کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اِوو مورالس به مکزیک فرار كرد و پناهنده شد

21 آبان 1398 ساعت 10:14

گروه بین‌الملل: وزارت خارجه مکزیک از اعطای پناهندگی به رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی خبر داد.


وزیر امور خارجه مکزیک امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، هواپیمای نیروی هوایی مکزیک حامل اوو مورالس، بولیوی را ترک کرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌ مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک در پیامی توییتری نوشت: «هواپیمای نیروی هوایی مکزیک با اوو مورالس از بولیوی خارج شد.» مورالس،‌ رئیس‌جمهوری مستعفی بولیوی پیشتر اعلام کرد، بولیوی را ترک کرده و به مکزیک که به او پناهندگی سیاسی داده است، می‌رود.
اوو مورالس یکشنبه در بحبوحه اعتراضات مردمی گسترده به پیروزی او در انتخابات ماه اکتبر از مقام ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد. نیروهای مسلح و پلیس بولیوی هم خواستار استعفای مورالس شدند.

«مارسلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک گفت که کشورش به «اِوو مورالس» رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی پناهندگی اعطا کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز» ابرارد گفت که اعطای پناهندگی به مورالس، به درخواست خود وی بوده است. وزارت خارجه مکزیک روز گذشته گفته بود بعد از استعفای مورالس از ریاست‌جمهوری، در صورتی که بخواهد می‌تواند در مکزیک از پناهندگی سیاسی بهره‌مند شود. مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برای چهارمین دوره برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود به دنبال اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهام تقلب در شمارش آرا علیه وی روز یکشنبه ترجیح داد از سمت خود کناره گیری کند. بنا بر اعلام کمیسیون انتخابات بولیوی و رای دادگاه عالی این کشور پس از شمارش دستی آرا، اوو مورالس موفق شده بود 47 درصد آرا در مقابل رقیبش کارلوس مسا با 36 رصد آرا را كسب كند اما بعدا مشخص شد دستكاری‌های زیادی در شمارش آرا صورت گرفته و همین امر اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت كه به استعفای مورالس و فرارش به مكزیك منتهی شد.


کد مطلب: 191871

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/191871/ا-وو-مورالس-مکزیک-فرار-كرد-پناهنده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir