراحی شد. در ادامه قصد داریم به بررسی دلیلی استفاده از وردپرس و همه گیر شدن این سیستم محتوا بپردازیم.


وردپرس، بهترین ابزار برای طراحی سایت‌هاست
تمام افرادی که دارای شغلی مرتبط با حوزه سئو، طراحی و یا کدنویسی دارند مطمئنا نام قالب وردپرس را شنیده اند. فضایی که به خوبی با زبان برنامه نویسی PHP، به عنوان رایج ترین زبان برنامه نویسی دنیا، سازگار است. براساس اطلاعات موجود بالغ بر 84 درصد از سایت‌های موجود در سراسر فضای اینترنت بر پایه  phpنوشته شده‌اند. سیستم مدیریت محتوا وردپرس نیز در هسته اولیه خود از زبان php بهره می‌برد.

به همین دلیل در استفاده از وردپرس شاهد انعطاف پذیری بالایی برای طراحی سایت، افزودن کد‌های مختلف و ارتقای سایت هستیم. البته علاوه بر وردپرس فضاهای cms دیگری نظیر جوملا و دروپال نیز در عرصه طراحی سایت حرف‌هایی برای گفتن دارند، اما هنوز به محبوبیت وردپرس نرسیده اند. اما چرا وردپرس انتخاب هوشمندانه تری برای طراحی سایت به شمار می‌آید؟

قدرتمندترین قالب طراحی سایت وردپرس است
اگر بررسی کوتاهی برروی سایت‌های معتبر کشور انجام دهید، خواهید دید که وبسایت‌های بزرگ خبری و مجله‌های الکترونیکی نظیر دیجی کالا و زومیت در طراحی خود از قالب وردپرس استفاده کرده اند. چرا که وردپرس دارای قدرت بالایی در سئو است و در مقایسه با دیگر رقبا پنل استاندارد تری برای مدیریت در اختیار شما قرار می‌دهد.
پنل مدیریتی که با استفاده از وردپرس در اختیار شما قرار می‌گیرد به خوبی برای نسخه‌های دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند بهینه سازی شده است. همچنین قابلیت ارتقا، افزونه نویسی، هسته قدرتمند، بروزرسانی پیوسته و همخوانی کامل با استاندارد‌های سئو از دیگر مزایا قالب وردپرس است. معیارهایی که تاثیر چشمگیری در سئو دارند.

با این توضیحات شاید چنین برداشت کنید که وردپرس شرط لازم و کافی برای موفقیت شما در سئو خواهد بود، در صورتی که چنین نیست. فراموش نکنید که همواره محتوا پادشاه است!

دنیای سئو بدون تولید محتوا بی معنا است!
اهمیت تولید محتوا در دنیای امروز سئو بر کسی پوشیده نیست. بخصوص که گوگل در اولین گام‌های جدی خود برای اصلاح فضای اینترنت در سال 2010، الگوریتم‌هایی نظیر پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار را برای بررسی کیفیت محتوا طراحی و منتشر کرد.
اما وقتی حرف از تولید محتوا به میان می‌آید بیشتر افراد خود را نویسنده ای توانا و بی نظیر تصور می‌کنند، اما لزوما اینطور نیست! شاید به صورت بالقوه نویسنده بی نظیری باشیم، اما در عمل با چالش‌های بسیاری روبرو شویم.به همین دلیل و با توجه به تاثیر محتوا بر سئو، مسلما باید را برای ارتقای مهارت و دانش خود در نظر گرفته و آموزش تولید محتوا را از نو آغاز کنید.

معیارهای بررسی کیفیت محتوا توسط گوگل همواره درحال بهبود و بروزرسانی است، متعاقبا بهترین ربته بندی در صفحه نتایج گوگل نیز به وبسایت‌های تعلق می‌گیرد که همسو با رعایت تمام فاکتورهای صحیح سئو، محتوای با کیفیتی تولید کرده اند. شاید بپرسید گوگل چگونه کیفیت محتوای وبسایت شما را بررسی می‌کند؟
الگوریتم پاندا، معلم املا و انشا سخت گیر گوگل
اگر با الگوریتم پاندا گوگل آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که یکی از مهمترین وظایف آن بررسی کیفیت محتوای قرار داده شده در وبسایت‌هاست. این کیفیت بر اساس معیار رضایت کاربر از محتوا تعیین می‌شود و امروزه یکی از مهمترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت‌هاست. البته همانطور که انتظار می‌رود این تنها وظیفه الگوریتم پاندا نیست.

با ورود پاندا به دنیای گوگل به زودی وبسایت‌هایی که دارای صفحات اسپم، بی کیفیت، کم محتوا یا بی محتوا بودند از صفحه نتایج محو شدند. از طرفی رتبه‌های برتر در صفحه نتایج به وبسایت‌هایی تعلق گرفت که دارای محتوایی اختصاصی، با کیفیت و اصیل بودند.
در دنیای امروز سئو نیز رتبه‌های برتر گوگل در اختیار وبسایت‌هایی است که محتوایی کاربر پسند، هم مسیر با استاندارد‌های پاندا و منحصربفرد تولید می‌کنند. اما نکته جالب تری که باید عنوان کنیم این است که معروفترین سایت‌های دنیا علاوه بر آنکه معیار‌های سئو را رعایت کرده اند، از قالب طراحی سایت وردپرس استفاده می‌کنند.
سایت‌های معتبر و معروفی مانند نیویورک تایمز، تویوتا و بنز همگی دارای قالب وردپرس در وبسایت خود هستند، چرا که این قالب به خوبی با استانداردهای سئو تطابق دارد.

از دیگر مزایا آن می‌توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

•    پنل کاربری استاندارد و ساده
•    مطابقت کامل با php و MySQL
•    امنیت بالا و آپدیت‌های پیوسته
•    تامین امنیت کاربران
•    امنیت بالای هسته وردپرس

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که همواره پس از راه اندازی وبسایت ایده‌های جدیدی برای بهبود و ارتقای کسب و کار در ذهن شما پدیدار می‌شود. حتی ممکن است متوجه مشکلاتی شوید که نیازمند رفع هستند و این دقیقا همان نقطه ای است که استفاده از قالب‌های اختصاصی و حرفه ای وردپرس به کمک شما می‌آید. وردپرس منعطف ترین و ارتقاپذیر ترین قالبی است که در طراحی سایت می‌توانید از آن استفاده کنید.


کد مطلب: 191439

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/191439/وردپرس-انتخابی-ایده-آل-طراحی-سایت-های-خبری-مجله-های-الکترونیکی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir