به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۱۹۱۷۵۸

دیدن نقاط شگفت‌انگیز با تور ایتالیا،فرانسه و مالدیو

دیدن نقاط شگفت‌انگیز با تور ایتالیا،فرانسه و مالدیو
آب نمای تروی واقع در رم ایتالیا
شهر رم با داشتن قدمتی چند هزار ساله یکی از دیدنی‎ترن مناطق از نظر تاریخی می‎باشد که همه ساله گردشگران با تور ایتالیا برای دیدن این شهر به ایتالیا سفر می‎کنند. شهر رم از نظر جغرافیایی در قسمت مرکزی و غربی ایتالیا قرار گرفته است. جذابیت این شهر به شکلی است که هر انسانی ترجیح می‎دهد که حداقل یکبار فرصت دیدن و سفر کردن به این شهر را با استفاده از تور ایتالیا داشته باشد.
این شهر بدلیل داشتن آثار و بناهای تاریخی بسیار مورد توجه خیل عظیمی از علاقه‎مندان به تاریخ ملل مختلف نیز قرار گرفته است برای دیدن این آثار با بلیط هواپیما به این شهر سفر می‎کنند.
سفر گردشگرانی که با پرواز داخلی و خارجی برای دیدن مناطق گردشگری موجود در این شهر به اندازه‎ای بوده است که در سال 2007 رم به عنوان یازدهمین مکان بازدید شده توسط مسافران در جهان، سومین شهر در اروپا و همچنین اولین شهر درایتالیا تبدیل شود.
در این شهر مکان‎های گردشگری و جاذبه‎های تاریخی بسیاری وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت تا در صورت سفر با تور ایتالیا برای دیدن این مناطق به شهر رم سفر کنید و از نزدیک با این مناطق آشنا شوید.

آب نمای تروی در رم
از دیدنی‎ترین مناظر گردشگری که در این شهر وجود دارد این آب نما می‎باشد که با هنرمندی فراوان طراحی و ساخته شده است. این سازه یکی از مناطقی است که به گردشگرانی که با تور ایتالیا به این کشور سفر کرده‎اند و با پرواز داخلی به رم رفته‎اند پیشنهاد می‎شود حتما از آن دیدن کنند.
این آب نمای زیبا در سال 1762 بدست نیکولا سالوی ساخته است که نمادی از خداوند اقیانوس است که بر ارابه‎ای سوار است و توسط تریتون‎ها که پیام رسانان دریا می‎باشند کشیده می‎شود. وجود این اثر هنری و زیبا در این شهر سبب شده تا سالانه گردشگران بسیاری با تور ایتالیا و با استفاده از بلیط هواپیما به این منطقه سفر کنند تا شاهد زیبایی این اثر از نزدیک باشند.

در این آب نما جزئیاتی وجود دارد که در زیبایی و منحصر بفرد شدن این بنا تاثیری چشمگیر داشته است بطوریکه افراد زیادی با پرواز داخلی به رم می‎آیند تا از دیدن این اثر تاریخی لذت ببرند. این مکان بقدری زیباست که در مورد دیدن دوباره آن افرادی که با تهیه بلیط هواپیما و یا انجام پرواز داخلی به این شهر سفر کرده‎اند باید پشت به حوضچه ایستاده و یک سکه را با دست راستشان از بالای شانه چپشان به داخل آب بیندازند.
وجود اینگونه اعتقادات خرافی می‎تواند نشانی از منحصر بفرد و خاص بودن این آب نمای تاریخی باشد که مسافرانی که با بلیط هواپیما و یا ساکنان ایتالیا که با پرواز داخلی برای دیدن این اثر تاریخی به رم سفر کرده‎اند بقدری شگفت زده شوند که تصمیم می‎گیرند برای بار چندم نیز به دیدن این اثر باشکوه بیایند.

