به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۹۱۴۹۲

توطئه‌ی خانوادگی برای پنهان کردن راز یک قتل

گروه حوادث: پسر جوان برای منصرف کردن خواهرش از طلاق او را به قتل رساند اما برای پنهان کردن راز این جنایت با همدستی خانواده‌اش سناریوی یک خودکشی را طراحی کرد.
توطئه‌ی خانوادگی برای پنهان کردن راز یک قتل
شامگاه هفتم تیر سال گذشته جسد زن 42 ساله‌ای به بیمارستان منتقل شد.خانواده‌اش مدعی بودند وی خودکشی کرده است اما آثار خراش و کبودی روی بدنش پزشکان را به ماجرا مشکوک کرد.وقتی موضوع به بازپرس کشیک قتل اعلام شد دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت مرگ صادر شد. معاینات اولیه پزشکی قانونی حکایت از خودکشی زن جوان بر اثر خفگی بیرونی و انسداد راه تنفسی وی داشت. اما همین نظریه برای بازپرس کافی بود تا احتمال قتل را بررسی کند.

ردپای خواستگار قدیمی
در ادامه بررسی‌ها خانواده زن جوان به‌ نام مهوش به دادسرا آمده و از مرد میانسالی شکایت کردند که خواستگار قدیمی مهوش بود آنها مدعی شدند که احمد او را کشته است. بدین ترتیب بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور بازداشت مرد میانسال را صادر کرد.اما او در بازجویی‌ها گفت: من و مهوش از سال‌ها قبل به هم علاقه داشتیم، ۲۰ سال پیش می‌خواستیم ازدواج کنیم اما خانواده‌اش نگذاشتند و او به اجبار با پسرعمویش ازدواج کرد. من هم ازدواج نکردم و حتی معتاد به شیشه شدم. تا اینکه مدتی قبل به طور اتفاقی او را در خیابان دیدم.

این ملاقات‌ها تکرار شد و او برایم درد دل کرد و گفت خوشبخت نیست و می‌خواهد طلاق بگیرد. قرار شد بعد از جدایی با هم ازدواج کنیم. سند خانه و مدارکش را امانت به من داد تا برایش نگه دارم. بدین ترتیب در ادامه تحقیقات مدارکی به‌دست آمد که نشان می‌داد احمد در این جنایت نقشی نداشته است.باتوجه به سالم بودن درهای ورودی خانه و اختلاف مهوش با همسرش که پسر عمویش بود این احتمال قوت گرفت که یکی از اعضای خانواده در این جنایت نقش داشته باشند. دومین مظنون این حادثه همسر مهوش بود او نیز دستگیر شد اما در ادامه تحقیقات مشخص شد وی در زمان قتل همسرش در خانه نبوده است.

دستگیری قاتل آشنا
در ادامه بررسی‌ها و در حالی که بیش از یک سال از تاریخ قتل می‌گذشت کارآگاهان این بار به ماهان برادر مقتول ظنین شدند. بدین ترتیب به دستور بازپرس غلامی، پسر جوان دوشنبه 13 آبان بازداشت شد. ماهان که ابتدا منکر جنایت بود، زمانی که در مقابل مدارک پلیسی- جنایی قرار گرفت ساعاتی بعد از بازداشت به قتل خواهرش اعتراف کرد.
مرجع : ایران
برچسب ها: قتل