کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آشنایی با اسپیس فریم

6 آذر 1398 ساعت 10:21

گروه علم و صنعت: اسپیس فریم امروزه یکی از پرکاربردترین سازه‌های نسل جدید به شمار می‌رود. از کاربرد‌های اصلی این محصول استفاده آن در برپایی سالن و سازه‌های نمایشگاهی است. خدمات اجاره اسپیس فریم و فروش آن به افراد این امکان را می‌دهد تا از کاربردهای آن بهره مند شوند.


 کاربردهای اسپیس فریم
فروش اسپیس فریم در احداث سالن‌ها این قابلیت را به خریداران می‌دهد که در عرض تا بیست متر و طول بی نهایت اجرا سالن خود را افتتاح نمایند. لذا می‌توان برای احداث سالن‌های نمایشگاهی و غیره در ابعاد مختلف از آن استفاده نمود.
در سال‌های اخیر برای احداث نمایشگاه‌های فصلی فقط از اسپیس فریم استفاده می‌شود؛ زیرا این سازه خصوصیاتی دارد که در زمانی کوتاه با هزینه کم و مناسب بهترین نتیجه را می‌دهد. تا قبل از پیدایش این سازه­ی پرکاربرد، یکی از دغدغه‌های مجریان نمایشگاه‌ها، احداث فضای مناسب در زمان اندک و با هزینه مطلوب برای فروشندگان بود، اما بعد از ورود این سازه می‌توان با اطمینان گفت دیگر مشکلی در احداث سالن‌ها و سازه‌های نمایشگاهی وجود ندارد.

اجاره اینترنتی اسپیس فریم

از دیگر کاربرد‌های اسپیس فریم علاوه بر سازه‌های نمایشگاهی می‌توان استفاده برای سازه‌های غیر نمایشگاهی مانند مراکز تفریحی و یا تأسیسات استودیویی، ساخت پارکینگ موقت، ساخت قاب نگه دارنده بنر، ساخت انواع تاق، ساخت استیج، ساخت سوله موقت و دائم، ساخت قفسه‌های نمایشگاهی غیره را نام برد. به دلیل انعطاف در ساخت اسپیس‌ها می‌توان با توجه به نیاز خود نسبت به سفارش انواع مختلف این سازه با اشکال مختلف اقدام نمود. وزن سبک قیمت پایین و مقاومت بالا و زمان اندک برای ساخت این سازه باعث شده روز به روز بر کاربردهای آن افزوده شود.

مواد سازنده اسپیس فریم چیست و چقدر مقاوم است؟
 مواد تشکیل دهنده سازه اسپیس فریم لوله‌های فلزی و خاموت مفتول یا لوله است. برای ساخت این سازه از روش مولکولی استفاده می‌شود تا سازه علاوه بر سبک وزن بودن، مقاومت و استحکام لازم را جهت مصارف مختلف دارا باشد. یکی از دلایل افزایش مقاومت این سازه در مقابل وزن کم آن طراحی هندسی این سازه است. اگر اسپیس فریم آبکاری شده باشد مقاومت آن در مقابل آب و هوا بیشتر می‌شود لذا در مصارفی که این سازه در معرض مستقیم باد و باران و یا تابش نور و دیگر عوامل طبیعی برای مدت طولانی است استفاده از اسپیس فریم آبکاری شده توصیه می‌شود.
 همان طور که اشاره کردیم ماده اولیه اسپیس فریم لوله است که نوع آن تعیین کننده مقاومت سازه است که جنس این لوله‌ها می‌تواند آهنی یا آلومینیومی باشد، جنس آهنی آن از مقاومت بالاتری برخوردار است ولی ضعفی که دارد سنگین وزن بودن آن و همچنین مشکلات نصب در متراژهای بزرگ است، بنابراین متریال آلومینیومی به علت وزن سبک و ضد زنگ بودن و نصب آسان آن طرفداران بیشتری دارد، ماده دوم بکار رفته در اسپیس فریم خاموت است که بعد از لوله تعیین کننده مقاومت سازه می‌باشد.


