به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۱۹۲۲۹۳

گران کردن بنزین در شرایط کنونی، درست نبود

گروه اقتصادی: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مصرف بنزین در کشور ما زیاد است و قیمت به عنوان یکی از عوامل بازدارنده همیشه در دسترس دولت‌ها قرار دارد اما برای افزایش کالای مهمی مانند بنزین ابتدا باید وضعیت حمل و نقل عمومی بهینه شود، خودروهای کم‌مصرف تولید شود، معیشت خانوارها و افزایش درآمد مردم دغدغه دولتمردان باشد و ساختار اقتصاد روند مثبت شدن را طی کند. 
امراله امینی اقتصاددان خاطر نشان کرد: زمانی که رشد اقتصادی کشور منفی ۴. ۵ درصد است نشان می‌دهد میزان سرمایه‌گذاری در کشور و بیکاری بسیار زیاد است و نباید در چنین شرایطی اقدامی مانند افزایش نرخ بنزین را انجام داد. 
روش دولت غیر کارشناسی بود
همچنین یک استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: هفته گذشته دولت اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد اما یکباره طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود از ۲۴ آبان قیمت بنزین از هزار تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش می‌یابد. این نشان‌دهنده تصمیمات ضدونقیض در بدنه دولت و همچنین بی‌توجهی به مردم است. میثم موسایی اظهار داشت: قیمت بنزین باید تعدیل شود. موافق افزایش قیمت بنزین هستم اما شیوه‌ای که دولت اجرا کرد غیر کارشناسی و به منظور کسب درآمد است. مشخص است دولت برای کسب درآمد، نرخ بنزین را افزایش داده و منظور دیگری از این کار ندارد. 
برچسب ها: بنزین