کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه

ایسنا , 24 آبان 1398 ساعت 11:35

گروه جامعه: سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی از فراهم شدن امکان تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد.


کیانوش بهرهی در جمع خبرنگاران اصفهان، اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای گسترش دانشگاه جامع علمی کاربردی امکان تحصیل همزمان در دو رشته تصویب و به زودی به مراکز سراسر کشور اعلام می‌شود.وی همچنین از برگزاری مجدد دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: به زودی در گروه صنعت و به تعداد محدود دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شود.سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مورد اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علمی کاربردی، گفت: وضعیت نیروهای انسانی باید به شکل هرم باشد، اما در سال‌های اخیر این هرم وارونه شده و دانشگاه علمی کاربردی در نظر دارد اشتباه گذشته را تکرار نکند، به همین دلیل به دنبال مدرک گرایی نیستیم، بلکه بر تخصص دانش‌آموخته مهارت آفرین تمرکز داریم.

بهرهی اظهار کرد: به منظور جبران صندلی‌های خالی در دانشگاه علمی کاربردی، تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجویان در ۳۰ آبان انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در سال‌های گذشته هزار و ۷۳ مرکز جامع علمی کاربردی در کشور تاسیس شد که در حال حاضر، ۶۳۵ مرکز در کشور فعال و مشغول پذیرش دانشجو هستند.وی از توجه ویژه دانشگاه علمی کاربردی بر ارتقا کیفیت آموزشی براساس استانداردهای موجود خبر داد و گفت: پایش مراکز در راستای این هدف بوده است.بهرهی گفت: برای مراکز تعطیل شده، جایگزین معرفی و اقدامات لازم انجام شده است. مراکز دولتی وابسته، دوره‌هایی اجرا کرده‌اند و اکنون طبق بخشنامه باید به مراکز خصوصی سپرده شوند.

سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه امروز اگر مرکز جدیدی ایجاد شود، باید کیفی باشد، افزود: دانشگاه از تمام مراکزی که استانداردها و ظرفیت لازم به ویژه در کارورزی و کاربینی دارند دعوت به همکاری می‌کند و به این مراکز در کوتاهترین زمان ممکن مجوز داده می‌شود.وی با بیان اینکه مراکزی که می خواهند دانشگاه علمی کاربردی تاسیس کنند، باید سه ویژگی اصلی داشته باشند، افزود: این مراکز در وهله نخست باید دارای یک محیط واقعی کسب و کار باشد که این محیط کار نیاز واقعی جامعه است. دومین شرط اینکه این محیط واقعی شغل، متقاضی داشته باشد، یعنی نیاز در جامعه باشد و شرط سوم اینکه هیئت مدیره و مؤسس آن مجموعه اعتقاد به آموزش مهارتی داشته باشند. دانشگاه جامع علمی کاربردی از تمام مراکزی که دارای این سه شرط باشند، استقبال می کند.


کد مطلب: 192063

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192063/امکان-تحصیل-همزمان-دو-رشته-دانشگاه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir