به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۹۲۵۵

مسوولان​بیش​از ارزاني​دنبال​ثبات​بازار ارزباشند

گروه اقتصادي:​ رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مسوولان به ثبات بازار ارز بیش از کاهش قیمت ارز بیندیشند و بازار را از ایجاد شوک دور نگه دارند.
مسوولان​بیش​از ارزاني​دنبال​ثبات​بازار ارزباشند
ولی‌الله افخمی‌راد افزود: فعالان صنعتی و صادرکنندگان خواستار ثبات بازار و دور نگاه داشتن آن از هیجانات کاذب هستند و امیدواریم مسوولان به این موضوع توجه داشته باشند. وی تصریح‌ کرد: تغییرات ناگهانی بازار ارز همه را سردرگم می‌کند و این به‌هیچ‌عنوان به نفع اقتصاد کشور نیست و همه را آزار می‌دهد. این مقام مسوول با بیان اینکه امیدواریم با روند فعلی ثبات به بازار بازگردد، افزود: یکی از مواردی که به دنبال آن هستیم توسعه بازارهای صادراتی کشور است تا بتوانیم محصولات تولید شده را به کشورهای بیشتری صادر کنیم که قطعا این موضوع رونق بازار را در پی دارد.

افخمی‌راد به صادرات 15 میلیارد دلاری کشور در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: البته این رقم کم‌تر از مقدار پیش‌بینی شده است اما امیدواریم در نیمه دوم سال این روند افزایش پیدا کرده و به صادرات 42 میلیارد دلاری دست یابیم. وی به بهبود روابط‌ خارجی کشور نیز اشاره کرد و افزود: در کنار این کار باید با جدیت به دنبال مقررات زدایی باشیم تا راه برای توسعه کارها فراهم شود.
مرجع : ايسنا

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۱:۴۶
به نظر من قبل از ثبات ارز اول آن را پایین بیاورید بعد به فکر ثباتش باشید. (157091)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۲:۰۱
آفرین. (157103)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۲:۰۳
امثال ایشان مشخصه که اینگونه دوست دارند باشد مردم و گرانی ها هم که اصلا اهمیت ندارد مهم ان است که دلار با قیمت بالا ثبات داشته باشد تا امثال ایشون متضرر نشوند. (157104)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۱:۵۰
اين حرف ايشون كاملا غير علمي هست. مسئله اينه كه مردم ايران توان خريد خود را از دست داده اند. و پولي كه در دست دارند بسيار كم اثر شده است. آقايان هنر نكرده اند كه با اين فشار بسيار سنگين بر مردم توانسته اند 15 ميليلارد دلار صادرات داشته باشند.اگر قيمت ارز منطقي نباشد ثبات آن هيچ اهميتي ندارد. (157092)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۳:۳۳
قیمت بالای ارز یعنی ریاضت اقتصادی، حقوقهای ریالی ناچیر و رفتن مردم زیر خط فقر! برای دولت خوبه، ولی برای مردم سخت خواهد بود (157154)