کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قانون مدیریت بحران کشور جامع است

ایسنا , 16 آبان 1398 ساعت 15:40

گروه جامعه: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی تاکید کرد که قانون مدیریت بحران کشور با جمع‌بندی نظرات کارشناسی و با نگاه همه‌جانبه تدوین و ابلاغ شده است.


محمد محمودی شاه‌نشین، با اشاره به انتقادهای وارده به قانون مدیریت بحران کشور در رابطه با تمرکز بر کلانشهرها بیان کرد: روی قانون مدیریت بحران کشور کار زیادی انجام شده است و در کمیته‌های متعدد مجلس شورای اسلامی جلساتی با حضور کارشناسان وزارت کشور، سازمان آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران برگزار شده است.این عضو کمیسیون شوراها در ادامه اظهار کرد: در کمیسیون امور داخلی کشور و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز بحث طولانی در رابطه با این قانون شده است. در تدوین این قانون همه جوانب در نظر گرفته شده و شاید قانون نواقصی داشته باشد، اما قابل رفع است.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ این قانون، مدیریت بحران کشور از بلاتکلیفی خارج شده و دیگر مدیریت چندپارچه وجود ندارد. امروز زمانی که در یک استان با بحران روبرو می‌شویم نفر اول و اصلی که قانون باید یقه آن را بگیرد و با آن روبرو شود مشخص است.محمودی شاه نشین در ادامه تاکید کرد: با تصویب و ابلاغ قانون مدیریت بحران مسئولیت تمام بخش‌ها شفاف است و تمام وظایف بخش‌بندی شده است. قبل از تصویب این قانون زمانی که یک اتفاق رخ می‌داد هر دستگاهی مسیر خود را پیش می‌گرفت اما در این قانون وزیر کشور نفر پاسخگو است و همه دستگاه‌ها باید از او تبعیت کنند. من این را قبول ندارم که بگوییم این قانون صرفا به نفع کلانشهرهاست بلکه مدیریت کلان در قانون جدید دیده شده است.


کد مطلب: 191502

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/191502/قانون-مدیریت-بحران-کشور-جامع

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir