کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اودینزه، استراماچونی را می‌خواهد

ایران ورزشی , 18 آبان 1398 ساعت 9:52

گروه ورزشی: بدون شک اگر دست‌های سرمربی استقلال برای جدایی از این باشگاه باز نبود پی در پی پیام تهدید نمی‌فرستاد و حتی رسانه‌های ایتالیایی نزدیک به خود خبر از حضورش در تیم‌های ایتالیایی نمی‌دادند.


استراماچونی ظاهراً برگ برنده را در دست دارد که در هر شرایطی باشگاه استقلال را به جدایی تهدید می‌کند.استراماچونی چه آن روزها که با استقلال نتایج ضعیفی می‌گرفت و چه حالا که به اوج بازگشته با همین سیاست در مقابل کم‌کاری‌های باشگاه استقلال قد علم کرده که این نشان دهنده وجود برخی شروط در قرارداد او برای جدایی از استقلال است. باشگاه استقلال بدون شک اگر می‌خواهد با این مربی به آخر فصل برسد باید موانع موجود را از میان بردارد تا همواره زیر سایه تهدید‌های سرمربی‌اش نباشد.باشگاه استقلال و سرمربی‌اش به همان نقطه‌ای بازگشته‌اند که ابتدای فصل شاهدش بودیم. روزهایی که روشن نبود سرمربی ایتالیایی به کار در این باشگاه ادامه می‌دهد یا نه! فضایی کاملاً ابهام‌آمیز و نگران‌کننده. استراماچونی در هفته‌های آغازین نیز بارها باشگاه استقلال را بابت مشکلات موجود تهدید به کناره‌گیری از سمتش کرده بود.

حتی برخی رسانه‌های معتبر ایتالیایی خبر از جدایی قریب الوقوع این سرمربی از استقلال داده بودند.آن روز‌ها البته صحبت از عقد قرارداد استراماچونی با تیم دیگری نبود و خبرنگاران و رسانه‌های ایتالیایی نزدیک به سرمربی ایتالیایی فقط خبر از جدایی می‌دادند تا شاید باشگاه استقلال آن خواسته‌هایی که مد نظر سرمربی‌اش قرار دارد را تأمین کند.این بار اما ماجرا قدری پیچیده‌تر شده و یکی از رسانه‌های کشور ایتالیا مدعی شده استراماچونی جای ایگوتودور، سرمربی برکنار شده تیم اودینزه را خواهد گرفت!

این خبر می‌تواند یک زنگ هشدار بزرگ برای باشگاه استقلال باشد تا قبل از اینکه کار به مرحله اجرا نرسیده سرمربی‌اش را بابت مسائل مورد اختلاف راضی کند. بدون شک اگر سران باشگاه استقلال بتوانند مطالبات سرمربی خود را پرداخت کنند و دستمزد بازیکنان را هم بدهند و البته دیگر امکانات نیز فراهم باشد، استراماچونی بهانه‌ای برای جدایی نخواهد داشت اما شرایط موجود دست سرمربی استقلال را باز می‌گذارد تا به پیشنهاد‌هایی که از کشورش می‌رسد پاسخ دهد و احتمالاً بعد از مقطع کوتاهی همکاری با استقلال از این باشگاه جدا شود؛ شاید در نیم فصل!

اینکه در قرارداد استراماچونی به مانند قراردادی که برای تیام تنظیم شده، حق فسخ یکطرفه لحاظ شده باشد روشن نیست و فقط باشگاه استقلال و استراماچونی می‌دانند که چه مفادی را میان خود به امضا رسانده‌اند اما اینکه سرمربی استقلال هر بار باشگاه را تهدید می‌کند و به راحتی به خودش اجازه می‌دهد برای این باشگاه ضرب‌الاجل تعیین کند، نشان‌دهنده دست باز آقای سرمربی برای جدایی است وگرنه چنانچه سرمربی استقلال قادر به جدایی از این باشگاه نبود، هیچ گاه اینچنین باشگاه را تهدید نمی‌کرد و چه قبل از فصل و چه حالا که استقلال روی دور برد افتاده از جدایی نمی‌گفت.استراماچونی قطعاً در همکاری با باشگاه استقلال شروطی را مد نظر قرار داده و تأکید کرده چنانچه این شروط برآورده نشود، حق فسخ دارد که حالا بی‌آنکه از عواقب تهدید‌هاش واهمه‌ای داشته باشد، پی‌درپی باشگاه استقلال را تحت فشار قرار می‌دهد تا اوضاع را آنطور که او می‌خواهد سر و سامان دهد.

به هرحال این ماجرا هرچه باشد برای باشگاه استقلال حواشی‌ تازه‌ای را به وجود آورده است. بعد از بازی صنعت نفت آبادان به نوعی با اظهاراتی که استراماچونی انجام داد کام استقلال تلخ شد و حالا نیز صحبت از حضور احتمالی سرمربی استقلال در تیم اودینزه است.البته باشگاه استقلال قطعاً نسبت به احتمال جدایی این مربی واکنش نشان خواهد داد و آن را ناممکن خواهد خواند اما تردیدی نیست برای استراماچونی راه‌هایی باز گذاشته شده تا این باشگاه را ترک کند.پیش‌تر نیز مسئولان باشگاه استقلال با وجود اینکه بارها اعلام کرده بودند تیام قادر به جدایی نیست اما این بازیکن باشگاه را ترک کرد. حالا نیز ممکن است در مواجهه با استراماچونی و پیشنهادی که رسیده همان سیاست‌ها پیش کشیده شود اما هیچ بعید نیست که استرا هم درنهایت باشگاه استقلال را دور بزند و از این باشگاه جدا شود.


کد مطلب: 191586

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/191586/اودینزه-استراماچونی-می-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir