به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۱۹۲۲۳۹
ایران به دنبال نتیجه ایده‌آل در جنگ عراق و بحرین

نگاهی به گروه‌های مقدماتی جام جهانی 2022

گروه ورزشی: در هفته ای که تیم ملی ایران در رقابت های مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی با قرعه استراحت روبرو است بازی های حساس و مهمی در گروه های مختلف هشت گانه قاره کهن برگزار می‌شود.
نگاهی به گروه‌های مقدماتی جام جهانی 2022
به گزارش" ورزش سه" بعد از شکست تیم ملی برابر عراق بازی این هفته گروه C رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا حساسیت بالایی برای ایران پیدا کرده چرا که نتیجه بازی تیم های عراق و بحرین می تواند در سرنوشت صعود تیم ملی ایران تاثیر مستقیم داشته باشد.
  
گروه C: معادله پیچیده صعود
 در گروه C که تیم ملی ایران به همراه بحرین، عراق، هنگ کنگ و کامبوج در آن به رقابت پرداخته اند، فردا(سه شنبه) بازی حساس و پراهمیت عراق و بحرین در اردن برگزار خواهد شد. اگر عراق در این مسابقه به پیروزی برسد آن وقت صعودش قطعی به نظر می رسد. عراقی ها با این برد سیزده امتیازی شده و با توجه به دو برد محتمل این تیم برابر هنگ کنگ و کامبوج این تیم می تواند تا قبل از بازی آخر برابر ایران به امتیاز نوزده رسیده و صعودش را به عنوان صدرنشین این گروه قطعی کند. عراقی ها اما قبل از بازی با بحرین یک بازی دشوار و سنگین را برابر تیم ملی ایران برگزار کرده اند که شاید این موضوع بتواند نتیجه گرفتن آن ها را برابر بحرین دشوار کند. در صورت مساوی در این بازی عراق 11 و بحرین 9 امتیازی خواهند شد و آن وقت شرایط صعود برای تیم ملی ایران کمی دشوار می شود. چون با توجه به اینکه این دوتیم می توانند از بازیهایشان برابر هنگ کنگ و کامبوج شش امتیاز بگیرند می توانند به امتیازهای 17 و 15 برسند. تیم ملی ایران در حال حاضر 6 امتیاز دارد، با احتساب 6 امتیاز احتمالی برابر کامبوج و هنگ کنگ، تیم ملی به امتیاز 12 می رسد و برای صعود پیروزی برابر بحرین کفایت خواهد کرد. ایران در صورت برد برابر بحرین و عراق به امتیاز 18 خواهد رسید و می تواند به عنوان صدرنشین گروه به مرحله بعدی صعود کند. اما اگر بحرین عراق را ببرد، این تیم با 12 امتیاز به صدرجدول رده بندی صعود می کند، با اضافه کردن شش امتیاز دو بازی برابر هنگ کنگ و کامبوج برای هر دو تیم، تا قبل از بازی با ایران بحرین 18 و عراق 16 امتیازی خواهند شد. تیم ملی به احتمال زیاد با 12 امتیاز به مصاف بحرین می رود. ایران در آزادی بحرین را ببرد بازهم بازی آخر برابر عراق تبدیل به یک جنگ بزرگ برای صعود خواهد شد. تیم ملی با سه امتیاز بازی با بحرین 15 امتیازی شده و در صورت برد برابر عراق به امتیاز 18 می رسد. در اینصورت ایران و بحرین صعود می کنند و عراق حذف خواهد شد.
 
 گروه A: بازی صعود سوریه
 در گروه اول رقابت ها سوریه با 12 امتیاز فاصله مناسبی را با دو تیم فیلیپین و چین به وجود آورده است. سوریه فردا به مصاف تیم فیلیپین می رود و در صورت برد به امتیاز 15 رسیده و صعود خودش را تا حد زیادی قطعی خواهد کرد. سوری ها تا قبل از بازی آخرشان برابر تیم ملی چین دو بازی با مالدیو و گوام دارد که می تواند با برد و کسب سه امتیاز همراه باشد. تیم ملی چین که در حال حاضر با 7 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد در صورت شکست فیلیپین برابر سوریه، شانس زیادی خواهد داشت که به مرحله بعدی صعود کند. چین این هفته استراحت دارد اما دو بازی این تیم برابر مالدیو و فیلیپین می تواند بازی های تعیین کننده دومین تیم صعود کننده از این گروه باشد.
  