زیرا اینگونه بنظر می‎رسد که برای پی بردن به تمام زیبایی  و هنری که در طراحی و ساخت این اثر بکار برده شده است زمان بیشتری نیاز است و مسافرانی که با بلیط هواپیما به این شهر می‎آیند در هر یک از این سفرها جاذبه‎ای جدید از این آب نما را کشف می‎کنند و از دیدن آن لذت می‎برند.
آب نمای تروی در نزدیکی معبد پانتئون و کاخ کوئیرینال قرار گرفته است که از دیگر مناطق گردشگری موجود در این شهر می‎باشند که در صورت علاقه می‎توانید به دیدن این دو اثر تاریخی بروید که زیبایی‎های منحصر بفرد و خاصی دارند.
رم با داشتن مناطق گردشگری و جاذبه‎های تاریخی به یک مقصد گردشگری تبدیل شده است که گردشگران بسیاری برای دیدن آن‎ها راهی کشور ایتالیا و بخصوص شهر رم می‎شوند.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
پارک ملی کلانک مارسی در فرانسه
فرانسه دارای شهرهای گردشگری و زیبای بسیاری است که یکی از این شهرها مارسی نام دارد که همه ساله پذیرای گردشگرانی است که با تور فرانسه  به این منطقه سفر می‎کنند. مارسی دارای مساحتی 240 کیلومتر مربعی است که در 862 کیلومتری پاریس و 350 کیلومتری شهر لیون قرار گرفته است و از نظر قدمت، قدیمی‎ترین شهر در فرانسه محسوب می‎شود.

 گردشگران بسیاری از سراسر دنیا با خرید بلیط هواپیما به این شهر بندری سفر می‎کنند تا از جاذبه‎های موجود در آن دیدن کنند.
 مارسی از نظر جمعیتی مقام سوم را در فرانسه به خود اختصاص داده است. تمامی مردمان این منطقه خود را برای ارائه خدمات به گردشگران که با تور فرانسه به شهر می‎آیند آماده کرده‎اند در نتیجه انتظار می‎رود با تهیه بلیط خارجی  و سفر به این شهر لحظات خوشی را سپری کنید.
این شهر بندری که توسط یونانی‎ها ساخته شده است امروزه دارای 16 منطه است که جمعیتی حدود یک میلیون در آن زندگی می‎کنند. در گذشته این شهر با نام ماسالیا در بین مردم یونان و رم شناخته می‎شد و یکی از مراکز مهم تجارت به حساب می‎آمده است.
در این شهر جاذبه‎های گردشگری بسیاری وجود دارد که سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای دیدن کردن از آنها تور فرانسه را تهیه می‎کنند و با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر می‎کنند. در ادامه به معرفی برخی از این جاذبه‎ها خواهیم پرداخت.

پارک ملی کلانک
در جایی که ساحل دریای مدیترانه با رشته‎ کوه‎های موجود در این منطقه با هم تلاقی دارند در 15 کیلومتری مارسی پارک ملی کلانک قرار گرفته است که با داشتن منظره فوق العاده مقصد گردشگران بسیاری است که با تور فرانسه به این منطقه سفر کرده‏‎اند.
با خرید بلیط هواپیما و سفر به این منطقه می‎توانید شاهد منظره‎ای شگفت انگیز باشید که افراد زیادی برای مشاهده آن از سراسر جهان با تهیه بلیط خارجی به مارسی می‎آیند تا از نزدیک شاهد این همه زیبایی باشند.
کلانک به معنای خلیج کوچک می‎باشد که دلیل انتخاب این نام برای این منطقه وجود خلیج‎های کوچکی بوده است که در این منطقه وجود دارند و به مانند آبددره‎هایی هستند که از آب زلال این منطقه پر شده‎اند و منظره‎ای چشم نواز را بوجود آورده‎اند تا مسافران زیادی برای دیدن آن به خرید تور فرانسه ترغیب شوند و یا حتی شخصا با خرید بلیط هواپیما به این منطقه سفر کنند.

