به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۱۹۲۲۳۸

برزیل قهرمان جام جهانی فوتبال زیر 17 سال شد

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال زیر 17 سال برزیل با غلبه بر مکزیک در دیدار نهایی به مقام قهرمانی رقابت های جام جهانی نوجوانان دست یافت.
برزیل قهرمان جام جهانی فوتبال زیر 17 سال شد
به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی زیر 17 سال در حالی شب گذشته به پایان رسید که برزیل موفق شد به مقام قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کند. برزیل میزبان در دیدار نیمه نهایی موفق شده بود در یک بازی نزدیک با نتیجه 3-2 از سد فرانسه عبور کند و راهی فینال شود. در سمت دیگر مکزیک شگفتی ساز در دیدار نیمه نهایی موفق به شکست هلند در ضربات پنالتی شد تا دیگر تیم حاضر در رقابت فینال لقب بگیرد. در بازی پایانی اما برزیل موفق شد با نتیجه 2-1 مکزیک را شکست دهد و به مقام قهرمانی رقابت های جام جهانی زیر 17 سال در سال 2019 دست پیدا کند. در پایان این رقابت ها سونتجه هانسن، مهاجم تیم ملی هلند، با 6 گل زده به عنوان آقای گل این رقابت ها انتخاب شد. این استعداد جوان در آکادمی فوتبال آژاکس توپ می زند و یکی از آینده دارترین بازیکنان فوتبال هلند به حساب می آید. همچنین ماتئوس دونلی، دروازه بان تیم ملی برزیل، دستکش طلایی رقابت های جام جهانی زیر 17 سال را از آن خود کرد. دونلی عملکردی درخشان درون دروازه برزیل داشت و یکی از ارکان قهرمانی این تیم در رقابت های جام جهانی زیر 17 سال بود.
  
نکته قابل توجه دیگر درباره جام جهانی زیر 17 سال به حضور تیم های آسیایی در این رقابت ها باز می گردد؛ جایی که دو تیم ژاپن و کره جنوبی موفق به صعود از گروه خود شدند اما ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی مقابل مکزیک شکست خورد و کره جنوبی نیز در مرحله یک چهارم نهایی برابر همین مکزیک مغلوب و از دور رقابت ها خارج شد.