به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۱۹۱۸۸۲

هوای تهران همچنان نامطلوب است

گروه جامعه: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تداوم پایداری جو در طول امروز (۲۱ آبان ماه) شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.
نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات امروز (۲۱ آبان) با برقراری جو آرام و پایدار همراه با غبار صبحگاهی و با آغاز تردد خودروها شاهد افزایش ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در شرایط ناسالم قرار خواهد گرفت.با تداوم پایداری جو در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده و کاهش کیفیت هوا در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود. اگرچه در ساعات پایانی امروز با افزایش نسبی سرعت باد و پراکندگی آلاینده‌ها، بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش سرعت باد و برقراری جو آرام و پایدار تا صبحگاه فردا (۲۲ آبان) همزمان با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. در طول روز نیز با تداوم شرایط پایدار جوی، انباشت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد سبب می‌شود کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی بماند.در ساعات اوج ترافیک نیز احتمال می‌رود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد، هرچند با وزش نسبی باد در اواخر وقت فردا تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۲۵ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
مرجع : ایسنا