استحکام بالای اسپیس فریم

اتصالات این اسپیس با استفاده از قفل و بست انجام می‌پذیرد که باعث افزایش مقاومت سازه در محیط‌های باز می‌شود. در انتخاب نوع پوشش اسپیس فریم باید دقت لازم بکار برود چراکه انتخاب نوع مناسب که می‌تواند چادر، فلزی، ایرانیت و‌... باشد امنیت سازه را بالا خواهد برد.
چه زمانی خرید و چه مواقعی اجاره اسپیس فریم به صرفه است؟
هنگام خرید اسپیس فریم باید ابتدا هزینه یابی نمایید و به این نکته توجه نمایید که آیا هزینه ای که برای خرید اسپیس فریم پرداخت می‌کنید در برابر سودی که بدست می‌آورید قابل توجیه است یا خیر، اگر این هزینه در برابر سود شما قابل توجیه نیست می‌توانید به سراغ اجاره اسپیس فریم بروید.


اسپیس غرفه ای

فروش اسپیس فریم به قیمت بالاتر از اجاره انجام می‌گیرد. در واقع برای به صرفه بودن بهتر است اگر قصد استفاده از این سازه در مدت زمان کوتاهی دارید به سراغ اجاره آن بروید ولی اگر قصد استفاده در مدت زمان طولانی را دارید بهتر است گزینه خرید را انتخاب نمایید. مثلاً امکان دارد فردی قصد راه اندازی بیش از 20 نمایشگاه در طول سال‌های متمادی را داشته باشد، پرواضح است که برای چنین هدفی خرید سازه مناسب‌تر است تا اجاره آن، اما اگر مثلاً فردی قصد راه اندازی یک نمایشگاه فصلی را داشته باشد و ظاهر سوله خیلی خاص و متفاوت نباشد اجاره اسپیس فریم دست دوم گزینه مناسبی است. در واقع در موارد زیر اسپیس اجاره ای به صرفه است.
1-افرادی که به مدت محدود نیاز به این سازه دارند.
2-افرادی که دارای محدودیت زمان و هزینه برای انتخاب این سازه هستند.
3-افرادی که جای کافی برای نگهداری سازه بعد از استفاده از آن را ندارند. (اجاره سازه باعث می‌شود بعد از استفاده آن را به کارخانه سازنده بدهید و دیگر جایی برای نگهداری از شما اشغال نخواهد شد.)
 به غیر از موارد بالا اگر فرد قصد طراحی خاص و یا با هدف طولانی مدت قصد استفاده از اسپیس فریم را دارد خرید آن به صرفه است.
 
روش نصب اسپیس فریم
توجه به نحوه نصب اسپیس فریم و برپایی آن اهمیت بالایی دارد، چرا که نحوه نصب و درست استفاده کردن از متعلقات و پوشش مناسب برای سازه می‌تواند ضامن امنیت آن باشد. نصب درست و اصولی سازه، استحکام آن را به دنبال دارد.
در نصب اسپیس فریم به موارد زیر توجه می‌شود.
1-    ابتدا داربست با استفاده از بست که یکی از متعلقات آن است به یکدیگر متصل می‌شود.
2-پیچ‌ها یکی از متعلقات مهم هستند که در اتصالات بکار می‌رود.
3-برای افزایش امنیت اسپیس فریم می‌توان از طناب‌هایی که از جنس سیم، پلاستیک و یا کنفی است استفاده کرد، این در واقع باعث مهار شدن سازه بعد از نصب می‌شود.
4-توجه به استحکام سازه در هنگام وزش باد.
5- در محیط‌های شلوغ و یا برای سازه‌های با وسعت زیاد برای نصب از پیچ‌های رول بولت استفاده می‌شود که این پیچ‌ها استحکام و مقاومت سازه را افزایش می‌دهد.


انعطاف بالا در نصب

انتخاب مناسب برای پوشش اسپیس فریم می‌تواند باعث افزایش امنیت آن شود. درواقع در نصب ارتباط مستقیم بین پوشش سازه و استحکام و امنیت سازه برقرار است. از انواع پوشش دهنده‌ها می‌توان چادر، پوشش‌های فلزی و ایرانیت را نام برد. ایرانیت می‌تواند فلزی، پلاستیکی، سیمانی و یا به صورت سقف کاذب باشد. با توجه به وسعت سازه و نوع کاربرد آن می‌توان از پوشش متناسب در هنگام نصب استفاده نمود. در واقع افراد برای نصب و برپایی سازه اسپیس فریم می‌توانند از شرکت‌هایی که در زمینه فروش اسپیس و نصب آن ارائه­ی خدمات می‌دهند کمک بگیرند.


کد مطلب: 192775

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192775/آشنایی-اسپیس-فریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir