به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۹۲۱۱۸

هاشمی: راهی جز ائتلاف در انتخابات ۹۸ نیست

گروه سیاسی: محمد هاشمی رفسنجانی گفت: اگر هدف پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات است، راهی جز ائتلاف وجود ندارد و این ائتلاف باتوجه به سیاست‌ها و خط و مشی‌ها تعیین می‌شود.
هاشمی: راهی جز ائتلاف در انتخابات ۹۸ نیست
محمد هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه نیروهای سیاسی برای پیروزی در انتخابات راهی جز ائتلاف ندارند، گفت: پس از انقلاب اسلامی جریان‌های مختلفی اعم از اصولگرایی، اطلاح‌طلبی و اعتدال شکل گرفت که هیچ کدام اینها در تمام فرازونشیب‌های تمام این سال‌ها به‌تنهایی پیروز انتخابات نشدند یا به تعبیری ضریب نفوذ احزاب در جامعه به تنهایی به۵۱ درصد نمی‌رسد و از ۲ و ۳درصد شروع می‌شود و معمولا تا ۲۵درصد افزایش می‌یابد.وی افزود: البته این ضریب نفوذ در برهه‌هایی تا ۴۰درصد مشاهده شده است؛ بنابراین اگر هدف پیروزی در انتخابات است، راهی جز ائتلاف وجود ندارد و این ائتلاف باتوجه به سیاست‌ها و خط و مشی‌ها تعیین می‌شود؛ همان‌طور که اصلاح‌طلبان با نیروهای معتدل اصولگرا در انتخابات‌های سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ به ائتلاف رسیدند. بحث‌هایی هم که در رسانه‌ها یا فضای مجازی مطرح می‌شوند، نمی‌تواند ملاک عمل باشند زیرا معمولا تصمیم‌گیری درباره ائتلاف در لحظات آخر و با بررسی کاندیداها انجام می‌شود که ممکن است این ائتلاف به شکل لیست مشترک انتخاباتی بروز کند.

هاشمی در خصوص خواست و تمایل آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به ایجاد ائتلاف میان گروه‌های معتدل هر یک از جناح‌های سیاسی با یکدیگر اظهار کرد: راه صحیح اداره مملکت ایجاد وحدت است. ما پیرو اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) هستیم و فضای جامعه اسلامی را متکی بر اخلاق می‌دانیم. در چنین فضایی ضرورت دارد که مردم، مسئولان و احزاب سیاسی همه باهم در ایجاد شرایطی سالم و به دور از بداخلاقی‌های سیاسی مشارکت کنند.وی گفت: هدف انقلاب اسلامی این است که جامعه اسلامی در سطح جهان الگو باشد. چنین شرایطی تنها با وحدت میان نیروهای منطقی و معتدل محقق می‌شود و تردید نکنید که اختلاف‌ها ریشه‌ای نیست و سلیقه‌ای است که باید برطرف شوند تا کشور در فضایی آرام، معتدل و مبتنی بر اخلاق حرکت کند و هرکس به سهم توانایی خودش در این امر شریک باشد. مرحوم آیت‌الله هاشمی هم نظرشان همین بود و آرزو داشتند که عرصه سیاست را تؤام با اخلاق، اعتدال و وحدت ببینند.
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: محمد هاشمی