کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهاجمان برزیلی و صرب مدنظر کالدرون

فرهیختگان , 16 آبان 1398 ساعت 9:51

گروه ورزشی: پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم خوب یارگیری نکرده و دلیل آن هم کاملا مشخص است. دیر اضافه شدن کالدرون به سرخ‌ها و تحویل گرفتن تیمی که لیست بزرگسالانش کاملا پرشده بود و جایی برای اضافه شدن حتی یک مهاجم هم نبود.


تنها تغییراتی که کالدرون توانست در فهرست تیمش ایجاد کند حذف سروش رفیعی و شایان مصلح بعد از اردوی سرخ‌ها در ترکیه بود که البته مخالفان زیادی را هم به همراه داشت.سرمربی آرژانتینی پرسپولیس از روزی که تیمش را تحویل گرفت به این موضوع تاکید داشت که این تیم از نداشتن مهاجم درجه یک رنج می‌برد. زمان از دست رفت و درنهایت گزینه نهم وی را به ایران آوردند تا خط آتش این تیم به پاشنه‌آشیل‌شان تبدیل شود.نتایج نه‌چندان خوب پرسپولیس برابر تیم‌های بالای جدولی سر و صدای هواداران این تیم را که در سه سال گذشته خاطرات خوشی با برانکو را تجربه کرده بودند درآورد و از آن بدتر ضعف گلزنی مهاجمان تیم محبوب‌شان بود که حسابی روی مغزشان راه می‌رفت.جونیور براندائو که مشخص نشد با چه منطقی جذب شد، نه‌تنها گل نمی‌زند و پاس گل نمی‌دهد، بلکه از اجرای اصول اولیه کارهای یک فوتبالیست نظیر استپ کردن و پاس دادن‌های ساده هم عاجز است.

علیپور هم در این فصل دست‌کمی از همبازی برزیلی خود نداشت و اگرچه با هت‌تریک مقابل شاهین بوشهر روزنه امید را به اردوی پرسپولیس بازگرداند اما یک بازی بعد کاری کرد که صبر هواداران سرریز شد و شعار «حیا کن، رها کن» علیه او سر دادند.حالا با نزدیک شدن به زمان نقل و انتقالات زمستانی، کالدرون تقریبا به جمع‌بندی‌هایی درخصوص تیمش رسیده و به نظر می‌آید آنها علاوه‌بر یک یا دو بازیکن ورودی در بخش تهاجمی، چند خروجی هم خواهند داشت که گمانه‌زنی‌ها در این خصوص بسیار است. در ادامه مروری می‌کنیم به لیست بازیکنان مدنظر پرسپولیسی‌ها و همچنین نفراتی که احتمال جدایی‌شان از این تیم در نیم‌فصل وجود دارد:
خروجی‌های احتمالی

1- محمد امین اسدی/ از محبوبیت تا اخراج
این بازیکن جوان در روزهای اولیه حضور کالدرون به‌شدت مورد توجه این مربی قرار داشت و در اکثر بازی‌ها به او میدان داده می‌شد اما ناگهان از نظرها محو و بعد از مدتی کنار گذاشته شد. البته هنوز قرارداد این بازیکن فسخ نشده و به نظر می‌آید پرسپولیسی‌ها نمی‌خواهند به همین راحتی‌ها به او رضایتنامه بدهند اما جدایی او در نیم‌فصل قطعی به نظر می‌آید. از تایلند به‌عنوان مقصد بعدی این بازیکن صحبت می‌شود.

2- جونیور براندائو/ هیچ‌کس زیر بارش نمی‌رود!
این برزیلی بی‌کیفیت بدجور روی مخ هواداران است. مخصوصا وقتی می‌شنوند که 500 هزار دلار ناقابل برای این انتقال درنظر گرفته شده است. پرسپولیسی‌ها چند وقتی است که مذاکرات پنهانی را با مدیر برنامه‌های این بازیکن آغاز کرده‌اند و قصد دارند با کمترین ضرر و زیان قرارداد او را فسخ کنند اما در این بین یک مشکل وجود دارد و آن هم مخالفت لوگودورس با برگرداندن این بازیکن به تیمش است. اگر این باشگاه مخالف بازگشت این بازیکن باشد پرسپولیسی‌ها باید با تیم دوم این بازیکن در لیگ B برزیل وارد مذاکره شوند. براندائو در زمان عقد قرارداد 150 هزار دلار دریافت کرده و پرسپولیسی‌ها قصد دارند با پرداخت دو قسط دیگر به او این قرارداد را فسخ کنند که باید دید در این مسیر موفق خواهد بود یا خیر.

3-فرشاد احمدزاده/ بی‌نظم و کم کارآمد
فرشاد احمدزاده در میان اعتراض هواداران پرسپولیس بار دیگر به این تیم بازگشت. او که در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس و با هدف پیشرفت راهی لیگ لهستان شد، با پشت سر گذاشتن روزهای بد بار دیگر به پرسپولیس بازگشت و خیلی هم سعی کرد تا بتواند به قلب هواداران تیمش رخنه کند، اما این اتفاق رخ نداد و محرومیت‌های فراوان و بی‌نظمی‌های این بازیکن باعث شده که تا هفته یازدهم پنج هفته را به دلیل محرومیت از دست داده باشد. احمدزاده یکی از گزینه‌های خروجی است.

