به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۹۱۹۰

سهم​کدام​برنداز بازار تبلت​بيشتراست؟

گروه فناوري: بازار داغ انواع تبلت هر روز رونق بیشتری می‌گیرد و به همین دلیل فضای این بازار بیشتر از گذشته رقابتی می‌شود. به این ترتیب است که شرکت‌های مختلف سعی دارند از غفلت و کند بودن شرکت‌های رقیب در هماهنگی با تکنولوژی و نوآوری‌های جدید استفاده کرده و سهم بیشتری از این بازار را به‌دست بیاورند.
سهم​کدام​برنداز بازار تبلت​بيشتراست؟
با این اوصاف می‌توان گفت برندهای برتر در بازار جهانی تبلت با فاصله‌ای کم و نزدیک به هم حرکت می‌کنند.این در حالی است که با افزایش صعودی میزان تقاضا در بازار کشورهای مختلف، میزان تولید و صادرات جهانی انواع تبلت هم در حال افزایش است. در همین راستا موسسه تحقیقاتی IHS iSuppli در این مورد گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد میزان صادرات جهانی پنل انواع تبلت در پایان ماه آگوست گذشته به 23.7میلیون دستگاه رسیده که این رقم در مقایسه با صادرات 18.7 میلیون دستگاهی این محصولات در ماه جولای گذشته، تا 27 درصد افزایش داشته است.به این ترتیب انتظار می‌رود میزان فروش و صادرات جهانی انواع تبلت به سرعت افزایش پیدا کند، تا جایی که بعضی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند میزان صادرات جهانی تبلت‌ها در فصل چهارم سال جاری میلادی از میزان صادرات جهانی انواع کامپیوترهای شخصی هم بالاتر برود.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط موسسه IDC در این زمینه پیش‌بینی می‌شود، میزان صادرات جهانی انواع دستگاه‌های دیجیتال شخصی هوشمند تا پایان سال 2013 رشد سالانه 27.8 درصدی را تجربه خواهد کرد که این میزان رشد در مقایسه با رقم رشد 30.3 درصدی بازار این محصولات در سال 2012 کمی کندتر شده است که این اتفاق به دنبال کاهش چشمگیر فروش کامپیوترهای شخصی رخ خواهد داد.حالا کارشناسان IDC معتقدند که میزان صادرات جهانی تبلت‌های در فصل چهارم سال 2013 از صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی عبور کرده و بالاتر می‌رود.این کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که میزان صادرات جهانی تبلت‌ها برای سال 2013 به بیش از 227 میلیون دستگاه برسد و به این ترتیب سهم 14.6 درصدی از کل بازار جهانی محصولات دیجیتال شخصی هوشمند را به خودش اختصاص بدهد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی انواع تبلت در سال 2017 به حدود 407 میلیون دستگاه خواهد رسید.

رقابت نزدیک سامسونگ و اپل
در میان برندهای برتر و پرفروش بازار جهانی تبلت‌ها دو شرکت اپل و سامسونگ بیشترین سهم را در اختیار داشته و سعی دارند سهم بیشتری را به خود اختصاص داده و گوی رقابت را از رقیب خود بربایند. حالا برندهای برتر در بازار جهانی تبلت با فاصله‌ای کم و نزدیک به هم حرکت می‌کنند. در همین راستا موسسه تحقیقاتیBI Intelligence با انتشار نموداری به بررسی سهم برندهای برتر از بازار جهانی تبلت‌ها پرداخته است.این نمودار نشان می‌دهد که سامسونگ به تدریج در حال نزدیک شدن به سهم بازار آی‌پد اپل است. اپل هم که همچنان بیشترین سهم را از بازار تبلت‌ها در اختیار دارد، کم‌کم سهم خود را از این بازار از دست می‌دهد. با این حال اما نکته دیگری که در این نمودار جلب توجه می‌کند، رشد سهم مایکروسافت از بازار تبلت‌ها و پیشی گرفتن از آمازون است که می‌تواند بسیاری از معادله‌ها را در این بازار به‌هم بریزد.
مرجع : انتخاب