به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۱۹۱۶۶۸
شهردار اهواز:

نفت برای اهواز ارمغانی جز آلودگی نداشته است

گروه جامعه: شهردار اهواز گفت: صنعت نفت باید متعهدانه‌تر، وظایف جدی‌تری جهت توسعه خوزستان و اهواز بر عهده بگیرد. نمی‌شود مجموعه‌ای نفت استخراج کند و خدماتی به مجموعه خود ارائه دهد اما بعضا حتی حاضر نیستند مجاور مجموعه خودشان را آسفالت کنند.
نفت برای اهواز ارمغانی جز آلودگی نداشته است
به گزارش ایسنا، موسی شاعری، در مراسم افتتاح فاز نخست مجموعه ورزشی غدیر اهواز، اظهار کرد: در فاز نخست این پروژه، دو سالن ورزشی دو قلو در مجاورت هم با ۲ هزار مترمربع زیربنا و ۴۵۰ مترمربع مساحت برای مجموعه کلاس‌های آموزشی و سایت اداری در نظر گرفته شده است. وی افزود: فاز دوم پروژه شامل سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، گالری، نگارخانه و مجموعه پذیرایی است که عملیات اجرایی این فاز نیز با همکاری بنیاد برکت به زودی آغاز خواهد شد. هدف شورای شهر اهواز و مجموعه مدیریت شهری، توجه به مناطق کم‌برخوردار است بنابراین سعی کرده‌ایم این مجموعه را با استانداردهای مناسب احداث کنیم که این اقدام نشان از توجه مدیریت شهری به این مناطق است.

شاعری با بیان اینکه توسعه اهواز باید متوازن باشد، ادامه داد: اهواز در بخش‌های مختلف از شاخصه‌های کلانشهری دور است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. درآمدهای فعلی مدیریت شهری به هیچ عنوان جوابگوی حجم کاستی‌های موجود در همه بخش‌های اهواز نیست و نیاز به اعتبارات زیادی داریم. صنعت نفت برای اهواز ارمغانی جز آلودگی نداشته است. انتظار ما از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز و وزارت نفت بسیار بیش از آن چیزی است که شاهد آن هستیم. برخی از پروژه‌های شهری اهواز به دلیل اینکه در حریم مناطق نفت‌خیز هستند توسط این ارگان متوقف می‌شوند. از استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان انتظار داریم در این زمینه عنایت ویژه‌ای به ما شود.

وی با بیان اینکه مطالبه بحق مردم اهواز بسیار بیشتر از آن چیزی است که شاهد آن هستیم، عنوان کرد: سهم ما از حق آلایندگی چاه‌های نفت که قطعی و مصوب شده، باید پرداخت شود تا از این طریق پروژه قطار شهری اهواز پیش برود و شاخصه‌های کلانشهری را در اهواز گسترش دهیم.
شاعری با ابراز گلایه‌مندی از مجموعه نفت، گفت: صنعت نفت باید متعهدانه‌تر، وظایف جدی‌تری جهت توسعه خوزستان و اهواز بر عهده بگیرد. نمی‌شود مجموعه‌ای نفت استخراج کند و خدماتی به مجموعه خود ارائه دهد اما بعضا حتی حاضر نیستند مجاور مجموعه خودشان را آسفالت کنند. شهردار اهواز با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری اهواز، تصریح کرد: یک سرای محله در منطقه فرهنگیان و مجموعه فرهنگی دیگری در منطقه آخرآسفالت در روزهای آینده افتتاح خواهند شد. همچنین در هفته آینده کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح اهواز با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه به زمین زده خواهد شد. وی افزود: توسعه فضای سبز و بازسازی معابر از دیگر برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری است. عملیات اجرایی اتصال پل ششم به جاده ماهشهر و جاده ساحلی نیز به سرعت در حال انجام است که امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسند.