به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۹۲۱۰۳

طباطبایی:‌تیم ملی هیچ برنامه‌ای ندارد

گروه ورزشی: هادی طباطبایی پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که مارک ویلمتوس شناخت کاملی از فوتبال ایران ندارد و باید به او فرصت داد تا عملکرد موفقی داشته باشد.
طباطبایی:‌تیم ملی هیچ برنامه‌ای ندارد
هادی طباطبایی، پیشکشوت فوتبال ایران درباره باخت ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل عراق در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: باخت غیرمنتظره‌ای نبود چون اگر به روند تیم ملی نگاه کنیم می‌بینیم که چنین اتفاقی قابل پیش‌بینی بود. من هفته گذشته که در فدراسیون بودم گفتم که این بازی بازی خطرناکی است و در نهایت دیدیم که تیم ملی ایران مقابل عراق شکست خورد. شرایط تیم ملی به هیچ عنوان خوب نیست. تیم ملی دوران گذار را طی می‌کند و در این دوران هیچ برنامه‌ای ندارد و این باعث شده دچار سردرگمی شود و به همین دلیل است که شاهد باخت تیم ملی می‌شویم.

وی در این رابطه که چه چیز باعث باخت ایران در دو بازی مقابل بحرین و عراق شده است گفت: دلایل خیلی زیادی وجود دارد در یکی، دو جمله نمی‌توان این مساله را توضیح داد اما اگر پیشگیری‌های لازم صورت نگیرد شرایط خیلی بدتر از این خواهد شد. باید در نقاط مختلفی از شرایط تیم ملی کار شود. من خیلی دوست داشتم با آقای ویلموتس صحبت کنم و نقطه‌نظرات ایشان را بدانم اما چون از اظهارات او باخبر نیستم نمی‌توانم نکات دقیقی را بگویم. من در جاهای مختلف می‌بینم به آقای ویلموتس حمله می‌کنند. ایشان در حال حاضر از فوتبال ما شناخت کاملی ندارند و باید به او زمان بدهند و مثل باشگاهی که به مربی‌اش فرصت شناخت می‌دهد باید به سرمربی تیم ملی هم فرصت بدهند.

طباطبایی درباره مقایسه‌هایی که بین دوران سرمربیگری کی‌روش و دوران ویلموتس انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: مردم از کی‌روش خاطرات خوبش را به یاد دارند. در سال‌های اولیه حضور کی‌روش هم چنین وضعیتی موجود بود. ما در انتخابی جام جهانی سال ۲۰۱۴ چنین وضعیتی داشتیم و باید بازی‌های آخر خود را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتیم تا به جام جهانی صعود می‌کردیم اما در پایان کی‌روش رفته‌رفته توانست شناخت بیشتری از تیم ملی پیدا کند.این پیشکسوت فوتبال اظهار کرد: برای ساختن یک تیم عوامل زیادی دخیل است. من در دورانی که کی‌روش سرمربی تیم بود با او صحبت داشتم و نقطه‌نظرات خود را به او گفتم و او هم از این نقطه‌نظرات استفاده کرد. باید دید فدراسیون چه برنامه‌ای برای تیم ملی خواهد داشت. به نظر من اتفاقی که برای قرارداد ویلموتس پیش آمد مساله‌ای طبیعی بود چون او حقش است که پول خود را دریافت کند و به نظر من کار به چنین جاهایی می‌کشید.

هادی طباطبایی درباره‌ آینده تیم ملی ایران تصریح کرد: من کار را سخت می‌بینم. اگر روند به همین شکل پیش برود ممکن است اتفاقات بدتری بیفتد اما اگر شرایط برای تیم ملی فراهم شود می‌توانیم شاهد موفقیت باشیم. روی کاغذ چون بازی‌هایمان در تهران است کار راحت‌تری داریم اما باید اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی را هم بررسی کنیم.وی در پایان درباره کاندیدا شدن علیرضا بیرانوند به عنوان مرد سال آسیا هم گفت: وقتی بازیکنان ایرانی در این سطح مطرح شوند بسیار جای خوشحالی دارد. ما فوتبالیست‌های خوبی داریم و چنین پتانسیلی وجود دارد. بازیکنان باید علاوه بر شاخص‌های فردی، شاخص‌های گروهی و تیمی را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم بیشتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.
مرجع : ایسنا