کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش شدید سطح ذخایر خون

ایسنا , 3 آذر 1398 ساعت 17:00

گروه جامعه: سخنگوی سازمان انتقال خون از مردم خواست که به دلیل کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده‌های آن، در همه گروه‌های خونی جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.


دکتر بشیر حاجی‌بیگی، از فراخوان مردم برای مراجعه جهت اهدای خون خبر داد و گفت: در حال حاضر با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش برودت هوا و بارش باران و برف در برخی مناطق و همچنین با توجه به کوتاه بودن طول روز، سازمان انتقال خون کشور با کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده‌های آن در همه‌ی گروه‌های خونی مواجه شده است.وی افزود: بر همین اساس و به ویژه با پیش‌بینی استمرار تغییرات جوی ناپایدار طی هفته‌های آتی و فصل زمستان، از عموم مردم نیکوکار در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور تقاضا می‌کنیم که در اولین زمان ممکن با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه انتقال خون به محل کار یا زندگی خود، جهت اهدای خون اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مراکز جامع اهدای خون در تهران هر روز از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعال هستند. مراکز استانی نیز از صبح تا بعد از ظهر باز بوده و اقدام به خون‌گیری می‌کنند؛ بنابراین مردم با این فداکاری و با صرف اندکی از وقت‌شان، می‌توانند سلامت و زندگی دوباره را به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی هدیه دهند.حاجی‌بیگی ادامه داد: بیشترین مشکل ما در زمینه تهیه پلاکت، به صورت روزانه برای بیماران سرطانی و بیماری‌های خون‌ریزی‌دهنده ارثی است. زیرا پلاکت تنها تا سه روز درون کیسه قابل نگهداری است و باید به صورت روزانه تهیه شود. درنتیجه مردم باید به صورت روزانه اهدای خون کنند تا بتوانیم پلاکت آن را بگیریم.


کد مطلب: 192555

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192555/کاهش-شدید-سطح-ذخایر-خون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir