به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۱۹۲۱۶۵

شهرداری تهران: ترافیک امروز بخاطر برف نیست

گروه جامعه: مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بارش برف پاییز‌ی در تهران به صورت یک باره نبوده است، گفت: حجم برف امروز به اندازه‌ای نیست که ما بخواهیم از ماشین آلات سنگین برای برف روبی استفاده کنیم و امیدواریم که حجم بارش برف در پایتخت افزایش یابد، زیرا شهرداری تهران آمادگی کامل برای مدیریت آن را دارد.
شهرداری تهران: ترافیک امروز بخاطر برف نیست
اصغر عطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران درباره آخرین اقدام‌های مدیریت شهری برای بارش برف در معابر تهران گفت: بارش برف از دو ساعت گذشته در مناطق شمالی و شمال غرب تهران آغاز شده است. وی با بیان اینکه بیشتر بارش‌ها مربوط به مناطق کوه پایه‌ای تهران است، افزود: ما نه تنها در زمان بارش‌ها، بلکه در طول سال تمام تمهیدات خود را برای مدیریت بارش‌ها به کار گرفته‌ایم و بر اساس دستورالعمل برنامه‌ریزی‌های مشخصی در نقاط حساس پایتخت طراحی شده است.
مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بارش برف پاییز‌ی در تهران به صورت یک باره نبوده است، گفت: حجم برف امروز به اندازه‌ای نیست که ما بخواهیم از ماشین آلات سنگین برای برف روبی استفاده کنیم و امیدواریم که حجم بارش برف در پایتخت افزایش یابد، زیرا شهرداری تهران آمادگی کامل برای مدیریت آن را دارد. عطایی ادامه داد: ما در شهرداری تهران به اندازه کافی پیش بینی شن، نمک و محلول را برای جلوگیری از لغزندگی معابر و برف ماندگی انجام دادیم و پیش بینی می‌شود که مشکلی بابت انسداد معابر پایتخت به دلیل برف وجود نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه از ۴۸ ساعت آینده سطح بارش‌ها افزایش پیدا می‌کند، گفت: با همکاری‌های انجام شده بین نواحی ۱۲۲ گانه پایتخت این آ‌مادگی وجود دارد که خدمات و نیرو از دیگر مناطق به مناطق برف گیر ارسال شود. عطایی تاکید دارد که حجم برف امروز به اندازه‌ای نیست که ما بخواهیم از ماشین آلات سنگین برای برف روبی استفاده کنیم و مشخص نیست که منظور او از بارش سنگین چیست؟ زیرا که اکنون برف تمام معابر شمال پایتخت رو مسدود کرده و هیچ خبری هم از ماموران شهرداری نیست. در حالی که عطایی خبر از افزایش بارش برف در ۴۸ ساعت آینده می‌دهد و می‌گوید، پیش بینی می‌شود مشکلی بابت انسداد معابر پایتخت به دلیل بارش برف رخ ندهد، اما شاهد هستیم شهرداری تهران در همین بارش‌های اولیه که هنوز افزاش نیافته، از پاکسازی معابر جا مانده و مردم ناچارند، با خودرو‌های خود سورتمه سواری در تهران را هم تجربه کنند. مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از این است که در بسیاری از ترمینال‌های تاکسیرانی از جمله دهکده المپیک که از نقاط برف‌گیر تهران است، هیچ تاکسی برای خدمت رسانی در این مکان حاضر نیست. همچنین محسن پورسیدآقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران قرار بود که امروز از ۵۰ فیلتر جذب دوده اتوبوس رونمایی کند که این مراسم شب گذشته لغو شد! علت آن هم بارش برف نبود!
برچسب ها: شهرداری تهران