کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصاویر رقص بریک جوانان فلسطینی

17 آبان 1398 ساعت 12:47


گروه عکس: در اردوگاه پناهندگان فلسطین در نواز غزه گروهی از جوانان علاقمند به رقص بریک تلاش می کنند بر منفی بودن شرایط دشوار و مشکلات زندگی غلبه کنند.
به گزارش فرارو، این جوانان در اردوگاه نصیرات که در مرکز غزه قرار دارد گردهم می آیند و این رقص را اجرا می کنند.
رقص بریک که به تکنو زدن هم معروف است، سبکی محبوب از رقص خیابانی است که به عنوان بخشی از فرهنگ هیپ‌هاپ در بین جوانان آمریکایی-آفریقایی‌تبار (سیاه‌پوستان آمریکا) شهر نیویورک به وجود آمد و گسترش یافت. این رقص از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است: تاپ‌راک، داون‌راک، حرکات قدرتی و فریز. این رقص با آهنگ‌های هیپ‌هاپ و دیگر گونه‌ های موسیقی که معمولاً به همین منظور ریمیکس شده‌اند، رقصیده می‌شود.
جوانان فلسطینی همچنین در یک مرکز که نام آن را مدرسه گذاشته اند جمع می شوند و به علاقمندان آموزش می دهند.احمد عبدالعزیز معروف به کوسه که از بنیانگذاران رقص بریک در غزه است می گوید در سال 2001 در غزه این رقص آغاز به کار کرده است.به گفته احمد، جامعه محافظه کار فلسطین در ابتدا با این رقص مخالفت داشت اما با گذشت زمان بریک به طور فزاینده ای طرفدار پیدا کرد.وی افزود: مخالفان می گفتند که این رقص غربی با فرهنگ جامعه فلسطین مغایرت دارد.این جوان فلسطینی گفت: گروهش موفق شده گروه های زیادی از جامعه که شامل کودکان، نوجوانان و جوانان می شود را به سوی خود جذب کند.او این رقص را متکی بر آمادگی جسمانی عنوان کرد و از آن به عنوان یک ورزش نام برد که بر انرژی های منفی نیز غلبه می کند.

(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)
(تصاویر)


کد مطلب: 191546

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/191546/تصاویر-رقص-بریک-جوانان-فلسطینی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir