به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۹۱۴۵
آيت​الله​هاشمي: افراطیون همه​هنرشان​را برای​مانع‌تراشی​در کاردولت​بکاربستند

شهامت دولت برای فعال کردن دیپلماسی پویا ستودنی است

گروه سياسي:​ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهامت دولت یازدهم برای فعال کردن دیپلماسی پویا را ستودنی دانست و گفت: افراطیون همه هنر خویش را برای جلوگیری و مانع‌تراشی در کارهای دولت بکار می‌برند و عقلا باید هوشیار باشند که منطق اداره جامعه در شرایط فعلی، سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت است.
شهامت دولت برای فعال کردن دیپلماسی پویا ستودنی است
 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر این نکته که نمی‌توان در دنیای معاصر بدون تعامل سازنده و دیپلماسی فعال به مسیر خود ادامه داد، تاکید کرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار شرکت‌کنندگان همایش رؤسای واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ملت ایران به آن مرحله‌ای از هوشیاری رسیده‌اند که در جزر و مدهای سیاسی، خود، انقلاب و دستاوردهای آن را حفظ کنند. وی با تمجید از شعور بالای سیاسی مردم در انتخابات اخیر گفت: مردم که دریچه‌ای برای امیدواری انقلاب باز کرده‌اند، از دستاوردهای آن محافظت و از دولت منتخب خود حمایت می‌کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت روابط جهانی در دنیای کنونی گفت: نمی‌توان در دنیای معاصر بدون تعامل سازنده و دیپلماسی فعال به مسیر خود ادامه داد.

هاشمی رفسنجانی شهامت دولت یازدهم برای فعال کردن دیپلماسی پویا را ستودنی دانست و گفت: افراطیون همه هنر خویش را برای جلوگیری و مانع‌تراشی در کارهای دولت بکار می‌برند و عقلا باید هوشیار باشند که منطق اداره جامعه در شرایط فعلی، سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت است. رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط آموزش عالی در سال‌های اول پس از انقلاب اسلامی گفت: در جلسات رؤسای قوا به این نتیجه رسیدیم که باید با کمک مردم رکود علمی و دانشگاهی کشور را بشکنیم. وی با تشریح فضای انقلابی آن زمان که فعالیت بخش خصوصی را نوعی ارتداد می‌دانستند، به جلسه‌ای با امام(ره) اشاره کرد و گفت: پس از ارائه گزارش من در مورد ضرورت تحصیل جوانان علاقمند به علم و دانش با هزینه‌های خانواده‌ها، ایشان فرمودند: هر کمکی از دست من بربیاید، انجام می‌دهم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطراتی از امام که در دو مقطع، یعنی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و آغاز به کار حزب جمهوری اسلامی از وجوه امام کمک کردند، گفت: هر دو کمک ایشان برکت‌های زیادی برای جامعه داشت و هنوز هم دارد.هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش با بیان اهمیت استفاده از امکانات مردمی در جامعه اسلامی و توطئه‌هایی که طی سال‌های اخیر برای جلوگیری از حرکت توسعه‌ای مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در کشور انجام شد، گفت: دانشگاه آزاد، ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه علم و دانش در جامعه ایجاد کرده که می‌تواند با ارتقای کیفی خود، باعث تعالی علمی کشور تا سال‌های طولانی و حتی همیشه باشد. رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد توجه به مقاطع تکمیلی را از ضرورت‌های جامعه در شرایط فعلی دانست و گفت: دلسوزان می‌توانند همت خود را برای تقویت علم و دانش در جامعه نشان دهند.

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۰۱
افراطیون که هنری ندارند! (156329)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۹
1-آقای هاشمی در زمان خودتون دیپلماسی چه جوری بود.!؟
2-اتفاقا یکی از مسایل هسته ای دربار ه زمان شماست ....!؟ (156432)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۲۵
حضرت آیت الله هاشمی ما به خاطر گل روی شما رفتیم وبه شیخ حسن روحانی رای دادیم تا مشکلات بغرنج مملکت حل بشه ولی امروز خبررسید روزنامه بهار علی رغم عذرخواهی وتعطیلی داوطلبانه توقیف شد وهمین امروز خبررسید پگاه آهنگرانی بازداشت شده وهمین امروز خبررسیدکه یک کنسرت درآبادان بدلیل تحصن طلاب لغوشده وچندوقت پیش هم امام جمعه قزوین به برگزاری کنسرت دراین شهر اعتراض کرده وهمچنین بانک مرکزی از کاهش قیمت ارزبه زیر سه هزارتومان بعد از مذاکرات ژنو جلوگیری کرد.حال سوال اینجاست مردم تاچه موقع باید منتظر تغییرات بمانند؟آیا گناه کرده اند که علی رغم تبلیغات وحشتناک دشمنان وماهواره هابرای رای ندادن برای سربلندی کشور عزیزشان ولبیک به درخواست رهبر عزیز انقلاب که فرمودند بخاطر ایران هم که شده به پای صندوقهابروید وتغییر اوضاع به رئیس جمهور محبوبشان رای دادند؟وظیفه شما بعنوان یکی از ارکان همیشگی انقلاب ورئیس جمهور بعنوان شخص دوم این مملکت درمقابل اینکارهاواتفاقات چیست؟آیا قرار است دوباره جریانات زمان آقای خاتمی که خون به جگرمردم کرد تکرار شود؟ (156441)
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۴۹
عذر ميخام !!!
طبق قانون اساسي شخص دوم مملكت رئيس جمهور هستند نه آقاي رفسنجاني!!!
اكي سياه نمايي نكنيد!!
انگار با لغو كنسرت دنيا تموم ميشه...به نظر مرجع تقليد خودشون عمل كرده اند.
روزنامه بهار هم بار اولش نبوده كه توهين كرده...طبق قانون توقيف شده...عارف هم ابراز ناراهتي از اين مقاله كرده بود. (156458)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۱۰
مثل اینکه نظر رو درست نخوندی..ایشان گفته اند ورئیس جمهور بعنوان شخص دوم مملکت...مورد دیگه اینکه اینو جدی گفتی یا شوخی کردی که به نظر مرجع تقلیدشون عمل کرده اند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! (156539)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۱۱
شما لطفا اول برو املاء فارسی رو خوب یاد بگیر بعد بیا نظر بده
عذر می خواهم......ناراحتی.... (156540)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۷:۰۶
توقیف بهار کاملا اشتباهه. فقط یه مقاله رو چاپ کرده. درست یا غلط اون مقاله رو باید جواب میدادن نه اینکه کل روزنامه رو توقیف کنن. (156634)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۸:۵۶
چقدر ضد و نقیض گفتی! ما به خاطر گل روی آقای هاشمی و آقای خاتمی در انتخابات رای دادیم و الان هم به خاطر گل روی آقای روحانی همچنان از دولت و دستاوردهاش حمایت میکنیم. انگار شما بدجور در دوران احمدی نژاد لذت بردی که دوران طلایی اصلاحات(دولت خاتمی) آزارت داده. پس اشتباه رای دادی. باید به جلیلی رای می دادی. (156715)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۹:۰۱
ایت الله هاشمی و اقای خاتمی دو اسطوره ی انقلابند. و امیدواریم که این دو همیشه در کنار هم به مشکلات ایران پایان دهند و دست افراطیون فرصت طلب را از کشور کوتاه کنند. ایت الله هاشمی با وجود همه ی دسیسه ها و مکرهایی که علیهشان صورت گرفت هرگز حاضر به همراهی با افراطیون نشد. و خدا مکرشان را به خودشان بازگردانید. (156716)
امید اهوازی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۲۷
در تاریخ ایران همیشه امیر کبیرانی بودند و جاهلانی بودند که قصد نابودی آنها را داشتند.. درود بر تو ای امیرکبیر انقالاب اسلامی (156442)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۴۶
درود بر ایران زنده باد زندگی......... (156576)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۴۷
13 آبان در راه است، بیایید تلاش افراطیون را خنثی کنیم و با صدای بلند بگوییم: درود بر ایران زنده باد زندگی........ (156580)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۴۹
جناب هاشمی عزیز از صمیم قلب دوست داریم انشالله همیشه پاینده باشی مرد دانا و آینده نگر خوشم میاد برای این افراطیها تره هم خرد نمیکنید (156459)
راشد
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۴:۳۱
درود و سلام خدا بر هاشمی انشالا که زنده باشید تا بدبختی این افراطیدن را ببینید یک روزی از اینهمه سنگ اندازی خسته و با عذر خواهی از مردم و طلب بخشش به دامن جامعه باز خواهند گشت چاره ای ندارند تا کی با جرج بیتالمال می توانند کارهای بد خود را انجام دهند مردم ارامش وزندگی توام با عزت و شرافت وصداقت میخواهند (156499)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۷:۰۴
آیت الله هاشمی امیدوارم دکتر روحانی از سخنان و تفکرات صلح طلبانه شما کمال استفاده را ببرند. (156631)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۸:۰۳
هاشمی بسیار سردو گرم چشیدس....محاله افراطیون بتوانند هاشمی و خاتمی و میر حسین و کنار بزنند. چون اونا پای مردم وایسادند و ابرو واعتبار مردمی دارند دوستان عزیز (156671)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۸:۰۷
شما از روحانی تعریف نکنی کی بکنه! (156677)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۲۲:۵۹
تو تعریف میکنی. (156881)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۰۰:۴۷
سالهاست که به دلیل... به نماز جمعه نرفتم. امیدوارم با حضور ایت الله هاشمی دوباره در نماز جمعه شرکت کنم. هاشمی مرد روزهای سخت. (156977)