کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پمپئو: 20،000 پیام از مردم ایران دریافت کرده‌ایم

6 آذر 1398 ساعت 12:31


گروه بین‌الملل: مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) در توییتی نوشت: «هفته گذشته، من از مردم شجاع ایران خواستم مدارکی را برای اثبات خشونت رژیم علیه معترضان به ما ارسال کنند. تاکنون نزدیک به 20،000 پیام دریافت کرده‌ایم. ایالات متحده پیش از این علیه وزیر ارتباطات ایران اقداماتی انجام داده است. تحریم های بیشتر در حال آمدن هستند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در یک مصاحبه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «من و پرزیدنت ترامپ از نزدیک اعتراض‌هایی که اخیرا در سرتاسر ایران بوقوع پیوست را دنبال می‌کردیم. مردم ایران بار دیگر در اعتراض به سوء‌مدیریت اقتصادی به خیابان‌ها ریختند». وی تاکید کرد که رژیم با خشونت این اعتراضات را سرکوب کرد و کشورهای خارجی را مسئول این حوادث دانست. وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت:‌ «رژیم هفته گذشته دسترسی به اینترنت را قطع کرد تا مانع انتشار حقایق درباره این اعتراضات به خارج شود. من از ایرانی‌ها خواستم تا پیام‌های خود را با ایالات متحده به اشتراک بگذارند تا سرکوبگری‌ها را تحریم کنیم. تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار پیام، ویدئو، عکس و یادداشت درباره سرکوبگری‌های رژیم از طریق تلگرام دریافت کرده‌ایم و امیدواریم که ایرانی‌ها همچنان بتوانند به ارسال پیام‌های خود ادامه دهند». وی می‌گوید ایالات متحده به «تحریم مقام‌هایی که در این نقض حقوق بشر دست داشتند» ادامه می‌دهد، «شبیه آنچه که هفته گذشته علیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دادیم».

مایک پومپئو، همچنین می‌گوید که دولت ایران «مظنون» به دست داشتن در قتل مسعود مولوی در ترکیه است. مولوی، شهروند ایرانی، روز ۲۳ آبان امسال در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید. بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌ترک،‌ قاتل با شلیک یک گلوله به قلب مولوی او را کشته است. پلیس ترکیه جزئیات بیشتری درباره این قتل منتشر نکرده است ولی رسانه‌های این کشور نوشته‌اند که پلیس علاوه بر تعقیب قاتل، در تعقیب فرد همراه مولوی است که بعد از ترور، فرار کرده است.  پومپئو با اشاره به حضور مسعود مولوی در ترکیه مدعی شد: «کشتن آقای مولوی یک نمونه تراژیک دیگر از رشته ترورهایی است که ایران مظنون به دست داشتن در آنها در خارج از خاک خود است. مردم ایران ۴۰ سال است که با یک حکومت بی‌رحم مقابله کرده‌اند». عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز چهارم آذر در پاسخ به سوالی درباره ترور مولوی گفت منتظر گزارش دستگاه قضایی و امنیتی ترکیه در این زمینه هستیم.


کد مطلب: 192789

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192789/پمپئو-20-000-پیام-مردم-ایران-دریافت-کرده-ایم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir