به روز شده در ۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۱۴:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۱۹۱۵۲۴

حداقل یک بار در هفته بدوید تا بیشتر عمر کنید

گروه جامعه: تحقیقات منتشر شده در ژورنال پزشکی ورزشی بریتانیا نشان می‌دهد دویدن برای یک بار در هفته و حتی برای کمتر از یک ساعت، خطر مرگ و میر زودرس را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
حداقل یک بار در هفته بدوید تا بیشتر عمر کنید
به گزارش Medicalxpress؛ نتایج این تحقیقات هم‌اکنون با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، در تناقض است و تاکید می‌کند که بیشتر دویدن همیشه بهتر نیست. سازمان جهانی بهداشت قبلا توصیه کرده بود که همه افراد بزرگسال باید هر هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط (پیادهروی، باغبانی، انجام کارهای خانگی) یا ۷۵ دقیقه ورزش هوازی شدید (دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا) انجام دهند.

حالا محققان بین‌المللی می گویند دویدن با هر سرعتی و هر میزانی، خطر مرگ زودرس ناشی از بیماریهای قلبی عروقی را تا ۳۰ درصد و خطر مرگ ناشی از انواع سرطانها را تا ۲۳ درصد کاهش خواهد داد. همچنین یکبار دویدن در هفته و برای ۵۰ دقیقه، عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی از جمله دیابت، فشار خون بالا، چاقی و کلسترول بالا را از شما دور خواهد کرد.

محققان هنوز هیچ مدرکی نیافته‌اند که دویدن با سرعت و میزان بیشتر، با مزایای بیبشتری برای سلامت همراه باشد. نتایج این مطالعه می‌تواند برای کسانی که دوست دارند ورزش کنند اما زمان کافی برای آن ندارند، مفید باشد و به آنها انگیزه بدهند که هرچند کوتاه، اما ورزش کنند. محققان به مبتدیان تاکید می‌کنند که اگر دویدن را دوست ندارند، میتوانند ورزشهای جذاب دیگر را انتخاب کنند. فواید بسیاری از ورزشها مانند شنا، تنیس، دوچرخه‌سواری و ورزش های ایروبیک، با دویدن قابل مقایسه است.