به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۹۱۴۸۶

تفاوت خرید بلیط هواپیما تک با خرید به صورت پکیج بلیط + هتل چیست؟

تفاوت خرید بلیط هواپیما تک با خرید به صورت پکیج بلیط + هتل چیست؟
گروه گردشگری: اولین اقدام پس از مشخص شدن زمان و مکان سفر، مشخص کردن وسیله نقلیه و رزرو محل اقامت است. اگر شما جزو کسانی هستید که سفر هوایی و هتل را به هر چیزی  ترجیح میدهید، پیشنهاد میکنیم تا برای خرید بلیط ارزان هواپیما در این مقاله با ما همراه باشید.

همیشه هنگام خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل سوال‎هایی مانند:
"با تور سفر کنم و یا خودم رزرو کنم"
"کدام روش برای مسافرت مناسب تر است"
"کدام روش باعث صرف هزینه کمتری میشود"
"چگونه وقت کمتری را صرف رزرو هتل و بلیط هواپیما کنم"
در ذهن ما ایجاد میشود که ممکن است تصمیم گیری را برای ما دشوار کند.
حال به مقایسه سفر کردن به دو روش خرید تور و رزرو شخصی میپردازیم.
 
فرض کنیم شما برای کاهش هزینه‎های سفر قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید. همانطور که میدانید آژانس‎های هواپیمایی برای رقابت با یکدیگر و جذب مشتری سعی بر کم کردن هزینه‎های سفر دارند. در نتیجه یکی از روش‌های خرید بلیط ارزان هواپیما، خرید بلیط خارجی یا داخلی از طریق آژانس‎های هواپیمایی است. زیرا آژانس‎ها دارای بلیط‎های چارتی میباشند. در بیشتر مواقع بلیط خارجی یا داخلی را میتوانید با قیمتی ارزان‎تر به روش چارتری از آژانس‎های هواپیمایی تهیه نمایید. درنتیجه حتما پیش از خرید بلیط هواپیما به روش سیستمی، قیمت بلیط‎های چارتری را هم بررسی نمایید.

پس از مشخص شدن نوع خرید بلیط هواپیما (سیستمی یا چارتری) درصورتی که از طریق آژانس هواپیمایی اقدام به خرید میکنید ممکن است برای خرید تور دچار تردید شوید.
آژانس‎های هواپیمایی پکیج‎هایی را به مسافران ارائه میدهند. این پکیج‎ها شامل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر رفت و برگشت، برنامه سفر،  تورلیدر و... میباشد. یکی از معایب این پکیج‎ها محدودیت زمانی است. به عنوان مثال مسافر باید در آن بازه زمانی که پکیج برایش بسته شده است سفر کند. که این محدودیت برای برخی از افراد مقدور نمیباشد. 

هر آژانسی از چندین هتل برای بستن تورهای مسافرتی خود استفاده میکند. تنوع هتل‎ها در تورهای مسافرتی خیلی زیاد نیست و نهایتا شما باید بین 4 یا 5 هتل یکی را انتخاب نمایید. تور آژانس‎های هواپیمایی معمولا با هتل‎هایی با درجه کیفی متنوع بسته میشود تا مسافران متناسب با شرایط مالی خود تور مناسب خود را انتخاب نمایند.
اما نکته قابل ذکر اینجاست که هتل‎های زیادی هستند که آژانس منتخب شما با آنها قراردادی ندارد. ممکن است با یک حساب کتاب جزئی به این نتیجه برسید که رزرو هتل توسط شخص شما ارزان‎تر و مقرون به صرفه‎تر است. اما این کار نیاز به صرف زمان زیادی برای یافتن هتلی ارزان است. چراکه همه‎ی هتل‎ها دارای سایت و سیستم رزرواسیون آنلاین نمیباشند. درنتیجه یافتن یک هتل مناسب با شرایط مالی شما کمی زمانبر است. همچنین هتل‎هایی که توسط آژانس‎های هواپیمایی انتخاب میشوند از پیش از نظر کیفی تست شده‎اند. درصورتی که ممکن است شما هتلی را رزرو نمایید که تصاویر آن با واقعیت متفاوت باشد و کیفیت هتل آن چیزی که شما تصورش را میکردید نباشد.

خرید تور از آژانس‎های هواپیمایی ممکن است کمی گرانتر باشد. چون در این تورها هزینه تور لیدر و ترانسفر و گاهی خدماتی دیگر هم محاسبه میشود. اگر شما نیازی به این نوع خدمات ندارید پیشنهاد ما این است که خودتان به صورت شخصی بلیط خارجی یا داخلی و هتل خود را تهیه نمایید. اگر تمایل به خرید بلیط هواپیما چارتری دارید میتوانید تنها بلیط خود را از طریق آژانس‎ها خریداری نمایید و برای رزرو هتل منتخب خودتان اقدام نمایید.
خرید تور برای افرادی که برای اولین بار به سفر خارجی میروند مناسب‎تر است. چراکه خدماتی جانبی مانند تور لیدر و... برای این افراد به شدت ضروری است.
لازم به ذکر است که گاهی هتل‎های تحت قرارداد آژانس‎های هواپیمایی تخفیفات ویژه‎ای به آژانس‎ها میدهند که این خود باعث رزرو هتل و بلیط ارزان هواپیما میشود.
 
