به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۹۲۵۰۳
مهاجرانی:

ویلموتس برای پروازی بودن مجوز دارد

ویلموتس برای پروازی بودن مجوز دارد
گروه ورزشی_ رسانه ها: ایران ورزشی نوشت: با اینکه تیم ملی در بازی‌های حساس مرحله برگشت میزبان است اما شرایط سختی برای صعود دارد که باید خیلی بیشتر از قبل کادرفنی و مسئولان فدراسیون برای صعود تیم ملی تلاش کنند. حشمت مهاجرانی پیشکسوت و سرمربی سابق تیم ملی اعتقاد دارد که باید تمام امکانات برای موفقیت تیم فراهم شود. او بر این باور است که ویلموتس باید تکلیفش را با خودش و فدراسیون مشخص کند. البته که متولیان فوتبال هم با دیر پرداخت کردن مطالباتش و همینطور از دست دادن فیفادی‌ها بهانه دست او ندهند.در ادامه گفتگو را می خوانید:

تیم ملی مقابل بحرین و عراق باخت بیشتر از اینکه به دلایل باخت پرداخته شود به مسائل حاشیه‌ای آن اشاره شد، چرا باختیم.
در وهله اول، نبود هماهنگی میان بازیکنان و نداشتن بازی‌های تدارکاتی. ما که برزیل و آلمان نیستیم با انجام دو جلسه تمرین به جام جهانی برویم. زمان کی‌روش که من خیلی به آن انتقاد دارم یک ماه لیگ را تعطیل می‌کردند، آن زمان انتقادها به یک شکلی بود و الان هم به یک شکل دیگر.در فوتبال دنیا ابتدا به مسأله روحی و بعد از آن به آمادگی جسمانی اهمیت می‌دهند که ما هیچ کدام آنها را نداشتیم. شاید اگر کی‌روش بود به لحاظ روحی می‌توانست بازیکنان را آماده کند. البته ما فریب بازی با کامبوج و هنگ کنگ را خوردیم. ما دلایل باخت را از نظر خودمان می‌گوییم اما مدیر تیم باید به کمیته فنی و رئیس فدراسیون گزارش دهد.

به مدیر تیم اشاره کردید، در حالی که برخی از پیشکسوتان نسبت به مدیر تیم اعتراض داشتند.
من کاری ندارم که مدیر تیم ساکت باشد یا هر شخص دیگری. کسی که در این جایگاه قرار دارد باید اصولی کارش را انجام دهد. شما مطمئن باشید که تا امروز یک برگ کاغذ هم به تاج گزارش نداده‌اند. ما به عراق باختیم چون از دقیقه یک آنها به لحاظ روحی-فیزیکی نسبت به ما برتری داشتند.فضاسازی، حمایت از بازیکن صاحب توپ از سمت بازیکنان ما صورت نگرفت. ما از خودمان نمی‌گوییم مدیر تیم که فرمالیته نیست. وظیفه‌اش کنترل سرمربی و نظارت روی کار او است.

البته دلایل باخت به طور کلی حتی از سوی ویلموتس هم اعلام نشد.
ما همه مسائل تیم را نمی‌دانیم چون کنارشان نیستیم و اطلاعی از تغذیه، تمرین و استراحت‌شان نداریم. اینکه خودشان و حریف را چطور آنالیز کرده‌اند را هم در جریان نیستیم. همه اینها را مدیر تیم باید گزارش دهد.

به جام جهانی صعود می‌کنیم.
ببینید به لحاظ بازیکن که فرقی نکرده‌ایم و همه آنها خصوصیات و ویژگی‌های خوبی دارند. اما شما باید برای نتیجه گرفتن فاکتورهای لازم مثل مسائل روحی، آمادگی جسمانی، تکنیک، خلاقیت و کار تیمی داشته باشید که اگر این آخری نباشد یعنی در یکی از فاکتورها دچار اشکال هستید.

ویلموتس هم مثل کی‌روش پروازی است و بازی‌های لیگ را نمی‌بیند.
ببینید پروازی بودن یا نبودن سرمربی که دست خودش نیست و همه چیز بستگی به قراردادش دارد. شما مطمئن باشید که او حتماً برای پروازی بودن مجوز دارد مگر می‌شود که در قراردادش نباشد و هر طور دلش خواست رفتار کند. قطعاً به فدراسیون گفته که دستیارانش برای تماشای بازی‌های لیگ بروند.

فیفادی‌ها را هم که از دست دادیم.
خیلی بد است. تیم ظرفیت بالایی دارد و امیدوارم در بازی‌های باقیمانده امتیازهای لازم را به دست آوریم. بحرین و عراق آنقدر قوی نیستند که ما نتوانیم آنها را در تهران شکست دهیم.

سؤال آخر شایعاتی مبنی بر قطع همکاری با ویلموتس شنیده می‌شود.
پاسخ این سؤال را باید مسئولان فدراسیون بدهند ایشان در اروپا کار کرده و مربی تیم ملی بلژیک هم بود اما اگر چنین چیزی باشد باید دلیلش را بگوید. از امکانات تمرین و نداشتن بازی تدارکاتی نارحت است یا توان تمرین دادن را با این شرایط ندارد و هر چیز دیگری که خودش باید به آن اشاره کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: مارک ویلموتس