به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۹۲۱۴۱

پنج نفر دیگر از معترضان در بغداد کشته شدند

پنج نفر دیگر از معترضان در بغداد کشته شدند
گروه بین‌الملل: در جریان تیراندازی و درگیری نیروهای امنیتی عراق با معترضان در روز جمعه در مرکز بغداد سه معترض کشته شدند، همچنین انفجار در نزدیکی محل تجمع معترضان در بغداد هم دو کشته برجای گذاشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، تظاهرکنندگان چندبار تلاش کردند تا خود را به میدان الخلانی برسانند اما نیروهای امنیتی با تیراندازی و گاز اشک آور کوشیدند معترضان را متفرق کنند. نبرد معترضان با نیروهای امنیتی بر روی پل های منتهی به منطقه سبز امنیتی بغداد ادامه داشته است. ساختمانهای نهادهای دولتی و همچنین سفارتخانه های خارجی در منطقه سبز بغداد قرار دارند. منابع پلیس و بیمارستانی در بغداد گفته اند، در انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی میدان‌های تحریر و الطیار سه نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. طبق این گزارش به چند خودرو نیز آسیب رسیده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، از زمان آغاز اعتراضات در عراق از ماه گذشته تاکنون این نخستین بار است که یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی تجمع معترضان منفجر می‌شود. اعتراضات تاکنون بیشتر در بغداد و برخی استان‌های جنوبی این کشور که اکثریت جمعیت آنان را شیعیان تشکیل می‌دهند رخ داده است و تا اینجای کار که یک ماه و نیم از آن می‌گذرد، صدها نفر کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند. این اعتراضات بیشتر متوجه فساد گسترده در نظام حکومتی، کمبود فرصت‌های شغلی و ضعف و نارسایی در خدمات عمومی از جمله قطع مکرر برق بوده است.
برچسب ها: اعتراضات عراق