کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رضا رشیدپور و خبرنگاری که از هک حساب‌‌های بانکی خبر داده‌ بودند، احضار شدند!

19 آبان 1398 ساعت 19:00

گروه اقتصادی: رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ اعلام‌ کرد:‌ رضا رشیدپور (مجری سیما) و بهمن بابازاده، روزنامه‌نگار حوزه موسیقی، بابت رشته‌ توییتی که درباره هک حساب‌بانکی‌اش منتشر کرده، به پلیس فتا احضار شده تا درباره این کارشان توضیح دهند.


سرهنگ کاظمی افزود: وی متوجه برداشت اشتباه‌اش شده و «با ارشاد‌هایی که صورت گرفت... مشخص شد وی دچار اشتباه شده و برداشت درستی از هک و هکری، ندارد.» بنابر اعلام پلیس قرار شده بابازاده توییتش را پاک یا اصلاح کند و شکایتی تنظیم کند تا به مشکل او رسیدگی شود. رئیس پلیس فتا پایتخت همچنین درباره اظهار نظر رضا رشید پور که گفته بود که یک حمله ناموفق به حساب بانکی وی صورت گرفته است، گفت: در حال پیگیری این پرونده نیز هستیم و حسب دستور قضایی قرار است تا این فرد به پلیس فتا احضار شود و در خصوص اظهار نظر او موضوع بررسی شود. دیروز بابازاده در توییترش نوشت پنچ‌شنبه گذشته، حساب بانکی او هک شده و سه‌میلیون‌ از آن برداشت شده و وقتی به دادسرای جرم‌های اینترنتی رفته، فهمیده‌که در این روز حمله بزرگی به حساب‌های چندصد شهروند دیگر هم شده است.

در همین زمینه خبرگزاری تسنیم، نوشت: از روز قبل خبری در شبکه های مجازی مطرح شده است با این مضمون که "هک گسترده در حساب‌های بانکی آغاز شده است"؛ این موضوع ابتدا با استناد به توییت یک خبرنگار موسیقی مطرح و در ادامه توییت رضا رشید پور مجری تلویزیون نیز به آن اضافه شد. محتوای توییت‌های مذکور بیانگر خالی شدن حساب بانکی‌شان توسط هکر است؛ همین موضوع باعث شده تا نگرانی ایجاد شود که هک گسترده حساب‌های بانکی در سکوت مسئولان مربوطه درحال انجام است. خبرنگار تسنیم صحت و سقم این موضوع را از نظام بانکی و پلیس فتا پیگیری کرد؛ نکته جالب اینجا بود که هم مسئولان نظام بانکی و هم مسئولان پلیس فتا اعلام کردند آمار شکایت مردم از هک حساب های بانکی‌شان به پلیس فتا طی امروز و دیروز نسبت به هفته های قبل تغییری نداشته است.سرهنگ تورج کاظمی درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر حمله گسترده به حسابهای بانکی شهروندان و برداشت یک تا سه میلیون تومانی از این حسابها، اظهار کرد: بنده این موضوع را تأیید نمی‌کنم و در تهران چنین اتفاقی روی نداده است. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: تاکنون مراجعات به پلیس فتا در این زمینه (برداشت غیرمجاز از حساب) تفاوتی نسبت به روزهای گذشته نداشته است. بنابراین، از نظر پلیس فتای تهران بزرگ این موضوع عنوان‌شده صحت ندارد.

توییت دیروز رضا رشیدپور
 


کد مطلب: 191759

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/191759/رضا-رشیدپور-خبرنگاری-هک-حساب-های-بانکی-خبر-داده-بودند-احضار-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir