به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۹۲۶۷

آغاز صادرات انارساوه ​به اروپا و آسیا

گروه اقتصادي: سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه از آغاز صادرات محصول انار این شهرستان به کشورهای اروپایی و آسیایی خبر داد.
آغاز صادرات انارساوه ​به اروپا و آسیا
حسن شریفی تصريح کرد: با ارسال یک محموله 50 تنی انار به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال به کشور اتریش اولین محموله صادراتی از این شهرستان به خارج از کشور ارسال شد. وی افزود: از آنجا که انار ساوه شهرت بین‌المللی دارد و بسیاری از کشورهای جهان تمایل بسیاری به خرید انار این شهرستان دارند صادرات این میوه بهشتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. شریفی رقم انار صادراتی را ملس ساوه عنوان کرد و افزود: تبریری، نی ریز، شیشه کپ فردوس، نادری بادرود و ملس یزدی از دیگر انواع انار این شهرستان به شمار می​روند.

وی با بیان اینکه کار برداشت انار تا 10 روز آینده در این شهرستان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر 11 هزار هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد که از این میزان 9 هزار هکتار آن بارده است و از هر هکتار به طور متوسط 15 تن محصول برداشت می شود. شریفی خاطر نشان کرد: با فعالیت سه کارخانه فرآوری انار در این شهرستان، آب انار و کنستانتره تولیدی آن به شهرستان های ارومیه، همدان و اصفهان ارسال می‌شود.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۳:۰۳
فقط بزارید یکمیش دست داخلی ها هم برسه .مثل پسته کیمیا نشه که نتونیم بخوریم. (157137)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۳:۲۸
قربونتون همینجوریش انار کیلویی خدا تومنه اگه صادر بشه دیگه انار هم نمیتونیم بخوریم . (157151)