بیشتر مسافرانی که با بلیط خارجی به این منطقه سفر کرده‎اند جذب رنگ آبی فیروزه‎ای آب‎های این منطقه می‎شوند. علاوه بر این در پارک ملی کلانک گونه‎های گیاهی و جانوری کم‎یاب و یا نایابی وجود دارد که برای دیدن آنها باید با خرید بلیط هواپیما به این منطقه از جهان سفر کنید تا بتوانید این گونه‎های خاص و شگفت‎انگیز را از نزدیک مشاهده کنید.
یکی از گونه‎های جانوری خاص و منحصر بفردی که در این منطقه زندگی می‎کند نوعی شاهین است که تنها در این منطقه زندگی می‎کند و فقط در این پارک ملی قابل مشاهده می‎باشد. جانور شناسان برای دیدن این پرنده شگفت انگیز با بلیط خارجی به این پارک ملی می‎آیند تا علاوه بر دیدن این پرنده از نزدیک با زیست بوم آن نیز بیشتر آشنا شوند.

در این منطقه برای گردشگرانی که با بلیط خارجی به این منطقه سفر کرده‎اند تفریحات و سرگرمی‎های متنوعی وجود دارد که می‎تواند پاسخگوی افراد با سلایق و علایق متفاوت باشد. از این سرگرمی‎ها می‎توان به قایق سواری، شنا، کایاک سواری اشاره کرد. این منطقه می‎تواند برای علاق‎مندان به صخره نوردی نیز بدلیل داشتن کوه‎های صخره‎ای جالب توجه باشد.
برای قایق سواری می‎توانید از تور راهنمای قای‎ها که برای گردشگران در نظر گرفته شده است استفاده کنید و لحظات شگفت انگیزی را برای خود رقم بزنید.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

در برنامه تور مالدیو چی بخوریم؟
معمولاً آنچه که در مالدیو می‌خوریم به‌جایی که غذا را سفارش می‌دهیم بستگی دارد. برای انتخاب یک غذای بین‌المللی در مالدیو می‌توانید از پیشنهادهای سرآشپز کمک بگیرید و یا از بوفه‌های باز رستوران و کافه‌های سرراهی سوسیس با پوره سیب‌زمینی سفارش بدهید. در سفر به شرق آسیا و مقاصدی مانند تور مالدیو، تور تایلند، تور بالی و ... مهم‌ترین نکته که باید رعایت کنید، تغذیه است.

غذای محلی مالدیو ارتباط شمارا با غذاهای بین‌المللی قطع می‌کند! این اصل ماجراجویی در غذاهای مالدیوی است!
البته در برنامه تور مالدیو به غذایی که می‌خورید دقت لازم را داشته باشید تا برایتان مشکلی پیش نیاید و تور چند روزه خود را خراب نکنید. چون ممکن است ذائقه غذایی شما با غذاهای مالدیو هماهنگ نباشد.
غذای مالدیوی بهترین شکل و حالت یک خوراکی لذیذ را در رستوران‌ها دارد، گرچه کافه‌ها و رستوران‌های ارزان‌قیمت در بعضی مناطق منوی هیجان‌انگیزی از غذا را ارائه نمی‌دهند، اما کیفیت غذاها در هر حالت یکی و عالی است.

رستوران‌ها در برنامه تور مالدیو
در هر منطقه‌ی تفریحی از مالدیو حداقل 1 الی 6 رستوران موجود است.
Guesthouse
رستوران‌های مهمان‌پذیرها هم غذاهای هیجان‌انگیزی را برای پذیرایی دارند. 
کافی‌شاپ‌ها و چایخانه‌ها
 
حتی ساده‌ترین و محلی‌ترین کافه‌ها هم در مالدیو دوست‌داشتنی هستند، اصلاً کافه هر چه ساده‌تر، دوست‌داشتنی‌تر
کافه‌ها اسنک معروفی به نام Headhikaa را در کنار مهمان‌نوازی به‌ویژه مالدیوی سرو می‌کنند.
Staples & Specialities
 
نارگیل، سیب‌زمینی هندی، انبه، پاپایا و آناناس تمام آن چیزی هست که در مالدیو رشد و نمو پیدا می‌کنند، از دیگر مواد غذایی بومی و منطقه‌ای ماهی و غذاهای دریایی با برچسب مالدیوی هستند، بااین‌حال تأثیر تجارت با کشورهای آفریقایی، عربی و کشورهای دور غربی خیلی کم و نامحسوس دیده می‌شود. بومی بودن و اصالت منطقه‌ای در مالدیو از دلایل اصلی جذابیت این جزیره افسانه‌ای است.
 
تنوع زیاد غذایی در مالدیو یکی از جذابیت‌های گردشگری است پس اگر قصد رزرو تور مالدیو را دارید، در مورد غذاهای مالدیوی کامل تحقیق کنید.
تأثیر فرهنگ هندی
به‌طور واضح در غذاهای مالدیوی پیدا است. غذاهای مالدیوی معمولاً تند و پر ادویه هستند، در موقع خوردن غذا بومی مالدیوی دهان خود را برای طعم ماهی با ادویه تند کاری، سوپ ماهی و پاتِ ماهی آماده کنید. یکی از غذاهای محبوب مالدیوی
Mas huni با ترکیب ماهی تن، پیاز، نارگیل و فلفل به‌صورت سرد با نان Roshi و چای است.

ماهی مالدیوی
صادرات بزرگی را در مالدیو به هم زده، ماهی تن که در آب‌های جزیره مالدیو صید می‌شود و به فروش خارجی می‌رسد، این ماهی تن نقش اساسی را در مواد اولیه و دستور پخت غذاهای سریلانکایی دارد.
غذاهای لقمه‌ای و اسنک مثل hedihika که سینی از انواع غذاهای لقمه‌ای است بر روی میز هر خانه‌ای پیدا می‌شود، این غذا در چایخانه‌ها به short eats معروف است.

وعده اصلی مخصوص برنج خورها
غذاها در وعده اصلی شامل برنج و نان Roshi و یا هر دو هستند، علاوه بر این سوپ، خورش کاری، سبزیجات، ترشی و سس‌های پر ادویه در کنارغذای اصلی سرو می‌شوند، در قهوه‌خانه‌ها غذای اصلی، عنوان long eats دارد. یکی از غذاهای معمول garudia نام دارد که ترکیبی از سوپ ماهی‌دودی است که با برنج، لیموترش و فلفل خورده می‌شود.
از غذاهای معروف دیگر Mas risha است که ماهی با سس کاری و برنج است و به طریقه سنتی با دست صرف می‌شود، بعد از غذا با یک چای شیرین و گاهی با شیر خشک پذیرایی تکمیل می‌شود.
جایگزین نوشیدنی نعنا بعد از غذا، برگ آرکا که بعد از غذا جویده می‌شود.

در کجا مالدیو غذا بخوریم؟
در مکان‌های اقامتی یا تفریحی ارزان‌قیمت امکان انتخاب از میان گزینه‌های متنوع را ندارید، پاتوق‌های لوکس درنهایت 2 الی 3 رستوران برای شکم گردی دارند. رستوران‌های بوفه برای صبحانه بیشتر از ناهار و شام غذا برای سرو روی میزها می‌گذارند ...
کافه‌های مالدیوی از گذشته تا به امروز به‌عنوان پایگاهی برای short eats هستند که این روزها لوکس‌تر و با امکانات بهتری اداره می‌شوند.
اگر در مناطق بومی مالدیو اقامت دارید، شانس تست غذاهای مالدیوی را در مهمان‌پذیرهای مالدیوی خواهید داشت. انتظار نداشته باشید در مناطق محدود و کوچک مالدیو از منو گوناگون و امکانات رفاهی یک رستوران برند بهره‌مند شوید.
در برنامه تور مالدیو به رستورانی که در آن قصد غذاخوردن دارید دقت کنید، چون هر رستورانی غذاهای خاص خود را سرو می‌کند.

گیاه‌خواران در مالدیو
توریست‌هایی که تابع رژیم غذایی گیاهی هستند، در برنامه تور مالدیو هیچ‌گونه مشکلی را برای صرف غذای موردعلاقه خود چه در شهرهای بزرگ و چه در مناطق محدود و کوچک نخواهند داشت، بهترین راتاتولی و پاستا سبزیجات آن‌طور که در ذهن نگنجد در یک کافه مالدیوی در مقابل یک گیاه‌خوار قرار می‌گیرد.
کلاً طراحی طبیعی و ذاتی مالدیو بگونه‌ای است که انگار برای همه سلیقه‌های خوراکی موقعیت هست، شیر سویا تقریباً در همه کافه‌ها و در کنار وعده‌های غذایی سرو می‌شود!
اگرچه در مناطق ساحلی بومی‌تر کار کمی سخت می‌شود، چرا؟ چون غذاهای دریایی و ماهی افسار غذایی منطقه را در دست گرفته‌اند و این برای کسانی که از خوردن ماهی، مرغ و گوشت پرهیز می‌کنند خوشایند نیست! بااین‌حال روند گسترش گیاهخواری هم در این مناطق رو به رشد است.
غذا برای کودک در برنامه تور مالدیو (Eating with kids)
 