4- حسین ماهینی/ کم فروغ و مقصر
حسین ماهینی بعد از مصدومیتی که از ناحیه رباط صلیبی پشت سرگذاشت هنوز نتوانسته به شرایط ایده‌آل خودش نزدیک شود و ترافیک خط دفاع پرسپولیسی‌ها که حتی کاپیتان سیدجلال آماده را هم گاهی به نیمکت منتقل می‌کند، مزید برعلت شده که ماهینی کار سختی برای حضور در ترکیب پرسپولیس داشته باشد. البته او در چند بازی به‌عنوان بازیکن تعویضی توسط کالدرون به زمین فرستاده شد که البته حضورش با گل خوردن پرسپولیس همراه بود و از نگاه هواداران به مقصر اصلی باخت تیم محبوب‌شان در بازی مقابل سپاهان و پدیده تبدیل شد. جسته و گریخته از خروج نام این بازیکن برای خالی شدن فهرست بزرگسالان پرسپولیس شنیده می‌شود، هرچند مطمئنا این خبر تکذیب می‌شود و برای اثبات آن باید تا نقل و انتقالات نیم‌فصل صبر کرد.
ورودی‌های احتمالی

1- دراگان چران/ خاطرات بد با گل آفساید به پرسپولیس
مهاجم صربستانی پاختاکور ازبکستان در 32 سالگی روزهای خوبی را سپری می‌کند و شنیده می‌شود که یکی از گزینه‌های پرسپولیس در خط حمله است.این بازیکن که تا نیم‌فصل با تیم ازبکستانی قرارداد دارد در این فصل در 22بازی به میدان رفته و موفق شده 23 گل به ثمر برساند. البته شاید پرسپولیسی‌ها خاطره خوشی از این مهاجم نداشته باشند. این بازیکن در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در آزادی با یک حرکت خطا زمینه‌ساز گل تیمش به پرسپولیس شد تا آنها در آزادی به یک تساوی ارزشمند دست پیدا کنند و در بازی برگشت هم پاس‌گل تیمش را داد تا سرخ‌ها در مرحله گروهی حذف شوند. این مهاجم با قد 191 سانتی‌متر قیمتی در حدود 800 هزار دلار دارد که باید دید با توجه به بودجه سرخ‌ها از لحاظ مالی با او به توافق می‌رسند یا نه.

2- لئوناردو دامیائو/ مهاجم سابق بتیس با قیمتی بالا
لئوناردو دامیائوی برزیلی که در تیم کاوازاکی ژاپن در جی‌لیگ توپ می‌زند هم یکی از گزینه‌هایی است که به سرخ‌ها معرفی شده است. او هم تا زمان نقل و انتقالات زمستانی قراردادش با تیم ژاپنی به پایان می‌رسد و مشکل دریافت رضایتنامه از تیم سابق خود را ندارد اما چیزی که کمی انتقال این مهاجم برزیلی اسبق بتیس به لیگ ایران را سخت می‌کند، قیمتی است که از او در ترانسفر مارکت درج شده است. این سایت معتبر از او به‌عنوان یک بازیکن دومیلیون یورویی یاد کرده اما فراموش نکنیم شیخ دیاباته هم در این سایت مبلغی در حدود سه میلیون یورو قیمت داشت که قطعا استقلال توانایی پرداخت چنین پولی را نداشته است.این مهاجم هدف با قد 188 سانتی‌متر در 23 بازی تیمش در میدان حاضر بوده و موفق شده 8 گل و چهار پاس‌گل را ثبت کند. او سابقه 18 بازی و پنج گل را برای تیم ملی برزیل در کارنامه دارد و مدتی هم مورد توجه رئال مادرید قرار داشته است!

3- یک مهاجم آمریکایی، شاید آرژانتینی
از گوشه و کنار باشگاه خبر می‌رسد که یکی از بازیکنان مورد مذاکره، اهل آمریکای‌جنوبی است و باز هم شنیده می‌شود که این مهاجم ملیت آرژانتینی دارد و کالدرون نیز او را تایید کرده است. از نام و تیم سابق این بازیکن خبر دقیقی به دست نیامده اما گفته می‌شود بازیکن رزومه‌داری است.

4- شهریار مغانلو یا کریم انصاری‌فرد/ کالدرون نیاز به بررسی بیشتر دارد
از سوی باشگاه دو بازیکن ایرانی هم به کالدرون معرفی شده که البته هنوز پاسخ صریحی از سوی سرمربی آرژانتینی به این نفرات داده نشده و او به باشگاه اعلام کرده که درخصوص این بازیکنان نیاز به بررسی بیشتر دارد.شهریار مغانلو مهاجم پیکان که با 6 گل زده رتبه اول آقای‌گلی لیگ برتر را در اختیار دارد یکی از این بازیکنان است که پرسپولیس حاضر است با تیم فعلی او وارد مذاکره شده و رضایت حضورش در بین سرخ‌ها را جلب کند.کریم انصاری‌فرد یکی دیگر از گزینه‌های ایرانی باشگاه پرسپولیس است. او که تمام‌کننده‌ای خوب به حساب می‌آید این روزها در السیلیه قطر توپ می‌زند اما با توجه به اینکه این باشگاه چند بازیکنان خارجی خود را کنار گذاشته این احتمال می‌رود که در نقل و انتقالات زمستانی به همکاری با این بازیکن هم پایان بدهد و سرخ‌ها می‌توانند از حالا با این باشگاه قطری وارد مذاکره شوند. البته همه این گمانی‌زنی‌ها به چراغ سبز کالدرون بستگی دارد.


کد مطلب: 191483

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/191483/مهاجمان-برزیلی-صرب-مدنظر-کالدرون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir