کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معترضان عراقی کنسولگری ایران را آتش زدند

7 آذر 1398 ساعت 0:18

گروه بین‌الملل: پلیس عراق اعلام کرد گروهی از معترضان عراقی در شامگاه چهارشنبه شش آذر به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و این مکان را آتش زدند.


به گزارش یورونیوز، به گفته پلیس عراق، کارکنان کنسولگری ایران قبل از این حادثه تحت حفاظت‌های امنیتی، ساختمان را تخلیه کردند. مقام‌های عراقی همچنین مقررات منع رفت و آمد را در این شهر به اجرا گذاشته‌اند. رویترز به نقل از منابع پلیس گفته است که معترضان شامگاه چهارشنبه وارد محوطه کنسولگری شده و کل ساختمان را به آتش کشیدند. سایت بغداد الیوم نیز به نقل ازلؤی الیاسری، استاندار نجف اعلام کرد تمام اداره‌های دولتی در این استان فردا پنجشنبه، هفت آذر تعطیل خواهند بود با این حال مراکز درمانی و خدماتی به کار خود ادامه می‌دهند.
این حمله در حالی رخ می‌دهد که پیش از این معترضان عراقی در تاریخ ۱۲ آبان نیز به کنسولگری ایران در شهر کربلا حمله کرده بودند. به گفته شاهدان، معترضان در کربلا با بالا رفتن از دیوار کنسولگری پرچم ایران را پایین کشیدند و به جای آن پرچم عراق را بالا بردند. اعتراض‌های ضد دولتی عراق در اوایل ماه اکتبر گذشته (مهر ماه) در پایتخت و برخی از شهرهای مذهبی شیعه نشین آغاز شد که بزرگترین تظاهرات از زمان سقوط صدام حسین در سال ۲۰۰۳ محسوب می‌شود. خبرگزاری رویترز تعداد کشته شده‌های این اعتراض‌ها از اوایل اکتبر تاکنون را دست‌کم ۳۳۹ نفر ذکر کرده است.

کنسولگری جمهوری اسلامی در نجف - رویترز
 


کد مطلب: 192830

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/192830/معترضان-عراقی-کنسولگری-ایران-آتش-زدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir