به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۹۲۱۵۶

چگونه‌والیبالیست‌و‌بسکتبالیست‌حرفه‌ای‌شویم

گروه ورزشی: اگر شما یک بازیکن یا یک فرد علاقه مند به والیبال باشید، حتما تا به حال به این موضوع که چگونه والیبالیست حرفه ای شویم؟ فکر کرده‌اید. در ادامه با ما باشید تا نکات لازم راجع به این موضوع که چگونه والیبالیست شویم را بررسی کنیم.
چگونه‌والیبالیست‌و‌بسکتبالیست‌حرفه‌ای‌شویم
والیبال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در جهان می‌باشد، که در سال 1895 در آمریکا ابداع شده است وبه عنوان ششمین ورزش پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود.
والیبال یک ورزش گروهی است که در بین پیر و جوان دارای طرفدار می‌باشد. جالب است بدانید که والیبال در بین علاقه مندان به بسکتبالیست  نیز طرفداران زیادی دارد. اهمیت والیبال به حدی است که در بازی های المپیک، بیشتر از فوتبال به آن توجه می‌کنند.
والیبال ایران نیز در مسیر پیشرفت قرار دارد و طی سال های اخیر از موفق ترین تیم های دنیا بوده است. بعد از هربار شنیدن نام ایران بر قله های افتخار جهانی، هر بازیکن مبتدی والیبال به اینکه چگونه والیباست حرفه ای شویم؟ فکر می‌کند تا بتواند خود را به تیم ملی برساند.

در سال های گذشته، تیم ملی والیبال ایران به رغم تلاش برای کسب موفقیت در جهان به خود باوری و اعتماد به نفس لازم برای درخشش در میادین جهانی دست پیدا نکرده بود.
تا اینکه تیم ملی والیبال ایران توانست با ایجاد تغییر در افکار خود و همچنین تقویت اعتماد به نفس جمعی و گروهی تیم، به درخشش در سطح جهانی برسد.
بعد از دستیابی به موفقیت های زیاد تیم ملی، افراد مختلف به راز چگونه والیباست حرفه ای شویم، پی بردند، و با تقویت باور های خود و همچنین بالا بردن روحیه تیمی و اعتماد به نفس خود، سعی می‌کنند که به پیشرفت های قابل قبولی برسند.

و امروزه، جوانان با استعداد زیادی را می‌بینیم که قدرت بدنی و فکری بالایی را در جهت به دست آوردن بهترین سطوح موفقیت جهانی دارند.
در ورزش والیبال، سرعت، چابکی و کارگروهی برای موفقیت لازم است. اگر یک بازیکن بی تجربه هم باشیم اهمیت چندانی ندارد و مهم این است که بدانیم چگونه والیبالیست حرفه ای شویم؟
بازیکن با استعداد می‌فهمد که دائما راه پیشرفت باز است، یادگیری دائمی در مورد بازی به پیشرفت شما کمک به سزایی می‌نماید. همچنین باعث تقویت مهارت های شما و هماهنگی بیشتر شما با تیم می‌گردد و به تناسب اندام شما هم کمک می‌کند.

پیشنهاد هایی در زمینه چگونه والیبالیست شویم در ادامه برای شما آورده شده است.

بهبود مهارت های خود
1. از پایین به بالا پریدن را بیاموزید.
والیبالیست های حرفه ای اهمیت این پرش را به خوبی درک می‌کنند و همیسه سعی دارند که این مهارت را در خود تقویت کرده و تکامل بخشند. در زمان سرویس زدن پشت خط سرویس ایستاده، توپ را به بالا پرتاب کنید و با کف دستتان به توپ ضربه وارد کنید.
•    بر روی گام های خود تمرین کنید. برای زدن سرویس، باید بعد از انتخاب نشانه  مناسب، ضربه را به قسمت پایینی توپ وارد کنید. دقت کنید که هنگام ضربه به توپ، از بخش نعل اسبی دست کمک بگیرید.
    اطمینان حاصل کنید که توپ را بالای سر خود می‌اندازید.
•    آزمایش با زور: باید در جهت تقویت ماهیچه های خود تلاش زیادی داشته باشید تا بدانید در زمان سرویس زدن چه ضربه ای محکم و چه ضربه ای آهسته است؟

2. یاد بگیرید که چگونه با دقت پاس دهید.
بعد از اینکه آموختید که چطور سرویس بزنید، باید بیاموزید موقعیت خودتان را به درستی تنظیم کرده تا وقتی که توپ به زمین شما بر می‌گردد قدرت کنترل آن را داشته باشید.
زمانی که توپ را دریافت می‌نمایید باید آن را به سمت بالا بیاندازید تا هم تیمی های شما فرصت لازم برای تنظیم موقعیت خودشان را داشته باشند و در زمان مناسب بتوانند ضربه نهایی را به توپ بزنند.
•    توسعه فرم مناسب برای پاس: برای جواب به سوال باید گفت که دقت برای نگه داشتن بازو ها درکنار بدن اهمیت زیادی دارد.
شما باید بتوانید بازو ها را به صورت مستقیم و تقریبا ثابت در کنار بدن کنترل کنید و از فاصله بین آرنج و مچ برای ضربه زدن یه توپ کمک بگیرید.
 
3. یاد بگیرید که چگونه ضربات قدرتمندی داشته باشید.
اصطلاحی که در مورد ضربه ای که هنگام لمس سوم توپ استفاده می‌شود، « کشتن » است. با انجام درست این حرکت می‌توانید یک امتیاز دریافت کنید. انجام این حرکت به قدرت، سرعت و چابکی بازیکن نیازمند است.

4. یاد بگیرید که چگونه آبشار های زیبا و قوی بزنید.
شرط لازم برای اینکه چگونه والیبالیست حرفه ای شویم؟ این است که آبشار زدن را به صورت حرفه ای بلد باشید. چرا که تکنیک آبشار زدن دارای اهمیت زیادی است.
هیجان انگیز ترین و پر تحرک ترین قسمت در والیبال زدن آبشار می‌باشد. در زمان آبشار زدن باید سعی کنید در هنگام پریدن  به بالاترین ارتفاع ممکن خود برسید. باید فاصله مناسب خود را با تور حفظ کنید.
از فاصله بیشتر از 3 متر به تور نزدیک نشوید و کار خود را با 3 قدم شروع کنید. فراموش نکنید که در هنگام آبشار زدن پرش با جفت پا می‌باشد.

و در نهایت با تماس دادن پاشنه پا و زمین و در همین حال بازکردن پشت به سمت عقب انجام می‌شود. هر دو دست را با قدرت به سمت جلو و بالا حرکت می‌دهید تا بیشترین ارتفاع و تعادل را برای زدن آبشار آماده کنید.
باید سعی کنید در حالی که به جلو پرت نمی شوید به ارتفاع بالاتری بپرید. توپ  را در حداکثر ارتفاعی که می‌توان به آن دسترسی داشت میاندازید و بوسیله دست ضربه میزنید.
حرکت دست را طوری تنظیم کنید که پرسرعت و تهاجمی باشد. در نتیجه باید ضربه ای به توپ وارد کنید که تیم مقابل نتواند آن را پاسخ گوید.
برای رسیدن به مفهوم چگونه والیبالیست حرفه ای شویم؟ رعایت کلیه نکات گفته شده ضروری است اما در کنار رعایت این نکات نباید مدیریت زمان در بازی را فراموش کنید.
منبع : سابلیمیران – مرجع تربیت ضمیر ناخودآگاه – سابلیمینال و بیوکنزی