 
تفاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی
 شاید به هنگام خرید بلیط هواپیما (بلیط خارجی یا داخلی) اسم بلیط هواپیما چارتر و سیستمی به گوش شما رسیده باشد. شاید این سوال در ذهن شما نقش بسته باشد که تفاوت بین این دو نوع خرید در چیست؟ ما دراین مقاله میخواهیم به توضیح تفاوت‌های بین بلیط هواپیمای چارتر و بلیط هواپیمای سیستمی بپردازیم. پس از مطالعه این مقاله شما میتوانید در مورد نوع خرید بلیط خارجی و داخلی خود تصمیم درست بگیرید.

همه افراد جامعه میل به خرید بلیط ارزان هواپیما دارند. حتی چندین روز وقت میگذارند تا شرکتی با خدمات بیشتر و  هزینه‌ی کمتر پیدا کنند. هزینه‌ی بلیط هواپیما در دو حالت سیستمی و چارتر با یکدیگر متفاوت است. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. هر خانواده متناسب با شرایط خود میتواند بلیط ارزان هواپیما در یکی از دو روش سیستمی و چارتر تهیه کند.
 
خرید بلیط ارزان هواپیما به صورت سیستمی
وقتی شما قصد خرید بلیط خارجی یا داخلی به صورت سیستمی دارید تفاوتی ندارد که از کجا بلیط خارجی یا داخلی را تهیه میکنید چون قیمت بلیط همه جا یکسان است. در واقع بلیط هواپیما مطابق با قیمت مصوب شرکت هوایی خریداری میشود. درنتیجه شما میتوانید هم از طریق شرکت‌های هواپیمایی و هم به صورت مستقیم اقدام به خرید بلیط کنید چراکه در هر دو روش قیمت برای شما یکسان خواهد بود.

چه زمانی بلیط هواپیما سیستمی بخریم
 1.    زمانیکه قصد خرید بلیط هواپیما دارید اما ممکن است به دلایلی سفرتان لغو شود. فرض کنید شما بلیط خارجی تهیه کرده اید سپس شرایطی به وجود می‌آید که سفر شما لغو میشود و شما مجبورید تا بلیط را پس دهید. در این صورت به دلیل بالا بودن قیمت بلیط برای شما بهتر است که بلیط را به صورت سیستمی تهیه کنید. زیرا در صورت استرداد مبلغ ناچیزی به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد و مابقی به شما بازگردانده میشود.
2.    خانواده ای که دارای گروه‌های سنی متفاوت است. فرض کنید شما به همراه خانواده‌تان قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید و میخواهید هزینه حمل و نقل شما کمتر از حد معمول باشد. در این صورت اگر بیشتر اعضای خانواده شما را افراد کم سن تشکیل داده اند خرید بلیط به صورت سیستمی به شما پیشنهاد میشود. زیرا قیمت بلیط هواپیما برای افراد با سنین پایین ارزان تر از بزرگسالان است.
 
خرید بلیط ارزان هواپیما به صورت چارتر
برای خرید بلیط هواپیما به صورت چارتر باید به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنید. شرکت‌های هواپیمایی میتوانند تمام صندلی‌ها و یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را پیش خرید کنند و سپس آن صندلی‌ها را به مسافران خود بفروشند. قیمت بلیط هواپیما به صورت چارتر مدام در حال  تغییر است. معمولا  بلیط چارتر ارزانتر از بلیط سیستمی است. قیمت بلیط چارتر را شرکت هواپیمایی تعیین میکند. درنتیجه نرخ بلیط‌ها در شرکت‌های مختلف متفاوت است. اصولا بلیط‌های چارتر با نزدیک شدن به زمان پرواز ارزان‌تر میشوند.
یکی از مهمترین تفاوت‌های خرید بلیط چارتر با بلیط سیستمی در غیرقابل استرداد بودن بلیط چارتر است. در این روش تمام پول بلیط سوخت میشود و هیچ مبلغی به مسافر بازگردانده نمیشود. یکی دیگر از تفاوت‌های بین این دو روش یکسان بودن قیمت بلیط چارتر برای تمام سنین است. هنگام خرید بلیط چارتر برای کودک باید همان مبلغ بزرگسال پرداخت شود. 
لازم به ذکر است که بلیط چارتر ممکن است در برخی مواقع گرانتر از بلیط‌های سیستمی باشد. به عنوان مثال زمانیکه تقاضا برای بلیط زیاد است قیمت بلیط بالا میرود. این اتفاق معمولا در تعطیلات نوروز و ایام تعطیل سال می‌افتد. این افزایش قیمت ممکن است تا سقف 30 درصد باشد.