به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۹۱۶۸۱

با انتقال بازی به اردن کار تیم ملی دشوار شد

با انتقال بازی به اردن کار تیم ملی دشوار شد
گروه ورزشی_ رسانه ها: تیم ملی فوتبال ایران قرار است پنجشنبه پیش‌رو در دیداری حساس از هفته پنجم مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر در اردن به مصاف تیم ملی عراق برودتیم ملی فوتبال ایران قرار است پنجشنبه پیش‌رو در دیداری حساس از هفته پنجم مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر در اردن به مصاف تیم ملی عراق برود و این درحالی است که حاشیه‌های پیش‌آمده ازجمله قهر ویلموتس بر سر بدقولی برای تسویه‌حساب مطالباتش و اعلام دیرهنگام لیست تیم ملی و زمان کم باقی‌مانده برای هماهنگی و آماده‌سازی به‌منظور دیدار مقابل عراق باعث شده نگرانی‌ها برای برگزاری این دیدار بعد از شکستی که تیم ملی مقابل بحرین متحمل شد، افزایش پیدا کند.در آستانه این دیدار سراغ آنالیزور جوان و کاربلد پرسپولیس که سال‌ها با مربیان بزرگی در تیم ملی این سمت را برعهده داشته و در کنار آنها برای تیم ملی در مسابقات مختلف برنامه‌ریزی کرده، رفتیم و درباره دلایل این نگرانی‌ها و مشکلات پیش‌رو صحبت کردیم. گفت‌وگوی روزنامه فرهیختگان  با مهرداد خانبان را در ادامه می‌خوانید.

بازی حساس ایران و عراق را در پیش داریم و این درحالی است که عدم موفقیت در این دیدار شاید عواقب سختی برای تیم ملی داشته باشد. ابتدا درخصوص این دیدار و از تجربیاتی که در گذشته برای برگزاری این دیدار داشتید، صحبت کنید. عراق را چگونه تیمی می‌بینید؟
یکی از مهم‌ترین دیدارهایی که در سال‌های گذشته در برابر عراق داشتیم در استرالیا بود؛ جایی که مقابل ضعیف‌ترین عراق سال‌های اخیر بازی می‌کردیم، ما می‌توانستیم در همان نیمه اول سه گل به عراق بزنیم، چون این تیم واقعا تیم ضعیف و به هم ریخته‌ای بود ولی متاسفانه اخراج بدموقع مهرداد پولادی در نیمه اول و 10 نفره شدن تیم ملی باعث شد بازی را واگذارکنیم، هرچند بچه‌ها واقعا با جان و دل و باغیرت بازی کردند و درنهایت هم با همان 10 نفر بازی را به پنالتی کشاندند.

دیداری که درنهایت باعث حذف تیم ملی از دور رقابت‌ها شده و حسرت قهرمان نشدن در آسیا را تقریبا به 4 دهه رساند!
بله، متاسفانه؛ در آن بازی بخت با ما یار نبود ولی کلا عراق همیشه حریف بدبباز و چغری برای تیم ملی ایران به شمار می‌رود. این تیم همیشه حداقل ۷-۶ بازیکن در سطح بازیکنان ما دارد و در این بین از بازیکنان فیزیکی و سرعتی خوب و باکیفیتی بهره می‌برد.

بازی در کشور ثالث می‌تواند شرایط میزبانی را از عراقی‌ها سلب کرده و به سود تیم ملی کشورمان بشود؟
به اعتقاد من تصمیم فیفا مبنی‌بر تغییر محل بازی از بصره به امان پایتخت اردن شرایط را برای تیم ما دشوار‌تر کرد.

تجربه بازی با عراق را در اردن هم در کارنامه دارید؟
بله؛ من در دوران حضورم در تیم ملی سه مرتبه برای بازی در اردن حضور داشتم و اتفاقا در بازی‌های غرب آسیا مقابل عراق در همین استادیوم بازی کردیم و برخلاف آنچه برخی متصور هستند که چون بازی در خارج از عراق برگزار می‌شود، پس این موضوع از لحاظ جو میزبانی به سود عراقی‌ها نخواهد بود؛ اتفاقا در آن دیدار شرایط استادیوم به شکل عجیبی به نفع عراق بود و تمام صندلی‌های استادیوم در اختیار عراقی‌ها قرار گرفته و هواداران این تیم با سروصدای زیاد تیم خود را تشویق می‌کردند. به نظرم اگر بازی در بصره بود، با توجه به نزدیکی بصره به شهرهای جنوب‌غربی کشور می‌توانستیم ما هم از امتیاز تماشاگر بهره‌مند باشیم.

به جز بحث میزبانی می‌توان به سختی سفر هم اشاره کرد.
دقیقا؛ علاوه‌بر این دشواری سفر و نبود پرواز مستقیم و همین‌طور معطلی چند ساعته در فرودگاه امان برای دریافت روادید کار را برای تیم ملی ما سخت خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید با سفر روزهای گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال به کشور عراق و بررسی شرایط اقامتی و تمرینی تقریبا همه‌چیز پیش‌بینی شده بود، درصورتی که این شرایط در اردن مهیا نیست، من تقریبا مطمئن هستم تیم ما در کشور اردن در رابطه با مسائلی ازقبیل معطلی در فرودگاه، عدم امکانات تمرینی مناسب، نبودن شرایط اقامتی ایده‌آل یا حتی مشکلات پیش پا افتاده‌ای مثل تاخیر اتوبوس و... با سورپرایزهایی مواجه خواهد شد.

درمورد حواشی ایجادشده در بازگشت ویلموتس به ایران چه صحبتی دارید؛ این موضوع در این برهه دردسرساز نخواهد شد؟
این حواشی ناخواسته، بیشترین آسیب را به تیم ما خواهد زد، اگر توجه کنید روزهای استراحت بازیکن‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، استقلال (که بیش از نیمی از بازیکنان دعوت‌شده را شامل می‌شوند) بعد از بازی‌های هفته دهم لیگ برتر، تقریبا بیش از دو برابر روزهای تمرین آنها پیش از مسابقه حساس برابر عراق خواهد بود.تیم ما قرار است از امروز تمرینات خود را برای بازی حساس مقابل عراق شروع کند، درصورتی که بازیکنان تیم‌هایی که اشاره کردم از روز دوشنبه و سه‌شنبه که در لیگ بازی کردند، بدون تمرین هستند و با توجه به اینکه تمرین روز اول و تمرین روز قبل از بازی سبک خواهد بود، بچه‌ها درنهایت با دو جلسه تمرین مفید به مصاف عراق خواهند رفت.

پس با این حساب کار سختی برای دیدار با عراق در پیش داریم.
با توجه به شرایط موجود مهم‌ترین دغدغه کادرفنی بالانس نبودن شرایط تمرینی و ریکاوری بازیکنان است، از طرفی بخشی از بچه‌ها تنها چند روز بعد از بازی در لیگ‌های خارجی باید به مصاف عراق بروند و بخشی دیگر یک استراحت نسبتا طولانی تا شروع تمرین را سپری کرده و قطعا تیم ملی از این لحاظ بالانس نخواهد بود. البته در پیش آمدن این مشکلات هیچ‌کس مقصر نیست، از یک‌طرف مارک ویلموتس به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای حق دارد و از طرف دیگر هم فدراسیون فوتبال مشکلات بسیار زیادی در رابطه با تهیه ارز و به‌خصوص انتقال پول دارد.
برچسب ها: ایران عراق