به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۱۹۱۵۱۹

فرزانه فصیحی، «دختر باد» هم از ایران رفت

گروه ورزشی: فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران، معروف به «دختر باد»، برای پیوستن به یک باشگاه صربستانی کشور را ترک کرد.
فرزانه فصیحی، «دختر باد» هم از ایران رفت
خبرگزاری ایسنا نوشت که  فصیحی که به تازگی عنوان برترین ورزشکار لیگ برتر دو و میدانی زنان را از آن خود کرده، لژیونر شد و قرار است از این پس برای تیم «پارتیزان بلگراد» بدود. لژیونر کلمه‌ای فرانسوی است و به ورزشکارانی اطلاق می‌شود که در باشگاهی غیر از باشگاه‌های کشور خود بازی کنند. این دونده در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های ایران در تیم «سپاهان» حضور داشت و به عنوان یکی از پرامتیازترین ورزشکاران مسابقات داخلی انتخاب شد.

فرزانه فصیحی، در اینستاگرام، این عکس را در فرودگاه و هنگام خروج از ایران برای پیوستن به باشگاه پارتیزان بلگراد منتشر کرده است

«لژیونر» از واژه‌هایی است که در سال‌های اخیر در مورد ورزش زنان در ایران نیز مصداق پیدا کرده و علاوه بر ورزشکاران مرد، شماری از زنان ورزشکار ایرانی در رشته‌های مختلف هم به تیم‌ها و باشگاه‌های خارجی پیوسته‌اند. از جمله خبرگزاری ایرنا در مردادماه سال جاری خبر داده بود که گلنوش خسروی، عضو تیم فوتبال زیر ۱۹ سال ایران به لیگ برتر ترکیه و تیم کوناک اسپور پیوست. شماری از بازیکنان زن ایرانی در حال حاضر در رشته‌های والیبال، فوتسال، فوتبال، شنا، قایقرانی، تنیس و بسکتبال در باشگاه‌های خارجی بازی می‌کنند.