کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دو خبر از دنیای فناوری

ایرپاد پرو محصول جدید اپل، فایو جی در چین 

15 آبان 1398 ساعت 13:41


گروه فناوری: ایرپادهای بی‌سیم جدید اپل قابلیت حذف نویز محیطی را دارند و با وزن کمتر از گذشته، ایرپاد پرو نامیده شده‌اند. این محصول البته اصلا ارزان قیمت نیست و با قیمتی ۲۴۹ دلار هم قیمت برخی تلفن‌های همراه میان رده بازار است.
شرکت اپل درباره این محصول این گونه توضیح داده است که  سیستم حذف نویز محیطی  به دو میکروفون مجهز است و با الگوریتمی نرم‌افزاری، سعی می کند بصورت پی در پی  خود را با گوش هر شخص و وضعیت محیط هماهنگ کند. در این محصول هدفون نخست به سمت ‌بیرون قرار دارد و با شناسایی صدای بیرونی می‌تواند نویز محیطی را شناسایی کند در ادامه  ایرپاد پرو با تولید آنتی‌نویز به اندازه، نویز محیطی سبب می‌شود کاربران صدای محیط را تشخیص ندهند. در این محصول میکروفون دوم به سمت ‌داخل گوش است  نویزهای تشخیص داده شده  به وسلیه این ابزار حذف می‌ شود. برای پردازش این اطلاعات اپل از تراشه اچ یک در ایرپاد پرو استفاده کرده است.

آغاز به کار فایو جی  در چین 
نسل پنجم اینترنت همراه در چین کار خود را آغاز کرد و سه اپراتور اصلی این کشور هم اکنون خدمات فایو جی را به مشترکان خود ارائه می کنند. بر اساس اعلام رسانه‌های چینی قیمت این خدمات همانند زمانی است که سیستم فورجی آغاز به کار کرده بود.  قیمت ۳۰ گیگابایت این خدمات در چین ماهانه حدود ۱۸ دلار است که در نسخه ۳۰۰ گیگابایتی به ۸۵ دلار می رسد.  هم اکنون ۵۰ شهر در چین زیر پوشش شبکه نسل پنجم اینترنت همراه رفته‌اند و حدود ۹ میلیون نفر از مردم چین هم برای استفاده از این سیستم ثبت نام کرده‌اند. دولت چین پیش‌بینی کرده است تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۱۰ میلیون چینی از این خدمات استفاده کنند.   نسل پنجم‌‌اینترنت همراه با سرعت بسیار زیاد خود، ‌‌آینده زندگی بشر را متحول خواهد کرد پس از همه‌گیر شدن ‌‌اینترنت در جهان‌‌، همه‌گیر شدن فایو جی، موج دوم در تحول زندگی بشر در زمینه ‌‌اینترنت است. با فناوری فایو جی می‌توان تا ۲۰ گیگابیت در ثانیه را انتقال داد.


کد مطلب: 191455

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/191455/ایرپاد-پرو-محصول-جدید-اپل-فایو-جی-در-چین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir