به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۱۹۲۶۹۵

اظهارات یك فرماندار درباره آمار کشته‌شدگان

گروه سیاسی: فرماندار شهرستان بهارستان استان تهران درباره آمار کشته و بازداشت‌شدگان حوادث اخیر تاکید کرد: درخصوص این موارد، قانون‌گذار پیش‌بینی کرده چه کسی می‌تواند مصاحبه کند و چه مطالبی را بگوید که در این زمینه تاکنون به بنده گفته نشده گزارشی تهیه و ارائه بدهم.
اظهارات یك فرماندار درباره آمار کشته‌شدگان
مجتبی خانجانی درباره شایعه تحویل پیکر کشته شدگان اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر در ازای دریافت مبلغ پول توسط نهادهای مربوطه، به خبرگزاری ایلنا گفت: گزارش و نامه‌ای درباره یکی از کشته‌شدگان به دست من رسیده که به واسطه وضعیت ضعیف خانواده او باید به آنها کمک شود که به اداره بهزیستی شهرستان دستور پیگیری وضعیت خانواده‌اش و کمک مالی به آنها را صادر کردم.
وی تصریح‌کرد: بنابراین نه تنها هزینه کفن و دفنی در کار نیست بلکه به افرادی که نیاز به کمک دارند به اداره بهزیستی گفته‌ایم بروند و رسیدگی کنند. فرماندار بهارستان تاکید کرد: نه تنها هیچ پولی از خانواده کشته شدگان دریافت نمی‌شود بلکه اگر خانواده این کشته‌شدگان هم توان مالی ضعیفی داشته باشند و برای ما این مساله محرز شود، به آنها کمک خواهیم کرد.
وی درباره تعداد و مکان بازداشت‌شدگان و اینکه‌ آیا آمار دقیقی از کشته‌شدگان این شهرستان وجود دارد، گفت: این موضوع از جمله مواردی است که جنبه امنیتی دارد و به دستگاه‌های قضایی و امنیتی برمی‌گردد و باید از آنها پرسیده شود، اما تا جایی که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده ما هم جزئیات را می‌دانیم، مگر می‌شود ندانیم؟ وی افزود: قانون‌گذاری حدی را پیش‌بینی کرده و تا جایی که اجازه بدهد و رئیس شورای تامین شهرستان در جریان باشد و پیگیری کند، در جریان امور هستیم.
فرماندار شهرستان بهارستان درباره اینکه‌ آیا بازداشت‌شدگان مراحل قانونی قضایی را طی کرده‌اند، یادآور شد: همه این مسیر کاملا با هماهنگی قوه قضاییه و دستگاه‌های هماهنگ کننده انجام می‌شود و هیچ مرحله‌ای بدون هماهنگی آنها پیش نرفته است. خانجانی درباره آمار کشته و بازداشت‌شدگان حوادث اخیر تاکید کرد: درخصوص این موارد، قانون‌گذار پیش‌بینی کرده چه کسی می‌تواند مصاحبه کند و چه مطالبی را بگوید که در این زمینه تاکنون به بنده گفته نشده گزارشی تهیه و ارائه بدهم.
رئیس شورای تامین شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: ما شورای تامین استان را داریم که نهاد بالادستی ما محسوب می‌شود، آنها خودشان سخنگو دارند و قرار شده است به صورت متمرکز از طریق دوستان ستادی خبررسانی انجام شود، اما تاکنون به من اجازه‌ای مبنی بر انجام مصاحبه و ارائه اخبار در این زمینه داده نشده است. وی درباره نفرات شناسایی شده در اغتشاشات و دستگیری این افراد، گفـت: یک روال معمول در کشور وجود دارد و شهرستان بهارستان هم همانگونه عمل می‌کند، رئیس قوه قضاییه و دیگران نیز اشاره کرده‌اند که شناسایی انجام و یا در حال انجام شدن است؛ عینا هر چه در کل کشور انجام می‌شود در بهارستان اجرا می‌شود.
برچسب ها: اعتراضات