به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۹۱۷۴

سوءاستفاده جدید هکرها از حفره جاوا

گروه علمي وفناوري: پیش از این نیز بارها حملاتی با سوءاستفاده از ضعف های برنامه جاوا برای آلوده کردن رایانه های کاربران طراحی شده بود.
سوءاستفاده جدید هکرها از حفره جاوا
هکرهای اینترنتی سوءاستفاده از یکی از حفره‌های برنامه جاوا برای طراحی بدافزار و حمله به کاربران وب‌سایت‌های طراحی شده بر مبنای php.net را آغاز کرده‌اند. برخی کاربران وقتی متوجه این موضوع شدند که در زمان استفاده از خدمات مرورگر ایمن شرکت گوگل با پیام های هشداردهنده‌ای در مورد آلودگی برخی وب سایت های مورد بازدید مواجه شدند.

بررسی موضوع نشان داد که بدافزار خطرناکی بر مبنای آسیب پذیری فوق طراحی شده است.بدافزار یاد شده رایانه های کاربرانی را که به وب سایت‌های آلوده شده مراجعه کنند، دچار مشکل می کند و هنوز حفره ای در برنامه جاوا که عامل این مشکل بوده، برطرف نشده است. هنوز مشخص نیست چه افرادی عامل طراحی این بدافزار هستند.

با توجه به اینکه امکان سرقت کلمات عبور کاربران از این طریق وجود دارد، به آنها توصیه شده تا از کلمات عبور جدید استفاده کرده و در صورت امکان از پروتکل ایمن https برای تبادل داده در فضای مجازی استفاده نمایند. پیش از این نیز بارها حملاتی با سوءاستفاده از ضعف های برنامه جاوا برای آلوده کردن رایانه های کاربران طراحی شده بود.