به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۹۲۵۰

ایران پیشنهادی مشخص به آژانس ارائه کرد

گروه سياسي:​ یک دیپلمات نزدیک به هیات ایرانی از ارایه پیشنهادی مشخص از سوی ایران به آژانس در مذاکرات روز دوشنبه خبر داد.
ایران پیشنهادی مشخص به آژانس ارائه کرد
این دیپلمات ایرانی با اعلام این مطلب گفت که ایران در مذاکرات روز دوشنبه (6 آبان) با آژانس پیشنهاد مشخصی را ارایه کرد که به طور مفصل مورد بحث قرار گرفت.او افزود که ادامه مباحث به روز سه‌شنبه موکول شد.دوازدهمین دور مذاکرات ایران و آژانس به سرپرستی رضا نجفی، نماینده دائم ایران و ترو واریورانتا، معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها برگزار و پس از دو ساعت پایان یافت. قرار است این گفت‌وگوها روز سه‌شنبه ادامه یابد. هم‌چنین هرمان ناکارتس، معاون پیشین آمانو در امور پادمان‌ها در این مذاکرات حضور داشت. پیش از آغاز مذاکرات روز دوشنبه ایران و آژانس، معاون وزیر امور خارجه ایران با مدیرکل آژانس دیدار کرد.

دیدار سید عباس عراقچی با یوکیا آمانو که به طور غیرمنتظره و بی‌سابقه صورت صورت گرفت امید‌ها برای به نتیجه رسیدن دو طرف بر سر چارچوبی برای همکاری‌ها در آینده و رفع ابهام‌ها و سوالات باقی‌مانده آژانس درباره برنامه هسته‌یی ایران را پر رنگ کرد. ایران و آژانس در دو سال گذشته بیش از 10 دور مذاکره انجام دادند اما نتوانستند در این گفت‌وگوها به تفاهم و راه‌حلی برای همکاری دست پیدا کنند. شایان ذکر است مذاکرات فنی و کارشناسی ایران و آژانس تاکنون تحت تاثیر مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 بوده است و هر یک از طرف‌ها موفقیت در مذاکرات فنی ایران و آژانس را به موفقیت و تفاهم دو طرف در مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 منوط کرده‌اند. از این رو با توجه به فضای مثبت ایجاد شده در مذاکرات هسته‌یی انتظار می‌رود مذاکرات فنی نیز بیش از گذشته نتیجه در بر داشته باشد.

رسانه‌های خارجی حاضر در مقر آژانس به نقل از عباس عراقچی گزارش دادند که "در دیدار با آمانو پیشنهاد‌های ایران با جزییات بیش‌تر را به آمانو اعلام کردم که این پیشنهادها قرار است اواخر اروز دوشنبه توسط کارشناسان ایرانی و آژانس مورد گفت‌وگو قرار گیرد."
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۱:۲۳
درود بر ایران زنده باد زندگی........... (157076)