به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۹۲۲۲۷

آتش‌زدن مراكز دولتی و بانک‌ها در برخی شهرها

گروه جامعه: سایت عصر ایران نوشت: ناآرامی در مناطقی از استان تهران، با غارت فروشگاه ها و آتش زدن ساختمان های دولتی و بانک ها همراه شد.

در حاشیه اعتراض به افزایش قیمت بنزین در برخی از شهرستان های اسلامشهر و بهارستان و محدوده جاده قدیم تهران - ساوه (جاده ساوه) در جنوب غرب استان تهران، خسارت های جدی به بانک ها، پمپ بنزین، ادارات دولتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای وارد شد. در شهر‌های نسیم ‎شهر، گلستان، سلطان‌آباد و سبزدشت واقع در شهرستان بهارستان نیز فروشگاه های جانبو، افق کوروش و رفاه با حمله و غارت کامل روبه رو شدند.
بیشتر این حمله‌ها در چند شب اخیر و بعد از تاریک شدن هوا اتفاق افتاد، زمانی که برق تیر چراغ برق خیابان‌ها خاموش شد. برخی از معترضان در اصلی فروشگاه را شکستند و با ورود به فروشگاه همه اجناس آن را تخلیه کردند.

در حمله به فروشگاه جانبو محله سبزدشت شهر گلستان (استان تهران) همه اجناس فروشگاه حتی یخچال، سبدها، دوربین های مداربسته، جک پالت و پوز هم به غارت رفت. در نزدیک فروشگاه افرادی با اجناس و کالا‌های غارت شده در حال فرار قابل مشاهده بودند. یک نفر هم داد می زد تخفیف 100 درصدی جانبو. برخی هم کالا‌ها را در خودرو خود می‌گذاشتند و دوباره برای آوردن جنس بیشتر به فروشگاه برمی گشتند. در اطراف فروشگاه نیز تعداد زیادی شیشه‌های مربا شکسته شده، قوطی‌های رانی مچاله شده، پاکت پفک، قوطی کنسر و لوبیا و تن ماهی دیده می شد که افراد بعد از مصرف، رها کرده بودند.

طبق روایت‌های شاهدان عینی چند پایگاه بسیج و بانک در مناطق مختلف شهرهای اسلامشهر و بهارستان مورد حمله قرار گرفتند و به آتش کشیده شدند. در این دو شهر، بیشتر عابربانک‌ها تخریب شده است، برخی از عابر بانک‌ها هم که در مغازه‌ها و فروشگاه‌های خصوصی نصب شده بود توسط صاحبان فروشگاه ها غیرفعال و جمع آوری شده اند. همچنین درب اصلی چند اداره دولتی در اسلامشهر از جا کنده شده اند، شیشه‌ بیشتر ساختمان‌های حکومتی شکسته و تابلوی آن‌ها پائین کشیده شده است. نرده‌های کنار پیاده رو‌ها و وسط خیابان‌های نزدیک به پل عابرپیاده از جا کنده شدند و به وسط خیابان پرت شده اند.

چند پمپ بنزین از جمله پمپ بنزین سر شهرک حصارک نزدیک به میدان قائمیه هم در شب‌های گذشته توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد. در نتیجه این اتفاقات امروز صبح خودرو‌های زیادی در صف بنزین در جایگاه‌های فعال بودند. در برخی از شهرک‌ها از جمله سبزدشت حصارک آشغال‌هایی که مردم بیرون گذاشته بودند، جمع نشده و در محل انباشته شده است. در چند خیابان‌ها هم سنگ، تکه‌های آجر، لاشه مبل و لاستیک‌های سوخته وجود داشت. نانوانی‌های این مناطق بسیار شلوغ و سایر مغازه و فروشگاه‌ها به صورت نیمه وقت دایر و یا تعطیل بودند.