در بعضی منوهای رستوران‌های مالدیو، آیتم غذای کودک هم مناسب با ذائقه ساده و یکنواخت کودکان اضافه‌شده که از اسپاگتی تا ماهی انگشتی و ناگت مرغ شروع می‌شود. بوفه‌های مالدیو تنوع خوبی را حتی برای گیرترین آدم نسبت به غذا دارد، بااین‌حال قبل از انتخاب مقصد خانوادگی، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به هرجایی نسبت به غذای آن منطقه و اهمیت دادن به خوش‌گذرانی خانواده خود اطلاعات مفیدی را کسب کنید مخصوصاً اگر به مقاصد شرق آسیا سفر می‌کنید و از برنامه سفرهایی مانند تور تایلند، تور مالدیو و تور بالی بهره می‌برید.

آداب‌ورسوم غذایی در تور مالدیو
کدهای آداب‌ورسوم در مالدیو خیلی پیچیده و خاص نیستند. اگر شانس میهمان شدن در خانه‌ی یک مالدیوی رادارید باید به ادای احترام و لذت بردن از غذا اهمیت بدهید. مالدیوی‌ها از هم‌غذا شدن با شما در برنامه سفر و تور مالدیو بسیار خوشحال می‌شوند.
•    قبل از غذا حتماً منتظر بمایند تا میزبان جای شمارا بر سر میز نشان دهد
•    اجازه بدهید اول صاحب‌خانه یا بزرگ مجلس بر سر غذا بنشیند
•    همیشه از هر خوراکی که به شما تعارف می‌شود حتی شده به میزان کم بردارید
•    با دست راست غذا را بردارید (در باور مسلمان‌ها برداشتن غذا با دست چپ تمیز نیست)
•    اگر از خوردن غذا با دست راحت نیستید از صاحب‌خانه بخواهید که برای شما کارد و چنگال بیاورد.
 
برای شکم گردهای ماجراجو در تور مالدیو
تست یک غذای هیجان‌انگیز و محبوب برای مالدیوی‌ها Miruhulee boava یا همان اختاپوس شاخ‌دار ست که در همه‌جای مالدیو به‌راحتی سرو نمی‌شود، باید خیلی خوش‌شانس باشید تا بتوانید بلکه در سواحل atolls مالدیو اختاپوس پیدا کنید، اختاپوس‌ها خیلی تمیز و نازک بر روی حرارت ملایم پخته می‌شوند و در سس برگ کاری، سیر، فلفل، پیاز، نخود سبز و روغن نارگیل آغشته و نوش جان می‌شوند.

Coffe in Maldives
مالدیوی‌ها عاشق قهوه هستند، اسپرسو عالی در همه‌جا هست، همین‌طور لاتِه و کاپوچینو در همه‌جا به‌جز مهمان‌پذیرها و کافه‌های ارزان‌قیمت کمتر دیده می‌شود.

مالدیو یکی از دل‌انگیزترین پرهیجان مقاصد دنیا
با این اوصاف دلم می‌خواهد اولین کاری که می‌کنم تشکیل حساب پس‌انداز سفر، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و پرواز مستقیم به مالدیو باشد! تصور اینکه در سواحل مالدیو در کنار آبی‌رنگی که در هرجایی نیست پرسه بزنم، به قلمرو زیرآب سری بزنم و از غذاهای دریایی و گیاهی در کافه‌های محلی و دنج مالدیو لذت ببرم! پس برای رزرو تور مالدیو به سایت سام سیر مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.