به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۳۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۹۲۸۳

نرخ هرثانیه آگهی تبلیغاتی در برنامه 90

گروه فرهنگ و هنر: قیمت هر ثانیه آگهی در برنامه «90» با قرارداد نوع یک، 16‌میلیون‌و286‌هزارو400‌تومان است.
نرخ هرثانیه آگهی تبلیغاتی در برنامه 90
 روزنامه شرق در گزارشی نوشت: هر برنامه در رادیو و تلویزیون دارای یک «طبقه» است که هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه و ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر 92، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه 20 است و برنامه ترکیبی ساعت 16:45، دارای طبقه 17 است.

صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آگهی‌ها، حک آرم شرکت، رپورتاژ آگهی و مسایل مشابه آن دارد. در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد که بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با 60‌درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.

هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌هزارتومان و در طبقه 35 که بالاترین طبقه آگهی‌‌هاست، یک‌میلیون‌و80‌هزار‌تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود. این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی «90» تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌میلیون‌و143‌هزارو200‌تومان قیمت دارد.

انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» و «بعد از برنامه» است. در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین 60 تا 70‌درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه 50‌درصد نرخ طبقه آن است.

قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین 80‌درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌‌های بین برنامه، بین 5/1 تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.

بنابراین، قیمت هر ثانیه آگهی در برنامه «90» با قرارداد نوع یک، 16‌میلیون‌و286‌هزارو400‌تومان است. قیمت آگهی بعد از یک برنامه هم بین 60 تا 80‌درصد نرخ طبقه هر برنامه هزینه دارد.

ارش
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۴:۰۱
صدا و سیما این پول ها را کجا خرج میکند (157181)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۴:۳۸
بیچاره رویانیان در مورد برنامه نود حق داشت. (157201)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۰۳
چرا ده ثانیه از این تبلیغات رو به عنوان جایزه به سرمایه های اصلی این برنامه یعنی تماشاگران 90 نمیدن؟ (157233)
یه مـــــــــــرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۰۸
آقا ما که هیچی نفهمیدیم:) (157246)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۱۱
دروغ بگی ، تهمت بزنی ، آنوقت پول هم دربیاوری! (157256)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۵:۴۶
ثانیه 8 میلیون دقیقه 480 میلیون بیست دقیقه تقریبا 10000000000 تومان سالی 300-400میلیارد تومان تبلیغات در برنامه 90؟؟؟؟ باور کردنی نیست. عادل هم مانی میکر است. (157303)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۸:۴۹
ما نفهمیدیم 8 میلیون بود یا 16!!!!
جالبه (157541)