گروه B: جدال کویت و اردن برای رتبه دوم
 استرالیا صدرنشین 12 امتیازی رقابت های گروهB  این هفته استراحت دارد و شاهد رقابت دو رقیب دیگری در این گروه خواهد بود. کویت و اردن هر دو 7 امتیازی هستند و تلاششان  را برای صعود انجام می دهند. کویت فردا در یک بازی خارج از خانه به مصاف نپال می رود و اردن در زمین خودش میزبان تایپه است. کویت در بازی رفت 7 بر صفر نپال را برده و اردن نیز در زمین تایپه این تیم را دو بر یک برد. پیروزی احتمالی هر دو تیم در بازی های فردا کویت و اردن را ده امتیازی خواهد کرد و این رقابت برای صعود از این گروه را پیچیده خواهد کرد. موضوعی که صعود استرالیا را از این گروه محتمل نشان می دهد این است که این تیم با کویت و اردن در زمین خودش بازی خواهد کرد. استرالیا در دور رفت مسابقات این گروه هر 4 بازی اش را با برد پشت سرگذاشته و به احتمال فراوان به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد.
  
گروه D: ازبکستان به دنبال صدرنشینی 
 بی تردید در حال حاضر یکی از گروه هایی که نمی توان درباره آینده آن اظهار نظر قطعی کرد گروه D است. در این گروه عربستان با 8 امتیاز از 4 بازی صدرنشین است ازبکستان با 6 و یمن با 5 امتیاز در تعقیب این تیم هستند. از بازی های این گروه فردا ازبکستان برابر فلسطین و یمن برابر سنگاپور به میدان می روند. برد احتمالی ازبکستان برابر فلسطین این تیم را با یک بازی بیشتر به صدرجدول می رساند. یمن نیز با برد برابر سنگاپور 8 امتیازی و هم امتیاز با عربستان خواهد شد. اتفاقی که می تواند بازی عربستان و یمن در فروردین سال بعد را به یک بازی فوق حساس بدل کند.
 
گروه E: هفته صعود
 بازی های هفته پنجم گروه E مسابقات، به گونه ای است که مدعیان اصلی باید به میدان بروند. قطر صدرنشین 10 امتیازی مسابقات این هفته در تاجیکستان به مصاف تیم ملی افغانستان می رود. عمان تیم دوم و 9 امتیازی این گروه نیز در زمین خودش میزبان تیم هند است. برد قطر و عمان در این هفته صعود این تیم ها را در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت ها قطعی خواهد کرد هرچند از الان هم می توان قطر و عمان را در مرحله بعدی تصور کرد.
  
گروه F: فینال دومی
 ژاپن صدرنشین گروه F با کسب صددرصد امتیازات در 4 بازی اش در این هفته استراحت دارد و تماشاگر بازی حساس تیم های قرقیزستان و تاجیکستان خواهد بود که هر دو با شش امتیاز به دنبال کسب رتبه دوم هستند. بازی قرقیزستان و تاجیکستان یکی از مهمترین بازی های این هفته از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره آسیا است. بازی رفت دو تیم در تاجیکستان با پیروزی یک بر صفر این تیم به پایان رسید و بازی برگشت در قرقیزستان برگزار می شود.
 
 گروه  G: جنگ تیم های درجه دو
 شاید عجیب ترین گروه دور مقدماتی گروه G مسابقات است. ویتنام با 10 امتیاز صدرنشین این گروه است و تایلند، امارات و مالزی این شانس را دارند که به عنوان تیم دوم صعود کنند. ویتنام فردا در یک بازی حساس باید به مصاف تایلند 7 امتیازی برود که در رده دوم قرار دارد. با توجه به اینکه ویتنام در زمین خودش بازی می کند می تواند با یک مساوی نیز صدرنشینی اش را محکم تر می کند اما برد این تیم تا حدودی شرایط ویتنام را برای صعود از این مرحله مهیا می‌کند. اما در حالی که امارات در این هفته استراحت می کند مالزی شش امتیازی میزبان اندونزی است. اگر تایلند برابر ویتنام شکست بخورد یا مساوی کند آن وقت برد مالزی این تیم را به رتبه دوم خواهد رساند. البته که شاید تجمع تیم های درجه دو آن را یک گروه آسان نشان دهد اما نزدیک بودن تیم ها و بازی های نزدیک و رقابتی جدی را برای صعود به وجود آورده است.

     
برچسب ها: تیم ملی ایران