به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۹۱۹۶

نگرانی​بازنشستگان از تکرارشرایط​ بیمه​​دی

گروه جامعه: س از تفاهم‌نامه اخیر کانون بازنشستگان با شرکت بیمه دانا که بدون اطلاع رسانی به آحاد جامعه کارگران بازنشسته انجام گرفت، نگران تکرار شرایطی هستیم که طی سه سال گذشته به ما تحمیل شده بود.»
نگرانی​بازنشستگان از تکرارشرایط​ بیمه​​دی
یک کارگر بازنشسته در تهران با اشاره به محول شدن بخشی از وظایف سازمان تأمین اجتماعی به شرکت‌های خصوصی بیمه تکمیلی طی سه سال گذشته، به تشریح مشکلات بازنشستگان با این شرکت خصوصی پرداخت و گفت: پس از تفاهم‌نامه اخیر کانون بازنشستگان با شرکت بیمه دانا که بدون اطلاع رسانی به آحاد جامعه کارگران بازنشسته انجام گرفت، نگران تکرار شرایطی هستیم که طی سه سال گذشته به ما تحمیل شده بود.«احمد مسئولی راد» با بیان اینکه در این سال‌ها، منافع بیمه شدگان در شرایط بیمه تکمیلی خدمات درمانی لحاظ نمی‌شده است، به ایلنا گفت: در قراردادی که سال گذشته هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته با شرکت بیمه دی در خصوص تامین نیازهای درمانی کارگران بازنشسته منعقد کرد، این شرکت بیمه‌ای در قبال دریافت ماهیانه ۱۰ هزار تومان به هر فرد بیمه شده خدمات پزشکی معینی را ارائه می‌کرد.

وی افزود: صرف نظر از تخلفات متعدد شرکت بیمه دی در ارائه خدما درمانی به بیمه شدگان بازنشسته، ایراد مهم‌تر این قرارداد آن بود که شرکت بیمه دی در تنظیم قرارداد شرایط جسمانی خاص افراد مسن را درنظر نگرفته بود.به گفته مسعودی راد، در قرارداد سال گذشته تعهدات پیش بینی شده تنها مناسب حال افرادی بود که از سلامت نسبی جسمانی برخوردار هستند.وی بابیان اینکه اغلب بازنشستگان به دلیل کهولت سن از ناراحتی‌های متعدد جسمی رنج می‌برند، گفت: به همین دلیل در قرارداد سال گذشته تعهدات بیمه دی پاسخگوی نیاز کارگران بازنشسته نبود.

وی همچنین مشکل دیگر این قرارداد را بی‌اطلاعی کارگران بازنشسته از مراکز درمانی طرف‌قرارداد شرکت بیمه دی عنوان کرد و گفت: به همین دلیل بسیاری از بازنشستگان پس از بستری شدن در مراکز درمانی خصوصی نتوانستند از خدمات بیمه تکمیلی دی استفاده کنند.این کارگر بازنشسته با بیان اینکه کارگران بازنشسته و مستمری بگیر به دلیل شرایط خاص‌شان نیازمند توجه بیشتر هستند، گفت: مسئله بیمه‌های تکمیلی تاکنون باعث سرگردانی بسیاری از بازنشستگان شده است.وی بابیان اینکه در این میان حداقل انتظار از کانون عالی کارگران بازنشسته پاسخگویی به نیاز کارگران بازنشسته است، گفت: متاسفانه در این میان مسئولان کانون عالی بازنشستگان که قراردادهای بیمه تکمیلی را منعقد می‌کنند آنطور که باید پاسخگوی سرگردانی اعضای خود نیستند.

ق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۲۰:۵۳
اين همه سال پول بيمه تكميلي را پدرم پرداخت كرد امسال براي عمل پدر و مادرم بيش از چها ماه پيش مجبور شديم هشت ميليون قرض بگيريم . با بيمه دي صحبت كردم گفتند حدود پانزده روزه پرداخت مي كنند . بر همان اساس قرض گرفتم كه پانزده روزه پس بدهم . حدود چهار ميليون تومانش را گفته اند كه مي دهيم . الان چهار ماه است پرداخت نمي كنند . چه كار كنم . مردم آبرو دارند . چه كنم ؟ (156786)
ویدا
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۲۳:۵۷
این بیمه فقط نوعی کلاهبرداری بود .. مادر من اسفند 90 عمل کرده و 12 میلیون هزینه اون شده .. قرار بوده 5 میلیون اون رو بیمه تکمیلی بده که حالا بعد از گذشت 8 ماه هنوز خبری نیست و در جواب پیگیری های ما هم میگویند آبان ماه تصفیه میشو ...! آبان هم رسید و هنوز ... (156928)